Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

eerst visa, dan ticket? of andersom?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
juniper
Amerika-ontdekker

eerst visa, dan ticket? of andersom?

Bericht door juniper »

Dit vraag ik me af...momenteel ben ik mijn stage in Amerika aan het regelen maar het email contact loopt niet zo snel als ongeduldige ik zou willen. Ik zou op 1 juni pas beginnen met mijn stage, tijd zat opzich, maar ik heb wel wat stress genen van mijn moeder geerft en ik zit wel met wat zorgen in mijn hoofd.

Er is mij verteld dat het zo'n 2 maanden duurt voor je je visa hebt. Is er kans dat tijdens dit proces mijn visa aanvraag ineens wordt geweigerd? Stel ik boek mijn ticket en halverwege het visa proces besluit Amerika dat ik toch niet mag komen, is dit mogelijk?

Als ik wacht tot mijn visa helemaal binnen is, zijn de ticketprijzen heel wat gestegen. Kan ik dit tegelijk regelen of is dat risico te groot?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: eerst visa, dan ticket? of andersom?

Bericht door kastelke »

Wil je nog naar Amerika gaan als je er geen stage visum voor krijgt?
Ja => geen probleem, boek dan maar
nee => wacht dan maar met boeken, je weet immers nooit

Verder is het zo dat de goedkoopste tickets "not changeable, not refundable" zijn. Je kan dus niet een dag vroeger of later vertrekken want dan moet je gewoon een nieuw ticket kopen.
Een iets duurder ticket is wel meer flexibel. Dus als je ruim op voorhand boekt vooraleer je de benodigde papieren met de exacte data hebt dan koop je veiligheidshalve beter een duurder ticket of je koopt er nog geen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
juniper
Amerika-ontdekker

Bericht door juniper »

kastelke schreef:Wil je nog naar Amerika gaan als je er geen stage visum voor krijgt?
Ik maak hieruit op dat ik evengoed naar Amerika kan zonder dat visa. Mag ik dan wel of niet werken?
Sandrah
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandrah »

juniper schreef:
kastelke schreef:Wil je nog naar Amerika gaan als je er geen stage visum voor krijgt?
Ik maak hieruit op dat ik evengoed naar Amerika kan zonder dat visa. Mag ik dan wel of niet werken?
Dan ga je naar Amerika op het Visa Waiver Program. Op dit toeristenvisum mag je 90 dagen in Amerika blijven, maar je mag niet werken op dit visum.
soofie
Amerika-ontdekker

Bericht door soofie »

Ik heb eerst mijn ticket gekocht (voor de afspraak bij het consulaat). Ik heb alles trouwens binnen een maand geregeld.. dus ik zou me niet zoveel zorgen maken! Als je maar alle papieren in orde hebt geven ze je visa bijna gegarandeert.
StageNYCfall2007
Amerikafan

Bericht door StageNYCfall2007 »

Als je niks fout doet en niks geks gedaan hebt, krijg je dat visum gewoon. Ik vroeg me hetzelfde af als jij - zal ik al boeken?

Ik heb het gewoon gedaan. En uiteindelijk bleek al mijn gestress voor niks; ik kreeg mn visum.

Tussenoplossing: wachten tot je het ds-2019 (werkvergunning) krijgt en dan boeken. Als je dat form eenmaal binnenhebt, kan het visum je in principe niet meer ontgaan (als je een braaf burger bent).
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer