Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

HELPP !!!!! Nog steeds geen visum.....

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: HELPP !!!!! Nog steeds geen visum.....

Bericht door heidem »

Marcopstal schreef:Dertig jaar lijkt me enorm veel. In België verdwijnen er al veroordelingen van je strafregister na 3 jaar. En er bestaat ook een systeem van eerherstel waar je zaken die in principe lange tijd blijven staan kan laten wissen (mits men akkoord gaat natuurlijk)
Het blijft dertig jaar staan net als alle andere misdrijven, maar in principe kijkt men bij een verklaring omtrent het gedrag maar acht jaar terug (uitzonderingen daargelaten). Schrappen van veroordelingen zit er in Nederland niet in.
In België ben je pas aangehouden wanneer men effectief een "aanhoudingsbevel" uitvaardigt. Meenemen naar het bureau is helemaal niet abnormaal, zelfs al is het om een verkeersboete te betalen.
Een aanhoudingsbevel is in Nederland alleen nodig voor een aanhouding buiten heterdaad. Het merendeel van de verdachten wordt echter op heterdaad aangehouden zonder aanhoudingsbevel.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Je ziet dat de verschillen soms groot kunnen zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Wat meteen ook de reden is waarom het internationaal zo moeilijk te omlijnen valt...
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

heidem schreef:Schrappen van veroordelingen zit er in Nederland niet in.
Dat is relatief. Zie hier: http://wetten.overheid.nl/BWBR0014194/2 ... 1_Artikel4

In het kort, ga voor misdrijven uit van 30 jaar, overtredingen 10 jaar.
--
I route, therefore you are.
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door heidem »

Precies, dan verdwijnen ze automatisch. Je kunt niet verzoeken om ze te schrappen.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Jammer dat we niet meer hebben gehoord van de topic starter wat er afgelopen vrijdag nog uit is gekomen..
Gast

Bericht door Gast »

Roel, ik heb hem nog een PM gestuurd maar ook geen antwoord. Vind dat wel een beetje minder, aangezien hij toen in alle ijl een antwoord moest hebben.
Wesley91
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Wesley91 »

Beste mensen,

Iedereen bedankt voor alle reacties enz. Aangezien ik voor mijn bedrijf vaak lange dagen maak en ik er alles aan heb moeten doen om het visum goedgekeurd te krijgen heb ik het topic even links laten liggen.. excuses

Aller eerst ben ik op vrijdag 21 Juli nog geen steek verder gekomen, want er was weer niks bekend. Geen goedkeuring helaas..

Daarna heb ik meerdere smeekbedes gemaild naar het consulaat, maar dat was zonder succes want ik kreeg maandag een mailtje dat ik dinsdag even moest kijken of er al wat aan me status was veranderd maar zoals op de vrijdag was er dus weer niks veranderd. Naar mijn idee hebben alle emails totaal geen zin gehad, want ze gaven totaal geen informatie. Alleen dat ik geduld moest hebben maar dat begon op te raken.

Ik heb contact opgenomen met het 'CBP info center' via de officiële ESTA website om te vragen of het mogelijk is om de ESTA opnieuw aan te vragen en de visum aanvraag te stoppen, waarop ik als antwoord kreeg :

Good day,

Generally a single DUI does not preclude you from visa waiver travel, however if you have submitted the ESTA application and indicated "yes" to Question 2 then it cannot be amended. We were previously able to review a criminal history and make a determination but we no longer have that ability.

Hierdoor moest ik dus wel verder gaan met de visum aanvraag.

Aangezien ik bij mijn eerste interview niet echt wist wat mij te wachten stond en hierdoor niet alle informatie heb kunnen doorgeven heb ik besloten om de DS-160 aanvraag opnieuw te doen en opnieuw naar het interview te gaan en dit keer alles in de strijd te gooien om de consulair te overtuigen. Helaas was de eerstvolgende afspraak pas op 30 augustus wat te laat zou zijn. Ze geven aan op hun website dat een spoedafspraak mogelijk is alleen kon ik het niet vinden hoe dat moest dus heb ik besloten om een afspraak bij het consulaat in Brussel te maken. Dinsdag de betaling uitgevoerd die woensdag bevestigd werd waarna ik de dag erna (vandaag) op interview kon komen 'topp".

Zo gezegd zo gedaan, alles wat denkbaar is meegenomen zoals uitdraaien van het gerechtelijk vonnis, vluchttickets, hotel tickets, contract van mijn partner, hypotheek contract, privé vermogen, zakelijk vermogen enz. enz. enz.

En wat ben ik blij om het te zeggen, want de laatste weken waren echt killing maar eindelijk kreeg ik de verlossende woorden dat mijn visum is goedgekeurd en ik kan het morgen of maandag ophalen. :clap: Hiervoor moet ik wel weer terug naar 'micropakket' in Brussel omdat ze buiten België niet leveren, maar dat doe ik met alle plezier.

Ik wil nogmaals iedereen bedanken voor het meedenken, echt topp :mrgreen: nu kan ik eindelijk naar de vakantie uitkijken

Thnx iedereen !
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Mooi dat het gelukt is. Grappig dat je ook in Brussel terecht kan als Nederlander, nooit geweten.

Nu 10 jaar lang geen gedoe. Nadeel is wel dat je na die 10 jaar weer opnieuw een visum aan moet vragen. En even opletten als je een nieuw paspoort aanvraagt dat je het oude houdt en de ambtenaar die gaten gaat ponsen duidelijk maakt dat hij niet door de pagina met je US visa moet ponsen.

En een belangrijke les voor eenieder die mee leest: vul nooit "yes" in bij een van de eligibility vragen op een ESTA aanvraag. Het heeft sowieso geen enkele zin, hij wordt dan toch gegarandeerd afgewezen. En je kunt het nooit meer "undoen". Als je er van overtuigd bent dat je bij een van de vragen "yes" moet invullen, vergeet dan de ESTA en doe direct een aanvraag voor een visum.
Wesley91
Amerika-newbie

Bericht door Wesley91 »

Jaa dat wist ik zelf ook niet en heb het wel eerst gevraagd voordat ik erheen zou gaan en dit is hun reactie:

We accept visa applications from persons who are physically present in the consular district, but who are not resident. However, please be aware that interviewing officers' unfamiliarity with local conditions in other countries may make it difficult to determine such persons’ eligibility for a visa.

Also, passports containing the visas are always mailed to a Belgian address. Passports are not mailed to the Netherlands.

Als ik dit zo lees kan je vanuit elk land een visum aanvragen. Of dat altijd handig is weet ik niet sangezien je ook weer terug moet om het visum op te halen. Aan mij werdt ook wel de vraag gesteld waarom kom je hiervoor naar Brussel en niet naar Amsterdam ? Verschil was dat ik in Brussel 1 dag moest wachten voot een interview en in Amsterdam bijna 40 dagen dus de keuze was snel gemaakt.

Dat van het paspoort is een goede om te onthouden. Het paspoort heb ik maart laten vernieuwen en die is ook 10 jaar geldig dus dat vult elkaar mooi aan denk ik dan maar.
Marcopstal
Amerika-expert

roelb schreef:Nu 10 jaar lang geen gedoe. Nadeel is wel dat je na die 10 jaar weer opnieuw een visum aan moet vragen. En even opletten als je een nieuw paspoort aanvraagt dat je het oude houdt en de ambtenaar die gaten gaat ponsen duidelijk maakt dat hij niet door de pagina met je US visa moet ponsen.
Baseer je dit op de afwijzing van de ESTA ?

TS heeft nu een visum gekregen en valt met andere woorden niet onder "have you ever been denied a visa or entry".
ESTA zelf is een visa waiver, en dus is een afwijzing geen weigering van een visum.

Naar mijn gevoel kan hij alleen al omwille van die redenen binnen 10 jaar gewoon een ESTA aanvragen en hoeft hij geen nieuw visum te vragen.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Volgens mij niet. Je hebt immers bij een eerdere aanvraag "yes" geantwoord op de vraag "Have you ever been convicted..".

Vroeger konden ze zo'n foutje corrigeren, maar dat kan dus blijkbaar nu niet meer (zie de reactie die Wesley kreeg van het CBP).

Zoals ik het begrijp zal elke volgende ESTA aanvraag dan automatisch worden afgewezen, ook als je daar bij een nieuwe aanvraag "nee" invult. Immers, bij een eerdere aanvraag heb je ja ingevuld en die inconsistency zal er denk ik toe leiden dat een ESTA niet meer wordt toegewezen. Maar ik kan het mis hebben.
Marcopstal
Amerika-expert

T'is zeker het proberen waard denk ik dan.

Vraag is of ze binnen 10 jaar de huidige ESTA aanvraag kunnen linken aan een nieuwe. Op dat moment heb je immers al lang een ander paspoort (en aldus paspoortnummer). Het lijkt me sterk dat ze dit alleen op naam en geboortedatum zouden doen.

We gaan wel nog meer dan 10 jaar op een antwoord moeten wachten vrees ik. :mrgreen:
Ik vind wel nog dit terug:

3. You answered a question about your eligibility to travel to the U.S. under the visa waiver program incorrectly and were denied authorization as a result:

If you misunderstood the question, or thought something in your background was a reason to be denied and found out later that it was not, we advise you to contact CBP through the inquiry form so CBP can review your answer. You should explain why you selected “yes” to that question, and asking for clarification on next steps.
Dat lijkt me hier het geval te zijn.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Jep, nog even wachten :-).

Maar over dat linken: dat gebeurt dus wel, maar het lijkt pas te gebeuren nadat je de grens gepasseerd bent.

Als ik namelijk een van mijn oude paspoortnummers invoer op de I94 inzagewebsite, dan krijg ik ongeacht welk nummer ik invul netjes een lijstje van al mijn entries en exits van de laatste 5 jaar. Dus ook met een paspoortnummer dat veel ouder is.

Maar als ik mijn net nieuwe paspoortnummer invul, waarmee ik nog niet in de US ben geweest, dan vind hij niets. Maar op dat paspoort is al wel een ESTA actief. Ik zal over twee weken nog eens kijken, nadat ik de grens ben gepasseerd, of dat nummer dan automatisch ook gelinked is.

Voor wat betreft jouw quote: gezien het antwoord dat Wesley kreeg lijkt die mogelijkheid er dus niet meer te zijn.
Gast

Bericht door Gast »

Ik kan met mijn nieuwe paspoortnummer ook mijn oude entry en exit zien met het oude paspoort, dat is sowieso gekoppeld. Maar gefeliciteerd met het visum! @Roel, betekent dat dan dat hij niet geweigerd aan de port of entry kan worden of zitten hier nog allemaal mitsen en maren aan?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Nee, een visum is geen garantie dat je het land binnen mag. Dat is nooit zo. Maar natuurlijk kan Wesley gewoon op vakantie, niets aan de hand.
Wesley91
Amerika-newbie

Bericht door Wesley91 »

Please be advised that entry to and duration of status in the U.S. is at the discretion of the Customs and Border Protection official at the port of entry. As such, the Consulate is not able to tell you definitively whether you will be allowed in or for how much time. A visa and ESTA give you permission to apply for entry and do not guarantee that you will be permitted to enter the U.S.

Nog even een stukje email verkeer van het consulaat. Inderdaad wat roel zegt. Een visum geeft geen garantie al maak ik me daar nu niet echt zorgen hierom.
Marcopstal
Amerika-expert

Klopt, de kans dat je uiteindelijk niet binnen zou mogen is minimaal. Maar het blijft een beslissing van de immigratiebeambte in je "port of entry". Stel dat je bvb daar zaken vertelt die niet in overeenstemming zijn met je visum dan kan je tegengehouden worden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer