Als er nog geïnteresseerden zijn of mensen die zelf ook bezig zijn om hun droom waar te maken en te studeren in de States, je kunt me PM sturen of hier een berichtje achterlaten. Aanmeldingsproces op basis van mijn VWO cijferlijsten geeft mij een school die nu al gereageerd heeft! Namelijk New Mexico Highlands University in Las Vegas, New Mexico (niet Nevada

).
Ben heel erg blij, maar het biedt geen garantie. Moet namelijk wel VWO diploma halen en heb vandaag GED gedaan als een second opinion, ik ben vorig jaar namelijk een poos ziek geweest. NMHU geeft wel aan dat als ik mijn diploma of GED heb dat ik dan
gegarandeerd in Augustus 2009 kan beginnen met de opleiding.
Ben nu ook bezig met een heel financieel plan aan het uit schrijven en dat betekent voor mij dat ik dan alleeen een schuld heb bij de IB-groep.
Namelijk ongeveer 61.000 euro, maar na afstuderen wordt er 13.000 uitgekeerd als prestatiebeurs, dus totaal zal dat dan 48.000 euro zijn en moet je dus drie jaar na afstuderen beginnen met aflossen. Een goed voordeel is dat als je onvoldoende inkomen hebt, je dan minimaal 46 euro per maand moet betalen. Ik ben ook heel erg blij dat deze wet in Nederland wordt toegepast.
Totale opleidingskosten zullen ongeveer $68,000 zijn, maar ik tel er ongeveer $12,000 bij op voor een eventuele goedkope auto en autoverzekering. Kom je op een totaal van $80,000 dat is zo ongeveer 61.500 euro. 6.000 euro heb ik zelf tot nu toe gespaard, dus dan hou je 5.500 euro over. Aangezien ik er ook vlieglessen wil nemen in Albuquerque dat ongeveer $40,000 bij elkaar kost, heb ik dus nog $32,800 nodig. Mijn ouders zijn bereid om per maand 250 euro over te maken (is af te trekken bij de belastingdienst) en dat maakt dus 12.000 euro over 48 maanden, ofwel $15,6000. Het enige dat je dan nog moet betalen is $17,200. Ik ben van plan op oncampus te werken als het allemaal doorgaat en ga uit van iets van $8 per uur. Je mag maximaal 20 uur per week werken, dus het maximale dat je in die vier jaar kunt bijverdienen op campus, is dus $33,280! Dat is in principe meer dan genoeg en mijn ouders hoef ik nergens mee te belasten, dat vind ik heel fijn.
Nu alleen nog VWO halen en GED als second opinion en dan is het ''Stefan goes USA'' !