Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zo streng is Immigrations

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Zo streng is Immigrations

Bericht door markgoestoamerica »

En dat terwijl we allemaal in een wereld leven...
If you can dream it...
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Overigens van Welly is een grootmeester in schaken, typische mensen die enerzijds hoog begaafd zijn, maar anderzijds een beetje wereld vreemd.
Hun hersenen werken anders dan van "normale mensen"...

Allereerst ging hij geen les geven, maar ging hij naar tournooien..
En hij zou die kids wel eens leren hoe ze moesten schaken, of te wel, ze een poepie laten ruiken, of te wel, verslaan....

Dat is nu eenmaal beeldspraak waarin zo een schaker helemaal niets verkeed zag... De US immigration ambtenaar snapte de beeldspraak niet, en omdat zulke schakers vaak ook neurotisch zijn, zich vreemd gedragen, en excentriek weten te kleden, gaan bij zo een immigrations officer meteen de alarmbellen rinkelen...

of hij dacht, jij gaat helemaal geen amerikaan verslaan, daar zorg ik wel voor.. :lol:
If you can dream it...
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ja zo kan je het ook zien. Even een lesje leren.
En plus 1 punt nu voor de US, hihihi.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik ken deze meneer niet maar ik kan hem alleen maar aanraden zich voortaan beter in te lezen in de regels het land waar hij naar toe gaat. En als hij echt zo bijzonder is waarom dan geen O visum (dacht ik) aanvragen?

Ik vind het alleen maar goed dat immigrations in deze geen onderscheid maakt tussen Jan Doorsnee en een schaakgrootmeester. De hele procedure is natuurlijk (te) streng, helemaal waar maar je hebt ook de verantwoordelijkheid je in te lezen voor je vertrekt.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ook de Britse immigratiedienst UK Border Agency kan streng zijn. In de tv-serie UK Borderforce was uoit te zien hoe een bekende medewerker van de Muppets Show de toegang tot het VK geweigerd werd. Reden: hij was vanuit de VS met een toeristenvisum gekomen maar had in zijn bagage heel veel Muppet poppen waardoor men de conclusie trok dat hij kwam werken. En toen mocht hij vanuit Heathrow direct weer terug naar de VS.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ziva, hij kwam niet naar de US voor een baan - dus waarom zou hij een O visum aanvragen ? dat wordt helemaal niet toegekend voor een paar weken.

Mark, ik vind dit wel ver gaan, je was er niet bij - maar je gaat toch beschrijven hoe het gegaan is - en nogal onaardig naar de betrokkene toe.

Nogmaals, VanW is in voorgaand(e) jaar/jaren op eenzelfde scenario hier gekomen. De organisatie die hem uitnodigde had hem moeten waarschuwen dat de US nog immigrant is onvriendelijker geworden dan het al was. VanW. probeerde gewoon een praatje aan te knopen met de immigrations ambtenaar en hij trof net de verkeerde.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

markgoestoamerica schreef:Overigens van Welly is een grootmeester in schaken, typische mensen die enerzijds hoog begaafd zijn, maar anderzijds een beetje wereld vreemd. Hun hersenen werken anders dan van "normale mensen"...
Dank je wel voor de generalisering. Je bent het Harry Potter brilletje nog vergeten te vermelden.
markgoestoamerica schreef: Allereerst ging hij geen les geven, maar ging hij naar tournooien.
“ I explained that I was going to teach kids chess, and they asked if I would be earning money with this. I said yes, and told them how much. Then they detained me. ”
http://www.chessvibes.com/reports/van-w ... -work-visa
markgoestoamerica schreef: , en omdat zulke schakers vaak ook neurotisch zijn, zich vreemd gedragen, en excentriek weten te kleden,
Wat een hoogst exentrieke kleding draagt die vent!: http://www.google.ca/search?q=loek+van+ ... 40&bih=575
:?:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik heb dit bericht bewust geplaatst om mensen te waarschuwen dat Immigrations streng is.

De reacties vanuit de schaakwereld (en dus ook van Wely) snap ik niet. Hij heeft duidelijk de regels overtreden en heeft zich niet vooraf geïnformeerd over hoe het zat. Eigen schuld lijkt me. Duizenden gaan elk jaar naar de VS en zij stellen zichzelf wel vooraf op de hoogte van de regels. Moeten we nu een uitzondering gaan maken voor een schaker?
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik denk dat het ook te maken heeft met de visie die deze mensen hebben: ze zijn bekend en menen daardoor dat die regels niet altijd voor hen gelden. Zo is een aantal jaar geleden ook de voetballer Patrick Kluivert terug gestuurd, omdat hij niet het juiste visum had.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Nogmaals, hij heeft het vorig jaar gedaan en toen ging het goed. Het hangt enorm van de immigrations ambtenaar af wat er gebeurd - of niet.
Ja hij had zich beter moeten orienteren, maar de US afficheert zich altijd als "the home of the free" dus de gem. Nedlanders weet niet hoeveel regelgeving hier is en hoe streng men zich er aan houdt, en hoe men overal een formuliertje voor heeft, en hoe men nooit van de voorgeschreven procedure kan/wil/mag afwijken. Zo ziet men de US domweg niet !
Overigens is de organisatie die hem naar de US haalt ook behoorlijk fout in mijn ogen, deze had zich op de hoogte moeten stellen van de regels voor men mensen gingen uitnodigen, inhuren watdanook.

Een van die dingen die ik onlangs hoorde was dat de boys van TopGear problemen hadden de US in te komen voor een reportage, ze vroegen een I visum aan, USCIS bekeek een paar TopGear programma's en oordeelde dat het 'niet informatief genoeg' was voor I visa.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

kastelke schreef:Dank je wel voor de generalisering. Je bent het Harry Potter brilletje nog vergeten te vermelden.
oeps sorry... :oops: bij deze, en vaak een brilletje dat al jaren uit de uit de mode is, :wink:
“ I explained that I was going to teach kids chess, and they asked if I would be earning money with this. I said yes, and told them how much. Then they detained me. ”
http://www.chessvibes.com/reports/van-w ... -work-visa
Tja, als je schaakt op dat niveau win je wel eens tournooien, dat idd ook geld verdienen...
Wat een hoogst exentrieke kleding draagt die vent!: http://www.google.ca/search?q=loek+van+ ... 40&bih=575
:?:
Sorry hoor... maar ik kan je dit uit eigen ervaring zeggen... met een niet modieus kostuum, met stropdas in het vliegtuig, dat is vragen om op te vallen...
Niet te min, In mijn familie zitten ook diverse schakers, en ken loek dan ook...

Ik bedoelde daar niemand mee te genaraliseren, maar als je eens op zo'n chess camp hebt rondgelopen als niet schaker dan weet je wat ik bedoel.
Net zoals je naar een lan party toe gaat, ook daar lopen weer een anders soort van die bepaalde types rond.

stuk voor stuk goede jongens en meiden, en trekken zich niets aan van wat anderen van hun denken. Ze willen allemaal van blue kunnen winnen...

De mooiste qoute vond ik nog wel:
Loek nu op gelijke hoogte met Bobby Fischer. Niet vanwege zijn arrestatie in Japan, maar vanwege zijn arrestatie als vermeende bankrover. "I was tortured in Pasadena prison."
tot slot, ook ik speel van tijd tot tijd een spelletje schaak, voor de fun :geek2:
If you can dream it...
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

oortjes schreef:Nogmaals, hij heeft het vorig jaar gedaan en toen ging het goed.
Dit betekent dus dat hij vorig jaar de regels al overtrad.
oortjes schreef:Ja hij had zich beter moeten orienteren, maar de US afficheert zich altijd als "the home of the free" dus de gem. Nedlanders weet niet hoeveel regelgeving hier is en hoe streng men zich er aan houdt, en hoe men overal een formuliertje voor heeft, en hoe men nooit van de voorgeschreven procedure kan/wil/mag afwijken. Zo ziet men de US domweg niet !
Sorry, maar ik vind dit geen excuus. Wel ben ik het met je eens dat de organisatie die hem uitnodigde ook hun huiswerk niet heeft gedaan.
oortjes schreef:Een van die dingen die ik onlangs hoorde was dat de boys van TopGear problemen hadden de US in te komen voor een reportage, ze vroegen een I visum aan, USCIS bekeek een paar TopGear programma's en oordeelde dat het 'niet informatief genoeg' was voor I visa.
Klopt. Hier hebben ze in 2 afleveringen melding van gemaakt en één van deze afleveringen zelfs continu gegrapt dat ze "factual" moesten blijven. Vermoedelijk zal hun enorme afkeer van Amerikaanse auto's en het laten blijken daarvan ook meegespeeld hebben in de afweging van het I visum afwijzen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Top Gear wordt wereldwijd uitgezonden en ze kenden het programma niet? :lol:

Volgende keer moet Dr. Phil ook maar een aantal videobanden opsturen voordat die een EU visa krijgt ;)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik ben het eens met Oortjes. Je reist als grootmeester zonder problemen de hele wereld over en ineens krijg je dan zoiets. Kijk, WIJ weten in inmiddels wel hoe moeilijk het allemaal kan zijn, maar hoe kun je dat nou weten als je daar nooit mee te maken hebt gehad? Ik ben er hier in de VS al zo vaak tegenaan gelopen dat ik er gewoon vanuit ging dat dingen op een bepaald manier geregeld zouden zijn, omdat ik me domweg niet had gerealiseerd dat er ook nog een andere (veelal minder efficiënte) manier was om die dingen te organiseren. Je bedenkt gewoonweg niet dat iets ogenschijnlijk triviaals problemen zou kunnen opleveren, en je bedenkt dus ook niet dat je dat van te voren even goed moet uitpluizen. Achteraf kun je altijd zeggen "oh, stom zeg, dat ik daar niet bij stil gestaan heb", maar ja, we bezitten niet allemaal de kwaliteit om precies aan te voelen waar de valkuilen in het leven zitten.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

DejaVu schreef:Top Gear wordt wereldwijd uitgezonden en ze kenden het programma niet? :lol:
Tsja, je moet het maar zien te vinden op één van die 1200 tvzenders waaruit je dagelijks kunt kiezen....
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

markgoestoamerica schreef:Overigens van Welly is een grootmeester in schaken, typische mensen die enerzijds hoog begaafd zijn, maar anderzijds een beetje wereld vreemd.
Als je dan toch een profielschets van iemand neerzet, zorg dan tenminste dat je de naam correct hebt.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

iets met slakken en zout..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Iets met missing the point...
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Iets met... de moeite niet waard?

Ik blijf erbij dat, getuige de wijze waarop deze meneer al grappend door de douane dacht te komen, hem gewoon duur is komen te staan. En zo zijn er wel meer verhalen van "bijdehandjes" die het allemaal wel best vonden. In dat opzicht vind ik het gewoon goed dat ze "gelijke monikken, gelijke kappen" aanhouden. En dat het hem vorig jaar wel is gelukt, ja daar heeft hij geluk mee gehad denk ik dan.

Ik denk verder dat we het er allemaal wel over eens zijn dat de gehele procedure wel wat minder streng mag alhoewel 9/11 gewoon de zaken definitief veranderd heeft.

@ Mark, ook al snap ik wel wat je bedoeld, je kunt ook teveel generaliseren haha. Bovendien vind ik het een slechte zaak als de wijze waarop je je kleedt er de oorzaak van is dat je geweigerd wordt in een land (mits je met kleding gewoon de fatsoensnormer in acht neemt natuurlijk).
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Tja, gelijke monniken gelijke kappen lijkt me niet opgaan in dit geval. Tenzij hij natuurlijk echt betaald zou worden voor werkzaamheden. Maar ik lees hier wat tegenstrijdigheden wat dat punt betreft.

Als hij gewoon de vraag van de douanbeambte niet goed begrepen heeft of, door gebrekkige kennis van de taal, verkeerd beantwoord heeft en daardoor terug gestuurd is dan vind ik dat nogal zuur. Ik spreek behoorlijk goed Engels, maar zo nu en dan sluipt er nog weleens een Dutchism in die in het Engels gewoon een nogal andere betekenis kan krijgen. Dat zou deze man ook overkomen kunnen zijn, en ik vraag me dan ook af of ze, nadat hij naar zo'n gespreks/verhoorkamertje gebracht werd, nog eens een goed gesprek met hem gevoerd hebben. Want dan hadden ze kunnen zien wie hij was, wat hij kwam doen, en dat hij dat al vaker gedaan heeft. Zowel in de VS als in andere delen van de wereld.

Ik denk dat de beambtes hier gewoon de regels op een te strenge en rechtlijnige wijze geinterpreteerd hebben zonder het verhaal van deze man goed te onderzoeken en beoordelen.

(gesteld dat hij dus inderdaad niet de intentie had om geld te komen verdienen)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer