Beste mensen,
Iedereen bedankt voor alle reacties enz. Aangezien ik voor mijn bedrijf vaak lange dagen maak en ik er alles aan heb moeten doen om het visum goedgekeurd te krijgen heb ik het topic even links laten liggen.. excuses
Aller eerst ben ik op vrijdag 21 Juli nog geen steek verder gekomen, want er was weer niks bekend. Geen goedkeuring helaas..
Daarna heb ik meerdere smeekbedes gemaild naar het consulaat, maar dat was zonder succes want ik kreeg maandag een mailtje dat ik dinsdag even moest kijken of er al wat aan me status was veranderd maar zoals op de vrijdag was er dus weer niks veranderd. Naar mijn idee hebben alle emails totaal geen zin gehad, want ze gaven totaal geen informatie. Alleen dat ik geduld moest hebben maar dat begon op te raken.
Ik heb contact opgenomen met het 'CBP info center' via de officiële ESTA website om te vragen of het mogelijk is om de ESTA opnieuw aan te vragen en de visum aanvraag te stoppen, waarop ik als antwoord kreeg :
Good day,
Generally a single DUI does not preclude you from visa waiver travel, however if you have submitted the ESTA application and indicated "yes" to Question 2 then it cannot be amended. We were previously able to review a criminal history and make a determination but we no longer have that ability.
Hierdoor moest ik dus wel verder gaan met de visum aanvraag.
Aangezien ik bij mijn eerste interview niet echt wist wat mij te wachten stond en hierdoor niet alle informatie heb kunnen doorgeven heb ik besloten om de DS-160 aanvraag opnieuw te doen en opnieuw naar het interview te gaan en dit keer alles in de strijd te gooien om de consulair te overtuigen. Helaas was de eerstvolgende afspraak pas op 30 augustus wat te laat zou zijn. Ze geven aan op hun website dat een spoedafspraak mogelijk is alleen kon ik het niet vinden hoe dat moest dus heb ik besloten om een afspraak bij het consulaat in Brussel te maken. Dinsdag de betaling uitgevoerd die woensdag bevestigd werd waarna ik de dag erna (vandaag) op interview kon komen 'topp".
Zo gezegd zo gedaan, alles wat denkbaar is meegenomen zoals uitdraaien van het gerechtelijk vonnis, vluchttickets, hotel tickets, contract van mijn partner, hypotheek contract, privé vermogen, zakelijk vermogen enz. enz. enz.
En wat ben ik blij om het te zeggen, want de laatste weken waren echt killing maar eindelijk kreeg ik de verlossende woorden dat mijn visum is goedgekeurd en ik kan het morgen of maandag ophalen.

Hiervoor moet ik wel weer terug naar 'micropakket' in Brussel omdat ze buiten België niet leveren, maar dat doe ik met alle plezier.
Ik wil nogmaals iedereen bedanken voor het meedenken, echt topp

nu kan ik eindelijk naar de vakantie uitkijken
Thnx iedereen !