Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Strafblad voor wildplassen
Re: Strafblad voor wildplassen
Ik zou het niet zo somber inzien. Mocht je ooit willen emigreren of in het buitenland willen studeren of het huwelijksbootje instappen, dan wordt je doopzeel gelicht. Maar een 'pekelzonde' als deze is denk ik geen reden om je af te wijzen als je verder de juiste kennis/ervaring/papieren/potentiele werkgever dan wel potentiële huwelijkspartner wint. Ik denk dat het zelfs geen probleem zal zijn mocht je ooit de DV-lottery winnen.
Bovendien is het niet zeker dat het inderdaad geregistreerd staat (dat weet je pas als je je dossier opvraagt), en er is zoiets als verjaring.
Het systeem dat ook een verdenking in je dossier belandt, kennen ze in de US ook heb ik begrepen. Het enige terrein waarop dat voor mij enige zin heeft, is als het om echte misdrijven gaat waarbij mogelijk een getuige of een slachtoffer geïntimideerd is.
Strafrecht is inderdaad aan het veranderen, ook in de US. Zo moest je vroeger de intentie tot misdaad hebben schuldig te zijn. Maar meer en meer worden er mensen veroordeeld omdat ze een (vaak Federale) wet overtraden waarvan ze niet wisten dat-ie bestond. Of ze wisten wel dat de wet bestaat maar hadden geen idee dat ze hem aan het overtreden waren. En hebben dan toch een criminal record.
Of voor laten komen een betere keuze was geweest - veel rechters vinden het zonde van hun tijd als ze zaken moeten behandelen die snel geschikt hadden kunnen worden, en laten dat ook blijken.
Bovendien is het niet zeker dat het inderdaad geregistreerd staat (dat weet je pas als je je dossier opvraagt), en er is zoiets als verjaring.
Het systeem dat ook een verdenking in je dossier belandt, kennen ze in de US ook heb ik begrepen. Het enige terrein waarop dat voor mij enige zin heeft, is als het om echte misdrijven gaat waarbij mogelijk een getuige of een slachtoffer geïntimideerd is.
Strafrecht is inderdaad aan het veranderen, ook in de US. Zo moest je vroeger de intentie tot misdaad hebben schuldig te zijn. Maar meer en meer worden er mensen veroordeeld omdat ze een (vaak Federale) wet overtraden waarvan ze niet wisten dat-ie bestond. Of ze wisten wel dat de wet bestaat maar hadden geen idee dat ze hem aan het overtreden waren. En hebben dan toch een criminal record.
Of voor laten komen een betere keuze was geweest - veel rechters vinden het zonde van hun tijd als ze zaken moeten behandelen die snel geschikt hadden kunnen worden, en laten dat ook blijken.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Canada is het zo dat, als er iets op je strafblad staat, je minstens 5 jaar moet wachten vooraleer je in aanmerking voor immigratie kan komen. Na die 5 jaar kan je een verzoek indienen om de feiten te bekijken, en als ze vinden dat het allemaal niet zo erg was en het is je enige veroordeling, dan kan je 'gratie' krijgen. Tillen ze wel zwaar aan de feiten, dan wordt je afgewezen en kan je niet meer opnieuw een aanvraag indienen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hoe zit het dan met doorrijden na ongeval? Dit heb ik zelf gehad. Was alleen wat schade aan de koplampen. Ik was toen helemaal niet op de hoogte hiervan. Ik ben later door de politie gebeld en moest op het buro komen voor verklaring. Uiteindelijk moest ik een boete van 270,- betalen.
Hoe zit het dan met Esta, en deze notitie vervalt toch na 4 jaar?
Hoe zit het dan met Esta, en deze notitie vervalt toch na 4 jaar?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 3843 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 2 Reacties