Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Studeren Amerika financiën

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Flying Yankee
Amerika-ontdekker

Re: Studeren Amerika financiën

Bericht door Flying Yankee »

Het was inderdaad een eitje. Helemaal niet moeilijk ofzo en denk dat een gemiddelde scholier met Engels op eindexamenniveau het wel moet kunnen halen hoor.

Ik heb overigens weer goed nieuws. We hebben met wat banken gepraat en zijn tot een ''deal'' gekomen. Waarom deal tussen aanhalingstekens ? Nou, in principe is die deal pas rechtsgeldig als ik ook daadwerkelijk word aangenomen op een universiteit. Deze bank heeft ook een brief ondertekend waarin ze aangeven het bedrag (70.000) te lenen voor de studie. De rest wordt in principe maandelijks gestort door de IB-groep en zakgeld wordt maandelijks door mijn ouders gestort. Mijn cijferlijsten van 4VWO en 5VWO zijn ook vertaald door een vertaalbureau en we hebben alles gekopieerd bij de notaris en alles is nu op de post sinds maandag. Zal binnen 3 weken meer te weten komen ! :D
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Geweldig joh!
Volgens mij gaat het allemaal prima in orde komen met je studie in Amerika. Spannend allemaal hoor!

Marjon
Flying Yankee
Amerika-ontdekker

En weer een nieuwtje!

Ik heb besloten om me niet op Riddle te richten, gezien de hoge kosten, maar ook vanwege een onzekere toekomst wat betreft de economie in Amerika en luchtvaart in het bijzonder. Ik vind het belangrijk om een bepaalde back-up te hebben, dus waarschijnlijk ben ik van plan om Psychology te gaan studeren en als het mogelijk is vlieglessen tijdens college te nemen. Psychology kun je zowaar op elke college studeren, dus ik ben ook niet van plan om op bepaalde ''merknamen'' af te gaan, maar gewoon een goedkope college te kiezen. Een aantal die ik heb aangeschreven zijn : New Mexico Highlands University, Cameron University Oklahoma, Franklin University Ohio, Mayville State University North Dakota, Missouri Western State University en Morrison University Nevada!

De eerste die ''hapt'' die wordt het waarschijnlijk. Aangezien ik vorig jaar een lange periode ziek ben geweest en dat ook mijn cijfers heeft beïnvloed op het VWO, ben ik van plan om een zogenaamde ''second opinion'' te nemen en de G.E.D af te leggen in November in London (kan pas in Januari in Nederland).

I keep my fingers crossed! :D
Flying Yankee
Amerika-ontdekker

Als er nog geïnteresseerden zijn of mensen die zelf ook bezig zijn om hun droom waar te maken en te studeren in de States, je kunt me PM sturen of hier een berichtje achterlaten. Aanmeldingsproces op basis van mijn VWO cijferlijsten geeft mij een school die nu al gereageerd heeft! Namelijk New Mexico Highlands University in Las Vegas, New Mexico (niet Nevada ;) ).

Ben heel erg blij, maar het biedt geen garantie. Moet namelijk wel VWO diploma halen en heb vandaag GED gedaan als een second opinion, ik ben vorig jaar namelijk een poos ziek geweest. NMHU geeft wel aan dat als ik mijn diploma of GED heb dat ik dan gegarandeerd in Augustus 2009 kan beginnen met de opleiding.

Ben nu ook bezig met een heel financieel plan aan het uit schrijven en dat betekent voor mij dat ik dan alleeen een schuld heb bij de IB-groep.

Namelijk ongeveer 61.000 euro, maar na afstuderen wordt er 13.000 uitgekeerd als prestatiebeurs, dus totaal zal dat dan 48.000 euro zijn en moet je dus drie jaar na afstuderen beginnen met aflossen. Een goed voordeel is dat als je onvoldoende inkomen hebt, je dan minimaal 46 euro per maand moet betalen. Ik ben ook heel erg blij dat deze wet in Nederland wordt toegepast.

Totale opleidingskosten zullen ongeveer $68,000 zijn, maar ik tel er ongeveer $12,000 bij op voor een eventuele goedkope auto en autoverzekering. Kom je op een totaal van $80,000 dat is zo ongeveer 61.500 euro. 6.000 euro heb ik zelf tot nu toe gespaard, dus dan hou je 5.500 euro over. Aangezien ik er ook vlieglessen wil nemen in Albuquerque dat ongeveer $40,000 bij elkaar kost, heb ik dus nog $32,800 nodig. Mijn ouders zijn bereid om per maand 250 euro over te maken (is af te trekken bij de belastingdienst) en dat maakt dus 12.000 euro over 48 maanden, ofwel $15,6000. Het enige dat je dan nog moet betalen is $17,200. Ik ben van plan op oncampus te werken als het allemaal doorgaat en ga uit van iets van $8 per uur. Je mag maximaal 20 uur per week werken, dus het maximale dat je in die vier jaar kunt bijverdienen op campus, is dus $33,280! Dat is in principe meer dan genoeg en mijn ouders hoef ik nergens mee te belasten, dat vind ik heel fijn.

Nu alleen nog VWO halen en GED als second opinion en dan is het ''Stefan goes USA'' ! :D
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Goed hoor Stefan, ik hoop dat het allemaal gaat lukken. New Mexico lijkt me een geweldige staat om te gaan studeren.
Succes!

Marjon
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Flying Yankee schreef:Ik ben van plan op oncampus te werken als het allemaal doorgaat en ga uit van iets van $8 per uur. Je mag maximaal 20 uur per week werken, dus het maximale dat je in die vier jaar kunt bijverdienen op campus, is dus $33,280!
$8 per uur is wat hoog volgens mij, maar het ligt eraan wat voor soort werk je doet. Voordeel is wel dat je bijvoorbeeld in de zomermaanden wel meer uren mag maken. Check ook nog eens bij je school, want soms hebben die hun eigen regels. Ik mag bijvoorbeeld op mijn school maar 18 uur per week werken, ook al zou het voor het studentenvisum 20 uur zijn. In de zomervakantie mag ik wel fulltime werken. En je weet hopelijk ook dat het geen gemiddelden zijn? Dus niet de ene week 25 uur en de week erna 15 uur werken. Je mag gewoon niet meer dan 20 uur per week werken.

Succes verder! Het klinkt alsof je je zaakjes prima op een rijtje hebt.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Flying Yankee
Amerika-ontdekker

Ja, 8$ en 20 uur heb ik dan ook als maximaal aangehouden. 52 weken full time 20 uur werken, zal toch niet lukken. Maar het was meer het maximaalste wat je kunt verdienen in die vier jaar dan zeg maar. En ik weet ook dat het maximale dat je op campus aan werk mag verrichten, de 20 uur niet mag overschrijden ;)

Hoop dat het allemaal voorspoedig zal verlopen :D
Flying Yankee
Amerika-ontdekker

Het is nu dan officieel! Ik ga volgend jaar Augustus naar de South Dakota State University. Ik ga er Political Science studeren en de universiteit biedt ook een aviation program aan. Echter heb ik nagevraagd bij andere particuliere vliegscholen en het blijkt dat het dus goedkoper is om bij een vliegschool je brevetten te halen dan bij een universiteit. Wat ik dus ga doen is studeren aan de SDSU in Political Science en in de zomers ga ik mijn vliegbrevetten halen! Mijn ACT composite score was 24, dat is redelijk goed. Er is mij verteld dat de I-20 formulier wat vertraging kan opleveren i.v.m de feestdagen. Het is geen probleem om vlieglessen in je vrije tijd te volgen als je maar fulltime student bent (heb mailtje hier liggen van SEVIS, TSA en aantal vliegscholen). Mooier cadeau kun je niet krijgen lijkt me!
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Gefeliciteerd dan maar! Je hebt nog even de tijd om alles voor je visum te regelen, dus dat zal wel goed komen. De voorpret is natuurlijk ook al leuk. Ga je je visum zelf regelen? Dat is namelijk best goed te doen. Ik heb het zo'n 3 jaar geleden ook zelf gedaan. Begin er wel op tijd mee, dan heb je genoeg tijd om dingen die je niet weet na te vragen. Formulieren kun je tegenwoordig online invullen en saven.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Jij hebt er duidelijk werk van gemaakt, zodat je een weloverwogen beslissing hebt kunnen nemen. Dat is echt wel nodig bij dergelijke zaken. Heel veel succes in ieder geval, en hou ons op de hoogte!!!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

gefeliciteerd, ik hoop dat alles goed voor je uitpakt :)
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

gefeliciteerd, geweldig dat het nu allemaal echt gaat gebeuren. Je gaat vast een geweldige tijd tegemoet.
in welke plaats staat de Universiteit?

Marjon
Flying Yankee
Amerika-ontdekker

De universiteit ligt in Brookings, SD. Het is een redelijk grote universiteit met iets van 12,000 studenten. Een ander aantrekkelijk voordeel is dat je als out of state resident dus inclusief room, board, insurance, levensonderhoud, noem maar op ongeveer per jaar iets van $15,000 kwijt bent. Er wordt veel aan sport gedaan wat ik dan ook fijn vindt. Zal helaas niet voor een sportbeurs in aanmerking komen, maar er zijn genoeg intramural sports wat veel universiteiten overigens aanbieden. Ik doe veel aan hardlopen en heb vorig jaar en dit jaar meegedaan met de Zilveren Kruis Achmea Marathon in Haarlem. Ik ben nu dan ook een trainingsschema aan het opstellen zodat ik volgend jaar mee kan doen met de New York City Marathon! Maakt niet uit in wat voor tijd ik hem loop, als ik hem maar uitloop! :lol: . Ik ben echt ontzettend blij, maar al het geregel moet nog wel door blijven gaan :D .
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Hè, die hebben mijn man en zoon ook gelopen (alleen niet de marathon maar de 8,5 km. 16 km is wel hun maiximum)
De marathon van New york is helaas te ver reizen voor hun :D maar als ze die ooit gaan lopen ga ik mee!

Best een grote school zeg, voor zo"n kleine plaats.

Marjon
bramz
Amerika-ontdekker

Bericht door bramz »

proficiat maat !
Flying Yankee
Amerika-ontdekker

Er moet nog wat aan gewerkt worden, maar ben ook een eigen website / blog begonnen omtrent het studeren in Amerika en de voorbereidingen en feitjes en weetjes ervan.

www.stefangoesusa.com
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

lijkt wel een beetje op mijn website adres haha!
maar gefeliciteerd iig :D
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als je in Brookings, SD, gaat studeren, kom je in de buurt te wonen van een aantal echte Nederlandse melkveehouders die daar in de buurt zijn gaan wonen (makkelijke manier om te immigreren). Vraag maar eens bij verschillende mensen (bijvoorbeeld makelaars, die grond verkocht hebben) als je eenmaal daar bent.

Misschien in eerste instantie niet echt iets waar je in geinteresseerd zult zijn, maar als je daar een paar maanden zit, wil je vast wel weer eens Nederlands praten.

Succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Flying Yankee
Amerika-ontdekker

Nou geloof het of niet, ik heb in de luxe positie gezeten om te kiezen tussen twee universiteiten. De New Mexico Highlands University in Las Vegas, New Mexico en de South Dakota State University in Brookings, SD. Ik heb dus voor NMHU gekozen (lekker warm :D). I-20 formulier zal ik een dezer dagen ontvangen en dan een afspraak maken voor visuminterview (heb gelukkig nog tijd zat).

Heb ook nog een weblog http://www.stefan-goesusa.blogspot.com
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Leuk dat je voor New Mexico hebt gekozen, de plaats Las vegas ligt op een mooie plek zo te zien, vlakbij Santa Fe.
Ik ga je zeker volgen, laat je nog even weten wanneer je precies gaat?

Ik was trouwens erg geraakt door je allereerste bericht op het weblog. Knap van je dat je dit nu gaat doen.
Laat ze allemaal maar jaloers op je zijn, jij laat zien dat ze je er niet onder hebben gekregen!
Ik hoop dat je een enorm fijne tijd gaat krijgen in Amerika.

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer