Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Studeren in San Francisco

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Studeren in San Francisco

Bericht door kastelke »

Heb je je plaats al toegewezen gekregen van de universiteit? En zij maakten er geen probleem van dat ze moeten regelen dat jij zo lang in de US blijft op een studentenvisum terwijl je eigenlijk maar 1 semester gaat doen?
En hoe behaal je een master in 1,5 semester? (dat wil ik ook!)
Heeft de universiteit je je documenten al toegestuurd?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Jacky, we zijn ondertussen augustus. Heb je alles nog geregeld gekregen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Wat ik mis in deze discussie is, hoe moeilijk het is op een US universiteit toegelaten te worden tot een masters programma. Er zijn altijd meer gegadigden dan plaatsen.
Oortjes, dit hangt in mijn ogen echt per universiteit af. Ik ben zelf toegelaten tot Johns Hopkins University in Baltimore voor een Master (MSc) programma met een 'conditional offer', met een 8.4 gemiddeld en een te halen TOEFL van 110. Met de universiteiten die ik gesproken heb blijkt dat er geen verschil bestaat qua kans tussen USA en buitenlandse studenten, alhoewel ze aangeven dat een 'mengelmoes' van internationale studenten in veel klassen gewenst is. In dat opzicht heb je een streepje voor als je qua statistieken gelijk bent met een USA student (zie het als een "minority-advantage").

Inderdaad, elke Personal Statement of essay die je schrijft kan je zo een paar dagen kosten. Brainstormen, procrastination, reviseren, opnieuw brainstormen etc. Ter info, ik reken op een weekend full-time werk per applicatie. Deadlines zijn hard. Aan te raden is om ook te letten op de deadlines voor internationale studenten en funding, deze kunnen vroeger zijn. Je zou je transcript door WES kunnen laten vertalen in een GPA systeem, maar velen hebben dit zelf of door een Engels-talige docent gedaan. Of een gecertificeerde vertaler met een document van NUFFIC.

Kijk ook naar je financien, zelf ben ik hard aan het zoeken hoe ik $ 48,432 kan verzamelen. Lukt dat niet, zorg dat je een plan-b hebt: b.v. het VK.
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UStudy »

Naar mijn mening is het niet zo moeilijk om bij een master programma in de VS te worden toegelaten, zeker ook als NL bachelor student niet. Ik heb al veel studenten, ook na een HBO bachelor voor een master opleiding gehad. NL onderwijssysteem staat als goed bekend, studenten vaak goed onderlegd, goed niveau Engels, motivatie etc. Als het om top unviersiteiten gaat is het natuurlijk wel wat lastiger en zul je meer in je mars moeten hebben (hogere testscores en cijfers, indrukwekkender cv en aanbevelingen).
Geld is bovendien belangrijke factor. In deze economische tijden hebben studenten die de hele studie zelf kunnen betalen het sowieso iets makkelijker om binnen te komen - de lat wordt soms om die reden tegenwoordiger ietsje lager gelegd dan voor de crisis.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Nederlandse universiteiten staan dan ook op de 3e overall plek en dat voor maar 1700 euro per jaar :wink:

1. USA
2. VK
3. NL

(bron: Times Higher Education)
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Jacky010 schreef: Cijfer NL? Opzich redelijke cijfers. Maar ik hoefde mij totaal niet in te spannen om mijn HBO te halen. Ik heb ook al een aantal vakken van de Erasmus universiteit gevolgd. Het zogenaamde schakelprogramma dat je tussen HBO en WO moet doen heb ik al gedaan.
Ik zou ook willen weten hoe het inmiddels is, want van HBO naar een Amerikaanse/NL UNI is een verschil. Het voltooien(?) van een schakelprogramma op de Erasmus zegt nog niet zo heel veel. In Nederland accepteren ze elkaars schakelprogramma's niet eens, je kan bijvoorbeeld met een schakelprogramma van de Erasmus niet een master beginnen in A'dam. Dus in hoeverre accepteren ze jouw schakelprogramma(als ze dat uberhaupt kennen daar) in de USA? Je hebt dan wel het geluk dat een HBO in NL een university in het buitenland wordt genoemd. Moet altijd zo lachen om die tweetalige folders van de Haagse Hogeschool waarop staat "The Hague University" :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer