Strafblad

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4383
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Strafblad

Bericht door Ruud2004 »

Nee Dento, dat zal een (Nederlandse) opsporingsambtenaar nooit doen. Als iemand als verdachte (Art.27 strafvordering) kan worden aangemerkt, wordt hij aangehouden. In deze casus is de TS verdachte van diefstal én is terplaatse aangehouden. (waarschijnlijk al door de beveiliger) Juist om te voorkomen wat 6foot6 schrijft zal iedere opsporingsambtenaar dit doen. Verder verwijs ik geheel naar mijn eerdere reactie.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: Strafblad

Bericht door Dento »

I stand corrected! :wink: Volgens mij is het in de VS wel mogelijk om iemand naar het bureau te halen enkel voor ondervraging, waarna dan alsnog een arrestatie kan volgen als de ondervraging daartoe aanleiding geeft.

En de ESTA-wizard spreekt inderdaad over "arrested or convicted", [...] "even if the arrest did not lead to a conviction", dus dat zou betekenen dat ook zonder veroordeling je bij de ESTA officieel "ja" zou moeten antwoorden, los van hoe je er persoonlijk ook tegenaan kijkt.

Als je op "ja" drukt, staat er overigens op de volgende pagina wel een interessant stuk:
If a traffic offense occurred while you were in the United States, and you have an outstanding fine against you, or if you did not attend your court hearing, it is possible there may be a warrant out for your arrest and you will experience significant problems when applying for admission at the U.S. port of entry.
Een leuke referentie voor alle topics die al aan bod zijn gekomen op het forum over niet betaalde verkeersboetes...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
mattie
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2011, 08:01

Re: Strafblad

Bericht door mattie »

Hoi mensen,

Wie kan mij helpen...

Ik wil dit jaar een aantal weken naar Amerika. Ik heb 5 jaar geleden een "dingetje" gehad met politie/justitie. Diefstal. Zeer zeker niet trots op.
Ik ben nooit aangehouden en ook nooit voor de rechter geweest. Ik heb een transactievoorstel gekregen van 440,- en die netjes betaalt.
Wat moet ik nu doen bij het invullen van ESTA??

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18772
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Strafblad

Bericht door kastelke »

Als je de zoekfunctie gebruikt op dit forum (rechts bovenaan), dan zoekt op "strafblad", dan ga je heeeel veel berichten hierover vinden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14338
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 31
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Strafblad

Bericht door Coyote »

Volgens mij is dit geen vergrijp die je hoeft op te geven juist omdat je een transactievoorstel hebt gehad zonder dat je daarvoor naar de rechtbank hoefde. Heb je hierdoor wel 'een strafblad' gekregen? Ik zou zeggen van niet.

Maar goed, dat is zoals ik het bekijk met de gegevens die je hier geeft.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Dikkie
Amerikakenner
Berichten: 433
Lid geworden op: 24 mar 2008, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Strafblad

Bericht door Dikkie »

Ik weet niet of Amerika bedoeld een strafblad in de zin van een veroordeling door de rechter of dat je geen aantekening mag hebben in je Justitieel Documentatie. Een transactie boven de €100 wordt daarin namelijk wel meegenomen en kan ook worden meegewogen bij visumverstrekking.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14338
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 31
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Strafblad

Bericht door Coyote »

Dat zou betekenen dat iedereen die een snelheidsboete boven de € 100 heeft gehad daarin ook wordt opgenomen? Dat is toch ook een schikking? Of dat soort 'delicten' niet?

Zelf overigens nog nooit een een snelheidsboete boven de € 100 gehad. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Strafblad

Bericht door 6foot6 »

B) Bent u ooit aangehouden of veroordeeld wegens een overtreding of
misdrijf waarbij sprake was van een moreel schandelijke daad of een
overtreding met betrekking tot een verboden stof; of aangehouden of
veroordeeld voor twee of meer overtredingen waarvoor het
gezamenlijke vonnis vijf jaar of meer gevangenisstraf bedroeg; of bent
u handelaar in verdovende middelen geweest; of zoekt u toegang tot de
Verenigde Staten om u daar in te laten met criminele of immorele
activiteiten?
Er wordt niet over strafblad gesproken.

Als je zeker weet dat je niet (formeel) bent aangehouden dan kun je dus nee antwoorden
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Gebruikersavatar
Dikkie
Amerikakenner
Berichten: 433
Lid geworden op: 24 mar 2008, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Strafblad

Bericht door Dikkie »

Coyote schreef:Dat zou betekenen dat iedereen die een snelheidsboete boven de € 100 heeft gehad daarin ook wordt opgenomen? Dat is toch ook een schikking? Of dat soort 'delicten' niet?

Zelf overigens nog nooit een een snelheidsboete boven de € 100 gehad. :wink:

Roland
Nee dat is een verkeersovertreding conform Wet Mulder en die worden niet opgenomen in je Justitiele Documentatie. Het gaat hier om een Transactievoorstel van de OvJ.
bladiebla123
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2011, 13:17

Re: Strafblad

Bericht door bladiebla123 »

Hallo allemaal,

Over 2 weken ga ik voor 9 dagen naar Los Angeles, we reizen met z'n tweeen.
Nu moeten we het ESTA Formulier invullen.

Echter is er een maand geleden wat voorgevallen en zijn we aangehouden voor diefstal. Niet trots op en duidelijk mijn lesje geleerd
Hierbij hebben we een nacht in de cel gezeten (omdat het te laat was om te verhoren)
De volgende dag zijn we vrij gelaten en hebben ze besloten dat er meer onderzoek moest worden gedaan naar het voorval.
We moeten in Maart terugkomen en dan pas krijgen we te horen of we een geldboete of werkstraf krijgen.

We gaan dus voor die afspraak in maart, al naar Los Angeles. Uiteraard begrijp ik dat we wel in het systeem geregistreerd staan.
maar moet ik nu Ja of Nee invullen op het formulier, ik lees dingen over Mortual Turpitude?

En is er kans dat dit afgewezen wordt?

Dankjewel alvast
Gebruikersavatar
Grandu
Amerika-expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: 06 aug 2008, 00:39
Locatie: Londen
Contacteer:

Re: Strafblad

Bericht door Grandu »

Je moet het formulier naar waarheid invullen. Er staat in het Nederlandse formulier het volgende:

''Bent u ooit aangehouden of veroordeeld wegens een overtreding of misdrijf waarbij sprake was van een moreel schandelijke daad of een overtreding met betrekking tot een verboden stof; of aangehouden of veroordeeld voor twee of meer overtredingen waarvoor het gezamenlijke vonnis vijf jaar of meer gevangenisstraf bedroeg; of bent u handelaar in verdovende middelen geweest; of zoekt u toegang tot de Verenigde Staten om u daar in te laten met criminele of immorele activiteiten? *''

Volgensmij valt dit onder moreel schandelijk dus in dat geval kies je Ja. Echter helemaal duidelijk is het niet, ''moreel schandelijke daad'' is namelijk niet geformuleerd in het formulier.

Derk
Laatst gewijzigd door Grandu op 15 jan 2011, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
bladiebla123
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2011, 13:17

Re: Strafblad

Bericht door bladiebla123 »

bedankt voor je snelle reactie,
ik snap het, waarschijnlijk wordt het dan geweigerd en moeten we een visum aanvragen?
Gebruikersavatar
Grandu
Amerika-expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: 06 aug 2008, 00:39
Locatie: Londen
Contacteer:

Re: Strafblad

Bericht door Grandu »

Wacht nog heel even, ik probeer het nog wat gedetaileerder uit te zoeken.

Een toevoeging:
''Misdrijven die gelden als moreel schandelijke daad. Dergelijke overtredingen hebben over het algemeen betrekking op gedrag dat inherent verachtelijk, walgelijk of verderfelijk is en in strijd met de aanvaarde regels van moraliteit en de gebruikelijke verplichtingen ten aanzien van personen of de gemeenschap. Met betrekking tot de uitvoering van de Immigration and Nationality Act zijn er factoren, zoals de leeftijd van de overtreder of wanneer het feit gepleegd werd, die invloed kunnen hebben op de beoordeling of een overtreding die als een misdaad of als een moreel schandelijke daad wordt opgevat.
Voor meer informatie, zie § 212(a)(2) van de Immigration and Nationality Act, 8 U.S.C. § 1182 (a)(2), § 101(a)(43) van de Immigration and Nationality Act, 8 U.S.C. § 1101(a)(43) en overeenkomstige regelingen in de Code of Federal Regulations.''

Andere websites raden aan om je te wenden tot het Ministerie van Buitenlandse Zaken of tot de Amerikaanse ambassade.

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
bladiebla123
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2011, 13:17

Re: Strafblad

Bericht door bladiebla123 »

Grandu schreef:Wacht nog heel even, ik probeer het nog wat gedetaileerder uit te zoeken.

Een toevoeging:
''Misdrijven die gelden als moreel schandelijke daad. Dergelijke overtredingen hebben over het algemeen betrekking op gedrag dat inherent verachtelijk, walgelijk of verderfelijk is en in strijd met de aanvaarde regels van moraliteit en de gebruikelijke verplichtingen ten aanzien van personen of de gemeenschap. Met betrekking tot de uitvoering van de Immigration and Nationality Act zijn er factoren, zoals de leeftijd van de overtreder of wanneer het feit gepleegd werd, die invloed kunnen hebben op de beoordeling of een overtreding die als een misdaad of als een moreel schandelijke daad wordt opgevat.
Voor meer informatie, zie § 212(a)(2) van de Immigration and Nationality Act, 8 U.S.C. § 1182 (a)(2), § 101(a)(43) van de Immigration and Nationality Act, 8 U.S.C. § 1101(a)(43) en overeenkomstige regelingen in de Code of Federal Regulations.''

Andere websites raden aan om je te wenden tot het Ministerie van Buitenlandse Zaken of tot de Amerikaanse ambassade.

Derk
Oke nja het is vrij allesomvattend hierboven, dus ik ga er maar vanuit dat het eronder valt.
Hoe lang duurt de aanvraag van een visum ongeveer?

en dat "wenden tot het ministerie van Buitenlandse Zaken" bedoel je daarmee dat ik daar mijn vraag kan stellen omdat zij het zeker weten of dat het in mijn geval sowieso noodzakelijk is een visum aan te vragen.
Gebruikersavatar
Grandu
Amerika-expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: 06 aug 2008, 00:39
Locatie: Londen
Contacteer:

Re: Strafblad

Bericht door Grandu »

Omdat zij, of de Amerikaanse ambassade, je waarschijnlijk een uitgebreider antwoord kunnen geven. Over de aanvraag van een visum kan ik je helaas niet informeren.

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18772
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Strafblad

Bericht door kastelke »

Als je 'ja' invult, dan kan je niet vertrekken. Je wordt dan immers geweigerd via ESTA, en moet een visum aanvragen. Dat krijg je volgens mij niet rond op twee weken als men moet gaan kijken wat jij juist wel of niet gedaan hebt... Men raadt dan aan om geen reis te boeken zo lang je het visum niet hebt. Bij sommigen duurde het immers al meer dan twee weken vooraleer ze een afspraak konden krijgen. En we lazen hier onlangs op het forum van iemand waar het maanden (ik dacht zelfs meer dan 3 maanden) geduurd had.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
pbuyse1
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 17 jan 2010, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Strafblad

Bericht door pbuyse1 »

Probeer dit eens en oordeel zelf.

http://london.usembassy.gov/root/visa-wizard/pages/
bladiebla123
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2011, 13:17

Re: Strafblad

Bericht door bladiebla123 »

oke, maar dan heb ik dus een probleem.. want mijn ticket is al geboekt.
ik zal maandag de amerikaanse ambassade of het ministerie van buitenlandse zaken contacteren
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Strafblad

Bericht door 6foot6 »

pbuyse1 schreef:Probeer dit eens en oordeel zelf.

http://london.usembassy.gov/root/visa-wizard/pages/
Hier worden nederlandse paspoorten zonder chip afgekeurd en dat is niet juist

Beter is deze
bladiebla123 schreef:oke, maar dan heb ik dus een probleem.. want mijn ticket is al geboekt.
ik zal maandag de amerikaanse ambassade of het ministerie van buitenlandse zaken contacteren
Dan weet je zeker dat je niet gaat want die gaat je vertellen dat ze dat eerst uitgebreid willen bekijken.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
pbuyse1
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 17 jan 2010, 13:48
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Strafblad

Bericht door pbuyse1 »

Ik zie in de wizard van London nergens waar een Ned PP zonder chip afgekeurd word. Wist niet dat Amsterdam ook zo een wizard had.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer