Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis naar de VS combineren met Mexico (voor meer dan 3 maanden)
-
Elinevdj
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Reis naar de VS combineren met Mexico (voor meer dan 3 maanden)
Ze zei me dat ik met een B2-visum, als ik het krijg, veilig zit omdat het een inreisvisum is. Het is voor 10 jaar geldig en ze beslissen bij de grens telkens hoe lang ik mag blijven, voor 3 weken is dit normaal geen probleem zei de vrouw aan de telefoon. (Hierbij worden de VS en Mexico dus wél als aparte landen gezien.)
Ik ben vooral bang dat ik het B2-visum niet zou krijgen. Ik durf namelijk op het gesprek niet te verzwijgen dat mijn vriend in de VS woont (ook de Amerikaanse nationaliteit heeft, naast de Colombiaanse), maar ik vrees dat dat in mijn nadeel zal spelen. Als ze me een B2-visum weigeren, kan ik nooit meer onder het VWP naar de VS en wordt het dus nóg een heel stukje moeilijker om mijn vriend nog te zien, laat staan ooit samen te wonen.
Ik zie een tripje Guatemala sowieso wel zitten eigenlijk, en ik zou dan sowieso twee weken ofzo gaan, maar ik ben nooit zeker natuurlijk.
Ik ben vooral bang dat ik het B2-visum niet zou krijgen. Ik durf namelijk op het gesprek niet te verzwijgen dat mijn vriend in de VS woont (ook de Amerikaanse nationaliteit heeft, naast de Colombiaanse), maar ik vrees dat dat in mijn nadeel zal spelen. Als ze me een B2-visum weigeren, kan ik nooit meer onder het VWP naar de VS en wordt het dus nóg een heel stukje moeilijker om mijn vriend nog te zien, laat staan ooit samen te wonen.
Ik zie een tripje Guatemala sowieso wel zitten eigenlijk, en ik zou dan sowieso twee weken ofzo gaan, maar ik ben nooit zeker natuurlijk.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Rare rekening, ik kom dan op 222 dagen uit.3 weken, 180 dagen en weer 3 weken. Da's 182 dagen, en 6 maanden is ook 182 dagen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Haha, geen idee waar die berekening is misgelopen
Mijn rekenknobbel zit ergens achterin...
-
Elinevdj
- Amerika-ontdekker
Nee bij de ambassade zeiden ze me dat het om een inreisvisum gaat, en dat ze bij dat B2-visum Mexico niet mee in de dagen rekenen. Ik zou dus bij het binnenkomen van de VS maar voor 3 weken moeten vragen, wat dus geen probleem zou mogen zijn.
Maar ik neig toch meer naar gewoon met ESTA reizen en de regio verlaten voor meer dan een week. Ik vind het risico precies nog groter als ik een B2-visum aanvraag en het geweigerd wordt.
Maar ik neig toch meer naar gewoon met ESTA reizen en de regio verlaten voor meer dan een week. Ik vind het risico precies nog groter als ik een B2-visum aanvraag en het geweigerd wordt.
Ook met een esta heb je geen garantie dat je weer toegelaten wordt. Met trucjes om je esta op nul te zetten moet je oppassen.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
ESTA is geen visum o.d. ESTA laat je alleen toe om naar de VS te reizen en geeft je geen enkele garantie om al dan niet toegelaten te worden.
Een ESTA wordt dus ook niet "gereset", het is in basis geldig voor twee jaar.
Bij aankomst val je onder de VWP of je hebt een visum. De VWP is geldig voor maximaal 90 dagen per keer. Deze kan je niet zomaar resetten door even naar het buitenland te gaan.
Het is toch best om deze zaken niet dooreen te gaan halen !
Ik blijf erbij dat 180 dagen in Mexico op zich genoeg zou moeten zijn om de CPB officer te overtuigen. Ik zie niet direct wat een weekje naar een ander land van verschil gaat gaan maken. Alles duidelijk documenteren is in ieder geval het allerbelangrijkste.
Een ESTA wordt dus ook niet "gereset", het is in basis geldig voor twee jaar.
Bij aankomst val je onder de VWP of je hebt een visum. De VWP is geldig voor maximaal 90 dagen per keer. Deze kan je niet zomaar resetten door even naar het buitenland te gaan.
Het is toch best om deze zaken niet dooreen te gaan halen !
Ik blijf erbij dat 180 dagen in Mexico op zich genoeg zou moeten zijn om de CPB officer te overtuigen. Ik zie niet direct wat een weekje naar een ander land van verschil gaat gaan maken. Alles duidelijk documenteren is in ieder geval het allerbelangrijkste.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-
Elinevdj
- Amerika-ontdekker
Ja bij de ambassade waren ze erg duidelijk: de duur in Mexico is van geen belang, als ik terugkeer via de VS kan ik op papier niet worden toegelaten. En een weekje Guatemala is op papier wél voldoende. Dat was de informatie die ik daar kreeg. Maar natuurlijk kan een officer het nog steeds als een 'border run' zien, en als hij/zij twijfels heeft, om eender welke reden dan ook, heb ik ook een probleem.
-
Elinevdj
- Amerika-ontdekker
Een trucje is inderdaad gevaarlijk, daarom dacht ik om misschien mijn reis van Puebla naar New York te laten vallen. Ik zou dan van Mexico City naar Guatemala City reizen en van daaruit naar New York gaan. Zo moet ik maar 1 vlucht laten vallen, en 500 euro extra betalen, maar zie ik ook Guatemala en vlieg ik de VS binnen van buiten de regio. En ik zie mijn vriend, die ik al maar een paar keer op een jaar zie, ook op het einde. Uiteraard ook een heel belangrijk punt voor mij.mtl schreef:Ook met een esta heb je geen garantie dat je weer toegelaten wordt. Met trucjes om je esta op nul te zetten moet je oppassen.
-
Elinevdj
- Amerika-ontdekker
Weet er trouwens iemand wat ik riskeert als ik de tweede keer toch de VS niet word binnengelaten? Is dat dan enkel dat ik (ik vermoed op eigen kosten) direct naar huis word gestuurd? Of heeft dat ook gevolgen om de VS later nog te bezoeken?
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ja, je bent dan de toegang tot de VS geweigerd en zult nooit meer op ESTA kunnen reizen. Is het niet een beter idee als jouw vriend jou aan het einde van je stage opzoekt in Mexico en jullie samen vakantie gaan vieren in Guatemala? Dan hoef jij niet terug naar de VS te reizen en het risico te lopen dat je tegengehouden wordt en jullie zien elkaar toch.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1336 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 0 Reacties