Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke mogelijkheid voor onze dochter
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Welke mogelijkheid voor onze dochter
Een trui is gemaakt van wol (of polyester of zo
), een 'swieter' is gemaakt van die zachte dikkere stof waar ook jogging uit gemaakt werden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Nederlanders mogen dan een aparte uitspraak hebben voor Engelse woorden, Amerikanen maken het helemaal bont met woorden als "peen"* (het Franse "pain"), "lee mieserabele"* (Les Misérables), "kreep"* ("crêpe") en natuurlijk "khoedah" (Gouda). De schaduw van mijn leraar Frans achtervolgt mij nog steeds, derhalve zei ik bij een duur restaurant eens tegen onze serveerster: "I think I'd like to try your crêpe."babarage schreef:Ah ja, volgende keer in Amerika toch es vragen om een turnbitch bij het ontbijt
Het arme meisje herkende echter niet het Franse "crêpe" maar een Engels woord dat daar fonetisch op lijkt...
*Nederlands fonetische spelling (niet officieel).
-
Bennogr
- Amerika-expert
Nu we toch volledig van het oorspronkelijke onderwerp zijn afgedwaald: Pierre (hoofdstad van South Dakota (uitspraak: pier) en Bo-GO-ta in New Jersey, ipv Bogo-TA in Latijns Amerika. En zo zijn er nog veel, veel meer.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
babarage
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Big Al schreef:De schaduw van mijn leraar Frans achtervolgt mij nog steeds, derhalve zei ik bij een duur restaurant eens tegen onze serveerster: "I think I'd like to try your crêpe."
Het arme meisje herkende echter niet het Franse "crêpe" maar een Engels woord dat daar fonetisch op lijkt...
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat met die Franse uitspraak, dat heb ik hier in dit 'tweetalige' land dus ook heel de tijd. Ze verbasteren dat Frans zo erg, dat ze mijn mooie Parisian French niet verstaan. 
Elke
Doet me denken aan de keer dat ik in een Duitse bakkerij in Australie een Berliner wilde bestellen, kostte ook nogal wat moeite 
Terug in Texas!
-
Bennogr
- Amerika-expert
Chaucer (rond 1200) had al kritiek op de manier waarop sommige Britten Frans spraken. In de Canterbury Tales, beschreef hij de kennis van het Frans van een non "And Frenssh she spak full faire and fetisly/After the scole of Stratford atte Bowe/For Frenssh of Paris was to hire unknowe."
(Toch nuttig geweest die acht jaar Engels studeren aan de Universiteit van Amsterdam lang geleden!)
(Toch nuttig geweest die acht jaar Engels studeren aan de Universiteit van Amsterdam lang geleden!)
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Big Al
- Amerika-expert
Acht jaar Engelse studie? Mijn havo-Engels stak al met kop en schouders uit boven dat van de gemiddelde Amerikaan. Het duurde dan ook niet lang voordat ik de brieven van mijn collega's moest corrigeren voordat ze die mochten versturen. Het was echter meer "in het land der blinden...". Ik kan me voorstellen dat jij helemaal een unieke ervaring hebt.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Een Hamburger is dan een stuk gemakkelijker.hemmie schreef:Doet me denken aan de keer dat ik in een Duitse bakkerij in Australie een Berliner wilde bestellen, kostte ook nogal wat moeite
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
mijn man met z'n Boston accent en ik zeggen dan het volgende: gou-da (op z'n NLs) ya like it? it's very khoedah... Jaja, tenenkrommende humorBig Al schreef:...en natuurlijk "khoedah" (Gouda)...
- Big Al
- Amerika-expert
Ha!
Mijn schoonfamilie komt uit MA en ik heb er acht jaar gewoond. Ik vind 'em wel grappig!
Ik was een keer in een restaurant in MA en bestelde root beer. De serveester wilde weten of "baaks" goed was. Ik had geen idee wat ze bedoelde...

Mijn schoonfamilie komt uit MA en ik heb er acht jaar gewoond. Ik vind 'em wel grappig!
Ik was een keer in een restaurant in MA en bestelde root beer. De serveester wilde weten of "baaks" goed was. Ik had geen idee wat ze bedoelde...
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht