Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Health Insurance
Re: Health Insurance
Ik ga eerst de afwachten of ik officieel de ziektekosten in de VS krijg. Daarna nadenken over de inschrijving en ziektekosten in NL. Bedankt voor alle tips en hulp 

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
ik betaal momenteel $400 in de maand voor 2 volwassenen en twee kinderen. Heb wel een groot eigen risico $5700 of zo
-
- Amerika-expert
Dan heb je een koopje. Ik betaal voor mezelf alleen $550 in de maand, met een eigen risico van $5.000. Maar ik betaal maximaal $8.000 uit eigen zak, plus medicijnen. Tot een levenslang maximum van $2 miljoen.
Let wel op/vraag goed na, wat ze betalen naast je eigen risico en andere kosten. Mijn vrouw betaalt $650. per maand met een eigen risico van $1000 maar PLUS 20% van alles daarboven. En met een dichtgeslibde ader en stents, kan dat forst oplopen. Ik had ook een ziektekostenverzekering kunnen krijgen waar ze maximaal $15.000 betaalden per jaar. Een drietal stents kosten al gauw $100.000.
Let wel op/vraag goed na, wat ze betalen naast je eigen risico en andere kosten. Mijn vrouw betaalt $650. per maand met een eigen risico van $1000 maar PLUS 20% van alles daarboven. En met een dichtgeslibde ader en stents, kan dat forst oplopen. Ik had ook een ziektekostenverzekering kunnen krijgen waar ze maximaal $15.000 betaalden per jaar. Een drietal stents kosten al gauw $100.000.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Er worden behoorlijk hoge bedragen genoemd in dit topic zeg!
Sanne, heb jij al duidelijkheid of je de verzekering via NIH kan krijgen?
Wij hebben gisteren met ons contactpersoon op de universiteit de verzekeringsvoorwaarden doorgenomen, en ik heb het idee dat het best een aardige verzekering is, maar nu ik hier van die grote bedragen als deductables etc. lees ga ik bijna denken dat er een addertje onder het gras zit.
Mijn man betaald $91 en ik $195 per maand, behoorlijk schappelijke bedragen dus. Zo'n beetje alles is gedekt, er wordt tot 200k per ziekte/letsel uitbetaald met een deductable van $50 (die kwijtgescholden wordt als je daadwerkelijk behandeld bent voor hetgeen waar je hulp voor zoekt). Ik weet dat de kosten snel op kunnen lopen als er echt iets ernstigs gebeurd, dus misschien dat we ons via een reisverzekering(?) nog wat hoger kunnen verzekeren. Aan de andere kant, we zijn nog behoorlijk jong (<25) dus de kans op een ernstige ziekte bijvoorbeeld, is enigszins lager.
Tandarts kosten zijn alleen gedekt na een letsel. We wachten op antwoord van de universiteit of zij hier een apart pakket voor aanbieden, en anders moeten we zelf iets proberen te regelen. Heeft iemand tips voor een "tandarts verzekering"? Ik geloof dat OOM dit niet aanbiedt.
Wij hebben gisteren met ons contactpersoon op de universiteit de verzekeringsvoorwaarden doorgenomen, en ik heb het idee dat het best een aardige verzekering is, maar nu ik hier van die grote bedragen als deductables etc. lees ga ik bijna denken dat er een addertje onder het gras zit.
Mijn man betaald $91 en ik $195 per maand, behoorlijk schappelijke bedragen dus. Zo'n beetje alles is gedekt, er wordt tot 200k per ziekte/letsel uitbetaald met een deductable van $50 (die kwijtgescholden wordt als je daadwerkelijk behandeld bent voor hetgeen waar je hulp voor zoekt). Ik weet dat de kosten snel op kunnen lopen als er echt iets ernstigs gebeurd, dus misschien dat we ons via een reisverzekering(?) nog wat hoger kunnen verzekeren. Aan de andere kant, we zijn nog behoorlijk jong (<25) dus de kans op een ernstige ziekte bijvoorbeeld, is enigszins lager.
Tandarts kosten zijn alleen gedekt na een letsel. We wachten op antwoord van de universiteit of zij hier een apart pakket voor aanbieden, en anders moeten we zelf iets proberen te regelen. Heeft iemand tips voor een "tandarts verzekering"? Ik geloof dat OOM dit niet aanbiedt.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarschijnlijk kan je die tandartsverzekering toch bij Oom bijnemen hoor. Dat ging tenminste bij Vanbreda International (Expat Plus), maar daar betalen we dus ook voor bij.
$ 200,000 per letsel is niet veel geld als je bv. een ongeval krijgt en met een open beenbreuk en gekneusde ribben in het ziekenhuis terecht komt. Dan zal je heel erg snel over dat bedrag gaan. Zit daar trouwens ook de nazorg in (fysiotherapie en zo)?
Maar natuurlijk moet je je steeds afvragen hoe ver je wilt gaan.
Onze redenering was: wij vertrekken met een gezin naar een land met hoge medische kosten waar we de eerste maanden niet verzekerd zijn, en we hebben geen job. Dus we willen dan graag ingedekt zijn tegen torenhoge (medische) kosten. Daar betalen we dus die net iets meer dan 1000/maand voor tot het einde van het jaar. Daarin zit ook een verzekering voor, als mijn echtgenoot nu iets aan de hand krijgt waardoor hij niet kan gaan werken of blijvende schade heeft, zij ook een redelijk bedrag uitkeren. Dat kostte niet zoveel extra (ik geloof niet eens 20 euro extra per maand).
$ 200,000 per letsel is niet veel geld als je bv. een ongeval krijgt en met een open beenbreuk en gekneusde ribben in het ziekenhuis terecht komt. Dan zal je heel erg snel over dat bedrag gaan. Zit daar trouwens ook de nazorg in (fysiotherapie en zo)?
Maar natuurlijk moet je je steeds afvragen hoe ver je wilt gaan.
Onze redenering was: wij vertrekken met een gezin naar een land met hoge medische kosten waar we de eerste maanden niet verzekerd zijn, en we hebben geen job. Dus we willen dan graag ingedekt zijn tegen torenhoge (medische) kosten. Daar betalen we dus die net iets meer dan 1000/maand voor tot het einde van het jaar. Daarin zit ook een verzekering voor, als mijn echtgenoot nu iets aan de hand krijgt waardoor hij niet kan gaan werken of blijvende schade heeft, zij ook een redelijk bedrag uitkeren. Dat kostte niet zoveel extra (ik geloof niet eens 20 euro extra per maand).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
@SemJes Nog geen groen licht over de Health Insurance van de NIH, maar de info komt soms met vlagen...
Ons vertrek is om andere uitgesteld tot februari ipv januari, dus ik heb nog een maand extra. Ik heb de info al over de verzekering, maar snap er niks van, dat ga ik iig goed navragen. De eerste maand ga ik bij Ooms bijverzekeren voor ziektekosten en daarna iig de reisverzekering om toch alles goed gedekt te hebben.
Ons vertrek is om andere uitgesteld tot februari ipv januari, dus ik heb nog een maand extra. Ik heb de info al over de verzekering, maar snap er niks van, dat ga ik iig goed navragen. De eerste maand ga ik bij Ooms bijverzekeren voor ziektekosten en daarna iig de reisverzekering om toch alles goed gedekt te hebben.
- DixieChick
- Amerika-expert
Denk inderdaad ook goed over "dental" na. Veel plaatsen bieden dental apart aan, en die verzekeringen zijn echt ontzettend duur. Je zou zelfs kunnen overwegen om alleen het basale pakket te nemen (of niks, maar dat lijkt me redelijk riskant, je zal maar verkeerd vallen ofzo), en dan eens per jaar in Nederland naar je tandarts te gaan voor controle (als je van plan was terug te gaan voor vakantie dat is)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
De tandartsverzekeringen die we tot nu toe zijn tegen gekomen zijn niet echt ideaal. We blijven in eerste instantie voor 1 jaar, en de verzekering vergoed het eerste jaar niets (pas vanaf jaar 3 wordt het meeste vergoed). Dat geld spaar ik liever op om dan een losse controle te "kopen" of inderdaad tijdens een vakantie naar NL een bezoekje aan de tandarts te doen.
- DixieChick
- Amerika-expert
Ook een idee. Hou er alleen wel rekening mee dat een "losse" controle hier ook rustig tussen de $200 en $300 kan kosten, en dat ze vaak rontgen foto's willen zien, en ze anders zelf zullen maken (en tel maar uit hoeveel dat kost).
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
In de regio waar wij heen gaan liggen de bedragen gelukkig wat lager (voor wat ik dat op internet heb gelezen/van locals heb begrepen). Gelukkig zijn dental kosten door een ongeluk wel gedekt via de algemene verzekering. Ik denk vooralsnog niet dat we een extra verzekering gaan afsluiten. Mijn tandarts is altijd erg tevreden over mijn gebit, nu hopen dat dit zo blijft voor een tijdje!!
-
- Amerika-expert
Je weet dat een reisverzekering maar een x-aantal dagen verzekerd he?SanneN schreef: daarna iig de reisverzekering om toch alles goed gedekt te hebben.
En bij wonen in buitenland is er veelal helemaal geen dekking. Begrijp inmiddels dat jouw situatie anders is, maar lees even heel goed de kleine lettertjes. Niks zo vervelend als een eventuele claim wordt afgewezen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat het niet voor niks is dat die 'expat'verzekeringen zo duur zijn...
Elke
Situatie is waarschijnlijk alweer veranderd want ik heb een fellowship + health insurance (FAES) voor het hele gezin (ik en mijn man) aangeboden gekregen. Dus geen gedoe meer met Nederlandse verzekeringen al neem ik wel een extra expat verzekering bij Ooms voor aansprakelijkheid en repatriering etc.
Wij gaan binnenkort ook nog een laatste keer naar de tandarts (laatste jaren nooit problemen gehad, mijn man gaat soms 2 of 3 jaar niet...) en dan volgend jaar weer een keer "op vakantie naar NL" en dan naar de tandarts! Ik zal eens kijken of een ongeluk in bij mijn Health Insurance zit.
Wij gaan binnenkort ook nog een laatste keer naar de tandarts (laatste jaren nooit problemen gehad, mijn man gaat soms 2 of 3 jaar niet...) en dan volgend jaar weer een keer "op vakantie naar NL" en dan naar de tandarts! Ik zal eens kijken of een ongeluk in bij mijn Health Insurance zit.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
tandarts bezoek kost mij $98 per keer. Mocht ik onverhoopt een grote renovatie nodig hebben dan ga ik naar mexico
Heb een kennis die dit heeft gedaan en die betaald $2500 voor wat hier $13000 zou hebben gekost.
En het was nog goed gedan ook.
Heb een kennis die dit heeft gedaan en die betaald $2500 voor wat hier $13000 zou hebben gekost.
En het was nog goed gedan ook.
En heb je ook nog een leuke vakantie 

-
- Amerikafan
Dat je weinig betaald hoeft niet altijd iets te zeggen. Ik ga zelf een half jaar studeren in de VS en heb ook de verzekering via mijn uitwisselingsprogramma lopen. Ik betaal maar $56 dollar en ben tot 400.000 verzekerd. Ik heb wel beetje eigen risico maar vrijwel niks. Dus je hoeft je niet meteen zorgen te makenSemJes schreef:Er worden behoorlijk hoge bedragen genoemd in dit topic zeg!

Januari 2011 - juni 2011 ( Northern Arizona University, Flagstaff)
Juni 2012 - augustus 2012 (Harvard Summer School)
Juni 2012 - augustus 2012 (Harvard Summer School)
@SemJes: Als de universiteit je een verzekering aanbiedt, dan is de kans groot dat zij een groot deel van de kosten daarvan voor hun rekening nemen (dit soort dingen heten niet voor niks benefits!). Je hoeft dan zelf niet een hoog bedrag te betalen omdat de universiteit maandelijks een flink bedrag aan jouw verzekering bijdraagt. Je zou eens aan je contactpersoon kunnen vragen of dat bij jullie verzekering ook zo is. Ik denk dat de kans groot is dat het met dat addertje onder het gras wel meevalt
.

Dat begrijp ik, anders zou de premie natuurlijk nooit zo laag zijn. Het ging mij er meer om dat ik het apart vind dat we niet met een co-pay of grote deductables te maken hebben.
-
- Amerika-expert
Mijn (Amerikaanse) vrouw heeft altijd voor grote non-profits in de VS gewerkt. Die betaalden wat minder dan winstjagende bedrijven, maar stelden daar twee dingen tegenover: meer vakantie en betere ziektekostenverzekering. En dat heb ik liever, want als je een slechte ziekteverzekering hebt, kan dat een stuk duurder uitkomen voor een gewone werknemer.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ik ga er van uit dat onze verzekering wel ok is, aangezien het ± $750 per maand kost (maar ik het gelukkig krijg!). Alle info hierover moet nog komen, zoals eigen risico enzo.