Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zo streng is Immigrations
Re: Zo streng is Immigrations
Ik heb contact gehad met de auteur van het artikel, die blijkbaar in contact stond met de heer van Wely, en hij (auteur) meldde mij dat ze (auteur en van Wely) van mening zijn dat schaken een professie is, waaruit ik afleid dat men wel degelijk daar kwam voor werk en niet enkel als toerist.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Maar is het niet zo dat het VWP ook voor werkgerelateerde activiteiten gebruikt kan worden? Bv het bezoeken van een conferentie, zakengesprek/vergadering e.d.?
Waar heb je die informatie vandaan?Ziva schreef: de wijze waarop deze meneer al grappend door de douane dacht te komen
@Rivercola, dat klopt. Maar de zaken die jij opnoemt en onder het VWP wel mogen genereren geen inkomen tijdens het verblijf in de VS. Meedoen aan pokertoernooien en schaaktoernooien (beiden met prijzengeld) en lesgeven genereren wel inkomen.
- RiverCola
- Amerika-expert
Daarom schreef ik ook dit voorbehoud:
RiverCola schreef:Tenzij hij natuurlijk echt betaald zou worden voor werkzaamheden. Maar ik lees hier wat tegenstrijdigheden wat dat punt betreft.
.....
(gesteld dat hij dus inderdaad niet de intentie had om geld te komen verdienen)
Hij kan inderdaad geld winnen door te winnen en men ziet dat als een vorm van gokken. Vlgs. de logica van sommige deelnemers hier zou niemand naar Las Vegas mogen want stel dat hij/zij de jack pot wint bij poker, 21en, etc.
De US heeft er geen enkel probleem mee als je naar de US komt om een gok te wagen - als je maar 30% achterlaat voor de IRS, of met een exacte kopie van de artikelen van het belastingverdrag die hierop slaan, rondloopt.
De US heeft er geen enkel probleem mee als je naar de US komt om een gok te wagen - als je maar 30% achterlaat voor de IRS, of met een exacte kopie van de artikelen van het belastingverdrag die hierop slaan, rondloopt.
Laatst gewijzigd door USInsider op 17 jul 2012, 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Je mag best in de VS gokken. Maar er is een verschil tussen deelnemen aan een pokertoernooi en zelf gaan gokken in Las Vegas.
- RiverCola
- Amerika-expert
Dat zou dus betekenen dat bij pokertoernooien alleen Amerikanen mogen deelnemen, of dat alle buitenlanders daarvoor een speciaal visum aan moeten vragen. Welk visum is daarvoor gebruikelijk? Kwam deze man trouwens niet schaken? En is schaken niet bij uitstek een sport die over heel de wereld beoefend wordt? Hoe zit het dan met tennissers uit de VS, China en Rusland op Wembley? Die kunnen daar toch ook bakken met geld aan verdienen?
Voor sporters die deelnemen aan sportwedstrijden en daar hun brood mee verdienen is er een apart visum. Maar het fijne weet ik er verder ook niet van.
Nou als er gezegd wordt "vakantie, schaken en pokeren en wat getalenteerde kinderen les geven" vind ik dat behoorlijk grappend en laconiek overkomen. Als hij gewoon had gezegd vakantie was er vermoedelijk niets aan de hand geweest en hadden we hier nu deze post niet gehad. Of werken en dan de juiste vergunning hebben was ook prima geweest.dimona schreef:Waar heb je die informatie vandaan?
En ja, dan kun je de discussie krijgen "maar dan ben ik niet eerlijk?" nee klopt maar je hoeft mensen toch ook niet altijd wijzer te maken dan ze zijn of wel? En bovendien, wie weet, misschien had deze meneer in kwestie wel een aantekening bij zijn naam staan van een eerder bezoek en dat hij daarom is staande gehouden. We kennen het verhaal maar van 1 kant en dan kun je wel heel verbolgen reageren maar mensen hebben toch vaak de neiging een verhaal als dit naar hun hand te zetten met als doel er zelf beter uit te komen. Wie weet heeft de immigratiedienst wel een heel ander verhaal?
Edit: volgens mij had deze meneer een O of P visum moeten hebben. Voor zowel het schaken als de deelname aan een pokertoernooi aangezien dat geloof ik de hoofdmoot was. Ik had in zijn geval sowieso een bezoekje gebracht aan het consulaat maar ja...
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
The names has been changed to protect the innocent..dimona schreef:Als je dan toch een profielschets van iemand neerzet, zorg dan tenminste dat je de naam correct hebt.markgoestoamerica schreef:Overigens van Welly is een grootmeester in schaken, typische mensen die enerzijds hoog begaafd zijn, maar anderzijds een beetje wereld vreemd.
Overigens vind ik het wel een belangrijk topic, want ik speel wel eens een Poker tournooi, en soms win ik wel eens wat, Gelukkig heb ik wel een werkvergunning, maar ik ken een aantal spelelers uit Nederland die dat 100% zeker niet hebben...
Dus wel interesant om hier weer wat wijzer van te worden...
If you can dream it...
Ik ken de definitie in USA niet maar in NL wordt pokeren als gokken gezien en niet als werk. Als ze in USA daar hetzelfde over denken dan is het opgelost. Tenzij beroep: gokker bestaat.
Ik denk dat het beroep dan "verslaafde" moet zijn
Volgens mij kan je als Nederlander een procentje naar beneden halen van de 30% tax ivm verdrag.
Ik denk dat het beroep dan "verslaafde" moet zijn
Volgens mij kan je als Nederlander een procentje naar beneden halen van de 30% tax ivm verdrag.
Denk eens aan de pokerprogramma's op tv. Professioneel pokeraar bestaat in de VS wel degelijk.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik quote een eerder bericht van me:RiverCola schreef:Tja, gelijke monniken gelijke kappen lijkt me niet opgaan in dit geval. Tenzij hij natuurlijk echt betaald zou worden voor werkzaamheden. Maar ik lees hier wat tegenstrijdigheden wat dat punt betreft.
kastelke schreef:“ I explained that I was going to teach kids chess, and they asked if I would be earning money with this. I said yes, and told them how much. Then they detained me. ”
http://www.chessvibes.com/reports/van-w ... -work-visa
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Tsja, ik kan alleen maar zeggen dat me vaker opvalt hoe dom intelligente mensen kunnen zijn.....
Ik ben het overigens zeer met Dimona eens, dat we allemaal weten dat er valkuilen zijn (in de weg des levens) maar weten waar ze zitten dat is een ander verhaal.
Ik hoop dat dit onderwerp ook gelezen wordt door al degenen die vinden dat we wel es wat positiever mogen reageren als zich hier nieuwelingen melden met plannen om 'es een tijdje door de US te gaan reizen en wat te werken'.
Ik ben het overigens zeer met Dimona eens, dat we allemaal weten dat er valkuilen zijn (in de weg des levens) maar weten waar ze zitten dat is een ander verhaal.
Ik hoop dat dit onderwerp ook gelezen wordt door al degenen die vinden dat we wel es wat positiever mogen reageren als zich hier nieuwelingen melden met plannen om 'es een tijdje door de US te gaan reizen en wat te werken'.
Ja dat heb je in NL ook. Maar ik denk dat er een verschil tussen het prijzengeld en het geld dat je als pro poker van een organisatie krijgt als pokerstars, party poker etc. Dan betaal je kansspelbelasting over het prijzengeld en loonbelasting over het geld dat je van een organisatie krijgt. Tenminste dat denk ikHockey schreef:Denk eens aan de pokerprogramma's op tv. Professioneel pokeraar bestaat in de VS wel degelijk.
@DejaVu, klopt. Maar dat is een belastingtechnisch verhaal. Immigrations hanteert andere eisen dan de belastingdienst.
Yup dan hou ik mijn mond weer want van Immigration regels heb ik de ballen verstand. 
Ik haal dat grappige er zo niet uit hoor. Het kan best zijn, maar dat is dus geen feitelijke informatie.Ziva schreef:Nou als er gezegd wordt "vakantie, schaken en pokeren en wat getalenteerde kinderen les geven" vind ik dat behoorlijk grappend en laconiek overkomen.dimona schreef:Waar heb je die informatie vandaan?
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Yep, net als die Patrick van der Eem (die Joran vd Sloot in de val lokte) om maar een voorbeeld te noemen. Op tv zeggen dat je een strafblad hebt en dan doodleuk onder het VWP naar de VS reizen. Beetje dom !wiepster schreef:Ik denk dat het ook te maken heeft met de visie die deze mensen hebben: ze zijn bekend en menen daardoor dat die regels niet altijd voor hen gelden. Zo is een aantal jaar geleden ook de voetballer Patrick Kluivert terug gestuurd, omdat hij niet het juiste visum had.
En inderdaad, in Europa gaat het er soms ook streng aan toe. Als je zegt dat je komt werken, geen geld hebt oid en je behoort niet tot een bepaalde catagorie, word je de toegang geweigerd. Dan kom je echt niet direct in Kamp Zeist hoor ! Het cellencomplex op Schiphol-Oost is veel dichterbij. Meestal word je niet eens ingesloten, maar wordt het reisdocument ingehouden, je retouvlucht geregeld en mag je in de Int. Lounge verblijven. Ook krijg je netjes een maaltijd voucher. (alles op kosten van de aanvoerende luchtvaartmaatschappij)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida