Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Strafblad en Visum afgewezen wat nu?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
USInsider
Amerika-expert

Re: Strafblad en Visum afgewezen wat nu?

Bericht door USInsider »

Jij had nog niet gereageerd....
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

kastelke schreef: Dat er hier forumleden zijn die je adviseren om gewoon niks aan te vragen en te gaan, dat moeten zij zelf weten. Het kan zijn dat je daar mee weg komt.
Zonder Visum of Esta kom je niet verder dan de luchthaven van vertrek.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Kijk je hebt al een afwijzing. Dus wat ik zou doen is het volgende:
een dossier maken mbt. de veroordeling en alle papieren in het Engels vertalen of laten vertalen
kopie van persoonsgegevens in paspoort
kopie laatste bankafschrift
kopie van huurkontrakt huis (plus vertaling)
kopie van arbeidskontrakt (plus vertaling)
brieven vragen omtrent goed gedrag aan familieleden, werkgevers, etc. en die ook in Engels vertalen
misschien kan hij in jullie woonplaats al een bewijs van goed gedrag krijgen voor de afgelopen jaren ?

En dan daarbij een brief voegen waarin je vriend schrijft hoe hij ooit zo dom is geweest, jaren geleden, hoeveel het hem spijt, dat hij zijn lesje heeft geleerd, hoe hard hij nu werkt om de neus schoon te houden, en een productief lid te zijn van de Ned. samenleving en hoe graag hij voor maar twee weken de US zou willen bezoeken, samen met zijn partner. De brief of in het engels of in het ned. en dan met vertaling.

Dit alles opsturen - tezamen met een kopie van de weigering - naar het consulaat, tav. de consul.

Nee heb je al, misschien kun je 'ja' krijgen. Maar helaas telt veel wat in de US zelf een 'misdemeanor' zou zijn voor Immigrations als 'moral turpitude, en vooral iets drugs related daar wordt USCIS snel nerveus van. Plus Miami is misschien - vanwege de vele dugs trades daar - misschien niet de optimale bestemming. Plus officieel wordt alleen naar de veroordeling gekeken en niet naar omstandigheden.
Ik vond op andere forums dat er momenteel veel B2 visums worden afgewezen. Dus het is een long shot.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

@Oortjes: Drugs was een voorbeeld van een van de reageerders. De topicstarter heeft zelf al uitgelegd dat het om diefstal ging van kleding... Gek toch, hoe dat drugs-verhaal dan blijft hangen :wink:

@bedeve: Ga toch wég! (als in de uitdrukking 'ga toch weg', niet letterlijk).
allochtoon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door allochtoon »

Er zijn een hoop antwoorden voorbij gekomen, maar dit is de enige juiste:

Je kan een Waiver aanvragen (een soort vrijstelling) op grond waarvan je alsnog een visum zou kunnen krijgen. Op de website van het USCIS vind je meer informatie.

http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... f3d6a1RCRD
heeft het forum verlaten
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

RiverCola, ik las toch echt van TS: hij heeft een drugs delict, het ging om diefstal van kleding. Ik dacht te begrijpen dat de vriend kleding gestolen had om drugs te kunnen kopen. Maar TS bedoelde te schrijven "hij heeft Geen drugsdelict". Devil in details enzo.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

allochtoon schreef:Er zijn een hoop antwoorden voorbij gekomen, maar dit is de enige juiste:

Je kan een Waiver aanvragen (een soort vrijstelling) op grond waarvan je alsnog een visum zou kunnen krijgen. Op de website van het USCIS vind je meer informatie.

http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... f3d6a1RCRD
Interessant! Heeft iemand hier ervaring mee?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

6foot6 schreef:Zonder Visum of Esta kom je niet verder dan de luchthaven van vertrek.
Eh, nou, wat let iemand om naar Canada te vliegen en dan over land naar de VS te reizen? Als je eenmaal in de systemen zit vanwege een geweigerd visum, dan zou ik dat trajekt verder ook laten voor wat het was, maar volgens mij is het gewoon een legale manier om zonder visum en zonder ESTA de VS binnen te komen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als je over land reist, moet je de grens over naar de US en daar staan de gebouwtjes van US Immigration. Ieder wordt daar aangehouden, paspoort gecheckt en voor wie het geldt, die moet ter plekke de I-94 kopen. Vlgs. mij wordt daar ook een computer check gedaan, maar ik weet niet hoe snel en hoe door-het-hele-systeem heen USCIS update.
Vooral mensen die uit Canada komen maar niet Canadees zijn, worden extra aan de tand gevoeld.
Wij werden altijd ondervraagd daar, en onze auto compleet doorzocht (waar we niet bij mochten zijn).
Er wordt wel degelijk gevraagd naar papieren, wij moesten altijd onze Canadese verblijfsvergunningen paraat hebben bij onze paspoorten. (Die paspooorten hadden H1B en H4 stempels dat maakte het nogal verdacht natuurlijk.)
Kortom je loopt niet zomaar vanuit Canada de US binnen zonder de juiste stempels in je paspoort.

Ik had nog niet van dat verzoek voor die waiver gehoord, en de kosten zijn bijna $ 600 zag ik.
char88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door char88 »

Ik ga zeker even naar die site om dat te bekijken. Maar even voor de duidelijkheid mijn vriend is niet veroordeeld voor een drugsdelict hij werkte in 2006 in een kledingwinkel waar hij kleding aan vrienden verkocht met een fikse korting en een keer wat mee had genomen.... Dat is het enige wat er is gebeurd... Nu vraag ik me af als je visum wordt afgewezen zien ze dan ook de reden waarvoor aangezien er genoeg visa's worden afgewezen om welke redenen dan ook.....?? Stel ik wou daar als student heen en me visum wordt afgewezen en denk daarna ik wil alleen op vakantie naar Amerika kan dat dan ook niet?
eddiemike
Amerikafan

Bericht door eddiemike »

oortjes schreef:Als je over land reist, moet je de grens over naar de US en daar staan de gebouwtjes van US Immigration. Ieder wordt daar aangehouden, paspoort gecheckt en voor wie het geldt, die moet ter plekke de I-94 kopen. Vlgs. mij wordt daar ook een computer check gedaan, maar ik weet niet hoe snel en hoe door-het-hele-systeem heen USCIS update.
Vooral mensen die uit Canada komen maar niet Canadees zijn, worden extra aan de tand gevoeld.
Wij werden altijd ondervraagd daar, en onze auto compleet doorzocht (waar we niet bij mochten zijn).
Er wordt wel degelijk gevraagd naar papieren, wij moesten altijd onze Canadese verblijfsvergunningen paraat hebben bij onze paspoorten. (Die paspooorten hadden H1B en H4 stempels dat maakte het nogal verdacht natuurlijk.)
Kortom je loopt niet zomaar vanuit Canada de US binnen zonder de juiste stempels in je paspoort.

Ik had nog niet van dat verzoek voor die waiver gehoord, en de kosten zijn bijna $ 600 zag ik.
Maar ze staan niet bij iedere grensovergang... :wink:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

eddiemike schreef:Maar ze staan niet bij iedere grensovergang... :wink:
Gewoon gezellig met de andere illegalen de grens over.. hoewel er bijna geen illegale immigratie vanuit Canada naar de US is en ze er ook geen prioriteit aangeven. Maar wil jij het risico nemen enkel en alleen om je vakantie/stage te verlengen?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

@Oortjes, maar wat voor papieren moet een toerist dan kunnen tonen? Paspoort toch alleen maar? Reisdocumenten misschien nog? Op de I94 moet je wellicht iets invullen over je criminele verleden, maar controle-instrumenten hebben ze daar denk ik niet (tenzij er sprake is van een afgewezen visum). Niet dat ik iemand wil aanmoedigen om tegen de regels in te handelen, maar ik reageerde eigenlijk op de opmerking van 6foot6. Daar moet dus eigenlijk staan: zonder ESTA óf visum óf I94 kom je het land niet in.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

een dossier maken mbt. de veroordeling en alle papieren in het Engels vertalen of laten vertalen
kopie van persoonsgegevens in paspoort
kopie laatste bankafschrift
kopie van huurkontrakt huis (plus vertaling)
kopie van arbeidskontrakt (plus vertaling)
brieven vragen omtrent goed gedrag aan familieleden, werkgevers, etc. en die ook in Engels vertalen
misschien kan hij in jullie woonplaats al een bewijs van goed gedrag krijgen voor de afgelopen jaren ?

En dan daarbij een brief voegen waarin je vriend schrijft hoe hij ooit zo dom is geweest, jaren geleden, hoeveel het hem spijt, dat hij zijn lesje heeft geleerd, hoe hard hij nu werkt om de neus schoon te houden, en een productief lid te zijn van de Ned. samenleving en hoe graag hij voor maar twee weken de US zou willen bezoeken, samen met zijn partner. De brief of in het engels of in het ned. en dan met vertaling.
.
:shock: Als ik dit allemaal zou moeten doen om een paar weekjes naar Amerika op vakantie te gaan zou ik lekker een ander land kiezen. Er zijn nog zoveel andere prachtige vakantielanden op de wereld waar je al deze problemen niet hebt om binnen te komen. Je moet wel heel wanhopig graag naar Amerika willen als je dit er allemaal voor over hebt.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Bij een vrouwelijke medewerker is mijn pasfoto genoeg voor een visum(maakt niet uit welke B1, E2, E5, mag zelfs kiezen)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Het makkelijkste is nog altijd om de VS te vermijden. Ik weet het, een antwoord waar topicstarter niks mee kan. Maar je moet nu zoveel moeite doen en zoveel geld uitgeven dat ik denk dat het de moeite waard niet is. En stiekem zonder controle vanuit Canada of Mexico de grens oversteken lijkt me ook geen optie.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

vana schreef:Je moet wel heel wanhopig graag naar Amerika willen als je dit er allemaal voor over hebt.
Ja. Bijna verdacht :D
char88
Amerika-ontdekker

Bericht door char88 »

Hahaha wanhopig niet maar ik ben al een aantal keren geweest en ga er graag heen en wilde mijn vriend gewoon meenemen zodat hij ook kon zien wat er zo leuk aan is :D

Het beste is maar een aantal jaar wachten het lijkt me sterk dat hij de rest van ze leven er niet meer in kan voor zoiets....
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik kan me voorstellen hoe frustrerend het is als je gewoon 'even' een leuke vakantie denkt te gaan maken en er dan zoveel beren op de weg blijken te zijn. We hebben dit soort dingen al vaker op het forum voorbij zien komen en ik vind het elke keer weer triest om te zien.

Gelukkig is er nog zoveel meer dan Amerika!

BTW: Is het niet zo dat, nu hem een keer een visum is afgewezen, hij uberhaupt nooit meer via ESTA/VWP naar de VS kan reizen? Los van de verjaring van het delict...
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

EddieMike, dan moet je wel over kleinere wegen gaan, plus hij is dan illegaal in de US met alle risico van dien.

Dimona, voor een toerist maakt het vlgs. mij niet uit of hij/zij direkt in de US landt dan wel (legaal) via Canada komt. Vereist is paspoort, esta of I-94 en een retourticket naar land van herkomst.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer