Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Artiestenvisa?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Elizabeth
Amerika-newbie

Artiestenvisa?

Bericht door Elizabeth »

Hallo allemaal,

Ik was benieuwd of iemand hier ervaring heeft met het aanvragen van een P-visum (artiest/entertainer) en of ze mij daar meer over kunnen vertellen?
Op de gebruikelijke ambassade site kon ik geen specifieke details vinden over de procedure, welke documenten er eventueel nodig zijn, hoeveel tijd eroverheen ging om het visum te krijgen enzovoorts.

Alvast bedankt!
Groeten,
Elizabeth :)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik vind de site van US immigratie-advokaat Shusterman altijd heel verhelderend in zijn opsomming en uitleg betreffende visa-aanvrages.

http://www.shusterman.com/p-vsa.html
Elizabeth
Amerika-newbie

Artiestenvisa?

Bericht door Elizabeth »

Heel erg bedankt voor de snelle reactie, nu heb ik nog een, wellicht onnozele , vraag: Geldt overal dezelfde standaard visa-informatie?
Dus als ik op een Engelse sit informatie bekijk geldt die info precies hetzelfde voor Nederland....voor alle zekerheid!

Groet,
Elizabeth
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Bedoel je of de regels voor Engelsen hetzelfde zijn als voor Nederlanders, wat betreft visa ? Het antwoord is ja.
(Sites speciaal voor mensen in India of mainland China daar kan de info afwijken, voor hen gelden andere quota regelingen. Ook zijn er dacht ik wat andere regelingen voor Ierland, dit ihk. van het bevorderen van het vredesproces daar door de US).
Voor alle zekerheid: ik ben geen advokaat !
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Goed, ik hoor net dat bij sommige visa er wel detail-verschillen kunnen zijn.
Laat je weten hoe het afloopt ?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer