USInsider schreef:Het gaat om de (vele !) personen die afgewezen worden zonder dat er een werkelijke reden wordt gegeven.
Zonder dat wordt aangeven wat er verkeerd zit. Zonder dat wordt aangegeven wat de betrokkene kan doen om wel in aanmerking te komen.
Klopt helemaal. Voor anderen is het misschien makkelijker praten omdat voor diegenen geen enkel probleem bestaat en gewoon altijd hun ESTA of visum goedgekeurd krijgen.
De reden waarom ik een vermoeden heb dat er nonchalant met mijn email omgegaan zal worden. is dat wanneer zij iets weigeren vanwege een bepaald vermoeden, dat niet willen doorgeven aan de applicant. In 2011 was mijn J1 visum geweigerd, de consular officer vroeg toen een aantal vragen bijv of ik dezelfde werkzaamheden zou gaan verrichten bij het stage bedrijf. En argumenten zoals: Oh, this does not looks good....
Maar voor de rest geven ze mij helemaal geen informatie over waarom het niet goed lijkt of wat te doen om wel in aanmerking te komen. Ik heb een 214b refusal brief ontvangen. Daarna heb ik meteen een nieuwe afspraak gemaakt en in dezelfde maand december nogmaals geweest op interview, nu met een ondertekende brief van de werkgever waarin verklaard werd dat ik op een andere afdeling zou werken.
De consular officer vraagt hier niet eens naar, stelt een paar vragen en ja hoor, weer 214b refusal, Ik uiteraard erg teleurgesteld en een beetje gefrustreerd vragen naar een specifieke reden, maar nee hoor ''there is no specific reason'', terwijl ook aangegeven wordt op de website van de ambassade: ''wanneer de visum geweigerd wordt, zal de consulaire medewerker de reden van weigering aangeven''
Dan krijg je toch het gevoel dat ze vinden dat er iet ''mis'' is met je, maar ''waarom'' is dan de grote vraag die niemand kan of wil beantwoorden.
Nu afgelopen 9 maart 2015 had ik dus het gevoel dat eindelijk alles goed is gegaan, visum gewoon toegekend tijdens interview, maar daarna ruim 3 weken in Administrative Processing en vervolgens paspoort terug zonder ook maar enige uitleg waarom deze zonder visum is...dus wederom zonder enige reden de visum aanvrager aan zijn lot overlaten.... eigenlijk zou ik nu dus kunnen reizen naar de VS omdat bij het interview de visum was toegekend en ik nu mijn paspoort terug heb zonder ook maar enige vermelding van weigering achteraf o.i.d?? is toch vreemd?
Je krijgt gewoon heel veel vraagtekens, ligt het aan mijn afkomst? ligt het aan mijn dubbele nationaliteit? Er kan toch door iemand wel een reden gegeven worden waarom er steeds zo moeilijk wordt gedaan voor een visum dan weet je tenminste waar je aan toe bent en of het nut heeft in de toekomst weer een aanvraag in te dienen.
Om deze redenen krijg ik dus het gevoel dat ik wederom genegeerd zal worden ook bij het versturen van een email...
Maar goed, ik heb gisterenavond een email gestuurd, zal hier posten wanneer/of ik een antwoord krijg...