Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Afstudeerstage, informatie van kenners gewenst

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Bushmaster
Amerika-expert

Re: Afstudeerstage, informatie van kenners gewenst

Bericht door Bushmaster »

Ik heb ook ooit stage gedaan in Amerika. De schoolleiding zei dat er mogelijkheden waren en ik zei sign me up. Geen idee waar ik terecht zou komen.Dat bleek in de staat Missouri te zijn op een super christelijk!!!college te zijn. Ik heb er de stage van mijn leven gehad.
Kan ik me helemaal bij aansluiten, ooit op soortgelijke wijze in Milwaukie (suburb van Portland OR) terecht gekomen voor 6 maanden stage, geweldige tijd gehad.
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

600$ per maand inNY?? Dat lijkt me straf, moet je in andere oorden gaan kijken, ik hoop voor jou dat dit kan :thumbup: maar het leven in de " alpha steden" is heel duur hoor, een maandkaart voor de metro in NY is +\_ 100$ en je moet echt wel een heel goede ziekteverzekering afsluiten als je daar gaat werken, kost ook wel iets, anderen op dit forum weten daar veel meer over. maar als je het echt wil, ga er dan voor, dat is de mentaliteit die ze ginder echt wel appreciëren :clap:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Om te beginnen, Ned in Mo, als je goed leest geef ik aan dat ze mijn voorkeur hebben.
Dat het mij zou gaan om de fuif vind ik nogal een aanname van je, slaat nergens op.
Zoals eerder gezegd ben ik nog nooit in Amerika geweest en ik ken ik er dus niks, alleen van de films, series, tv en andere dingen.
Al gauw kom ik dan uit op L.A of Miami.
Natuurlijk is dit een aanname maar wel gebaseerd op flink wat jaren forum waarin ik een heleboel "stagiaire wannabees" voorbij heb zien komen, die allemaal naar LA, Miami of New york willen.
Nog nooit iemand gezien die wel naar wichita KS, Bentonville AR of Detroit MI zou willen. Wonder why? Terwijl daar volgens mij best hele interessante stages te vinden zouden moeten zijn.

In ieder geval neem ik maar aan dat het je om de stage gaat. Kijk hier eens naar.
Zou dit bedrijf wat voor je zijn? http://www.oreillyauto.com. Fortune 500 company als ik het goed heb. Corporate office in Springfield MO.
Springfield kent veel universiteiten en heeft een actief uitgaansleven. Er wonen ongeveer 200.000 mensen in de area en het leven is er stukken, maar dan ook stukken goedkoper dan in Miami of LA. Vervoer zou je kunnen doen met een scooter (voor $700 heb je een goede gebruikte). Last but not least: De director of merchandise bij O'Reilly auto parts corporate is een goede vriend van me. Ik spreek hem maandag weer en zal eens vragen of ze ook aan stages doen.
enjoylife
Amerika-newbie

Bericht door enjoylife »

@ ned in MO

Daar kan ik me wat bij voorstellen, het gaat voor mij uiteindelijk toch echt om de stage en het Amerika gevoel.
Het trekt me aan en ik denk dat het voor elke student belangrijk is om eens over de schutting van Europa heen te kijken.

Het bedrijf waar je het over hebt, O'Reilly auto, lijkt me heel erg interessant.
Zou het erg op prijs stellen als je het eens wil vragen! Dankjewel.

Groetjes,
Peter
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Wij wonen in een buitenwijk van Miami en de huur voor ons huis is $2350 per maand. Daar komt dan nog alles bovenop, gas, water, licht enz. Maar dit is natuurlijk wel een huis voor een gezin van 6 personen. Voor een 1-persoons appartement in Miami moet je rond de $1000 rekenen, kale huur. Hou er ook rekening mee dat er ontzettend veel buurten zijn waar je niet veilig over straat kan. Een kennis van ons verhuurt haar appartementje in Miami voor $2000 per maand en dat is in een goede buurt en heeft wasmachines/drogers in het gebouw. Dit deel van Amerika heeft een schokkend hoge cost of living.

Zuid Florida is prachtig en het is zeker een avontuur om hier te wonen, maar je moet een aardig inkomen hebben om veilig te kunnen wonen en ontspannen.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Mijn zoon betaalde in New York (Upper West Side, rond 180e straat en Broadway) een $700 per maand. In een flat gedeeld met 2 andere jongens. Redelijke buurt, maar wel een half uur met de ondergrondse naar zijn werk (rond de 34e Straat in Manhattan). Zal nu wel duurder zijn geworden. En dus plus die $100 in de maand voor de ondergrondse.

MO is niet alleen goedkoper, maar je maakt dan ook kennis met het 'echte' Amerika, niet al die opgeklopte dingen als in LA, SF, NY of Miami (hoewel ik zelf liever niet al te ver van NYC af wil wonen, maar ik ben hier begonnen toen alles nog een stuk goedkoper was).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Nou er zijn dus misschien mogelijkheden voor je in Springfield MO.
Als je geinteresseerd bent word je gevraagd om een beschrijving te geven van je opleiding en wat voor een stage je nu precies zoekt. Hij kan je dan aangeving wat het beste bij je past.
Vervolgens maak je dan je resume (die zijn anders dan de nederlandse) en hier op het forum zijn vast mensen die je daarbij aanwijzingen kunnen geven. Daarnaast schrijf je een introductory letter. Een stage op het hoofdkantoor van een Fortune 500 company en ook nog eens op een locatie die betaalbaar is.
Stuur maar een prive berichtje als je denkt dat het wat voor je is.

MArk
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer