Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Krijg ik mijn formulieren terug?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Enidan87
Amerika-newbie

Krijg ik mijn formulieren terug?

Bericht door Enidan87 »

Hey allemaal,

Tsja, zoals jullie aan het onderwerp kunnen lezen is mijn vraag het volgende: krijg ik de formulieren voor het aanvragen van mijn visa weer gewoon mee naar huis?
Ik ga namelijk voor een half jaar in de US studeren en weet dat ik het DS-2019 formulier bijvoorbeeld in de States weer nodig ga hebben. Moet ik hier kopieën van maken? Of krijg ik ze inderdaad weer terug?

Verder vroeg ik mij af wat de regelingen zijn m.b.t. mobiele telefoons. Ik weet dat ik er geen mee mag nemen in het consulaat, maar ik heb hem eigenlijk direct daarna weer nodig :? ...

Als iemand mij zou kunnen helpen met deze vragen zou dat super zijn!!!

Groetjes!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Deze pagina al gelezen: http://amsterdam.usconsulate.gov/howtoapply_dutch.html

Stap 8 - U ontvangt uw paspoort met visum retour per post
Uw nieuwe visum, paspoort en eventuele petities (I-797, DS-2019, etc.) zullen per post aan u retourgezonden worden, in de door u aangeleverde retourenveloppe. In het algemeen kunnen wij uw visum uitsturen aan het einde van de dag van uw interview. We kunnen dit echter niet garanderen. Aankomst van de zending is afhankelijk van het Nederlandse postsysteem. Daar eea. aangetekend wordt verzonden dient er op het retouradres een volwassene aanwezig te zijn om de zending in ontvangst te kunnen nemen.

Wat ik op deze pagina lees is dat je je mobiel niet mee naar binnen mag nemen.
Ze hebben ook geen Holding facility.
Misschien in een kluisje op het station tijdelijk opslaan?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
MarkD
Amerika-ontdekker

Bericht door MarkD »

Ik heb, de twee keer dat ik er geweest ben, geen probleem gehad met "electronic devices". Je geeft al je spullen af aan de bewaking bij de ingang. Zij geven je terug wat je mee naar binnen mag nemen. Wat je niet mee naar binnen mag nemen dat houden ze daar even voor je vast.

Voordat je weer naar buiten gaat moet je even wachten tot de bewaking beschikbaar is en dan geven ze je spullen weer gewoon terug.

Zo ging het in elk geval bij ons. De security guard was trouwens erg aardig en deed helemaal niet moeilijk. Maar misschien is dat omdat we zo'n schattig klein dochtertje hebben. :D
Sannne
Amerika-newbie

Re: Krijg ik mijn formulieren terug?

Bericht door Sannne »

Naar aanleiding van bovenstaande vraag, heb ik de volgende vraag:

Moet je de ondersteunende formulieren (zoals contract, werkgeversverklaring, rekeningafschriften etc.) inleveren, of zijn deze slechts om te laten zien indien nodig. Ofwel: moet je hier wél kopieen van maken?

Gr,
Sanne
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Een setje kopies is nooit een slecht idee!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

kastelke schreef:Een setje kopies is nooit een slecht idee!
Ik heb van mijn hele emigratie proces altijd drie versies gehad, 1 origineel en 2 kopietjes.. wellicht was het wat veel maar ach, beter te veel dan te weinig :)
Ingmar
Amerikafan

Bericht door Ingmar »

Ik heb ook altijd kopieën gemaakt van alles.
Before "was", "was" was, "was" was "is".
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer