Veel succes
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
6 maanden verblijven in Florida
-
Maupertuus
- Amerika-ontdekker
Re: 6 maanden verblijven in Florida
Wat de OP het beste dan kan doen is gewoon een visum aanvragen als ze hij/zij langer dan 90 dagen wil verblijven + bindingen meenemen om je zaak te versterken bij het interview en de aankomst. Meer is er niet naar mijn idee, en de feedback op het forum geeft weinig andere wegen aan. Als het visum wordt verstrekt dan kan zij/hij er gelukkig wel meerdere jaren gebruik van maken.
Veel succes
Veel succes
Het vervelende van het VWP is dat op papier het voorstel van Maupertuus mag. Maar in de praktijk zal dit tot problemen leiden. Helaas zijn de regels hier te onduidelijk.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou denken dat, als het zo eenvoudig was, er toch al lang een 'pensionado'-visum zou zijn? Allemaal mensen die niet meer werken, voldoende centjes hebben, en je economie en vastgoedsector draaiende houden. Maar toch blijft men moeilijk doen over zo'n visum en is het er dus nog altijd niet.Maupertuus schreef:Het CPB is er natuurlijk niet om jou te belemmeren van dat te doen. het CPB wilt graag dat jij
1. Netjes teruggaat
2. Niet illegaal werkt
3. Niet stiekem gaat immigreren naar de VS, op een illegale of een manier waarop dat gebeurt via visa fraude.
[knip] Als ik de situatie indenk van oudere mensen die graag de winter willen doorbrengen in de VS dan heb je geen probleem. Het schijnt echt veel meer voor te komen dan je denkt, wat zou jij denken wat het zou doen met toekomstige investeerders als het CPB zomaar mensen gaat terugsturen? Dan zal de economie en vooral de real estate tak een grote klap krijgen, welke toch heel belangrijk is voor die Amerikaanse staat. dit weet de immigratiedienst ook wel, en daarom mag het en komt het ook veel voor.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Jamer dat de vraagsteller niet meer langs komt om te reageren. Ben nog steeds benieuwd hoe ze dat appartement nou hebben gekocht.
Ik begrijp niet zo goed waarom je eerst een woning koopt en DAARNA pas gaat nadenken over hoe je het land binnen wilt gaan....
Maar goed... kan aan mij liggen...
Maar goed... kan aan mij liggen...
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan de woning kopen omdat je de indruk hebt dat vastgoed er spotgoedkoop is, en je er een aardige cent mee kan gaan verdienen door het te verhuren aan de hordes toeristen. En omdat je dan ook niet meer zelf jaarlijk moet betalen voor die vakantiewoning die je tot voorheen altijd huurde.
Elke
Dat zou je inderdaad zeggen. Ik vermoed echter dat de politieke impasse van de afgelopen tientallen (!) jaren er mede toe heeft bijgedragen dat het immigratiebeleid van de VS eigenlijk al heel lang stil heeft gestaan en heel hard een opfrissingsslag kan gebruiken. Maar goed, iets dergelijks hebben we Obama ongeveer een week geleden ook horen zeggen, dus wie weet.kastelke schreef: Je zou denken dat, als het zo eenvoudig was, er toch al lang een 'pensionado'-visum zou zijn? Allemaal mensen die niet meer werken, voldoende centjes hebben, en je economie en vastgoedsector draaiende houden. Maar toch blijft men moeilijk doen over zo'n visum en is het er dus nog altijd niet.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht