Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2,5 maand vakantie in amerika?!

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
toinevr
Amerika-newbie

2,5 maand vakantie in amerika?!

Bericht door toinevr »

Hallo,

Ik wil voor 2,5 maand naar amerika toe om familie op te zoeken. Ik ga hier niet officieel werken (enkel hand en span diensten bij mijn familie) maar gewoon rondkijken en wat rondreizen.
Nu ben ik een jongen en 22 jaar oud, wat volgens mijn familie de kans aanzienlijk verkleint dat ik Amerika binnenkom omdat ze bij de douane bang zouden kunnen zijn dat ik niet meer terug ga naar Nederland.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Kan het helpen om de douanebeambte een reisplan / contract voor werk in nederland (bewijs dat je terug gaat) / iets anders aan te bieden? Of gaat het mij nooit lukken de VS binnen te komen voor zo'n lange periode....

Groeten,
Toine
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je mag op een visa waiver 90 dagen in de USA verblijven dus is hier geen probleem volgens mij.
Je gaat op familie bezoek meer niet.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

2,5 Maand op familiebezoek gaan moet volgens mij geen probleem zijn.
Je mag inderdaad 90 dagen blijven op een visa waiver.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar vooral niet zeggen dat je hand-en-span diensten gaat leveren! Familiebezoek + rondreizen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
UsaDutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UsaDutch »

Neem zeker een verklaring van je werkgever mee dat je zolang vakantie hebt en je graag terug wil zien op die datum.

Neem bewijzen mee dat je huur moet betalen, afspraken hebt enz. Kortom alles wat je kunt bedenken om aan te tonen dat je ook weer terug gaat.

Als men namelijk moeilijke vragen gaat stellen dan kun je tenminste aantonen dat je niet komt om te emigreren, gebruik het alleen in het geval dat. Ga er niet meteen mee lopen zwaaien maar gebruik het als je het nodig mocht hebben.
Je blijft namelijk nogal lang en hier is vakantie van 1 of 2 weken gebruikelijk, langer is echt een grote uitzondering. (de redenen zal ik je besparen)

(Het is niet de douane maar de emigratiedienst USCIS waar jij het over hebt. Douane is o.a. voor import van goederen.)
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik ben de afgelopen 2 zomers voor 2 maanden naar de VS geweest (mijn vriendin woont er) en ik heb telkens geen problemen gehad :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer