Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Visa Waiver verlopen

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: VISA WAIVER VERLOPEN

Bericht door Ruud2004 »

Satorisama schreef:Het spijt me zeer mensen, maar mijn familie en vrienden hebben echt het geld niet.

Mijn vraag is wat ik moet doen en / of waar ik heen moet gaan...

Ik ben echt ten einde raad. Ja, ik ben werkloos nu en een lening kom ik niet voor in aanmerking.
Ik wil gewoon naar huis en niemand kan mij vertellen wat ik moet doen.

Alstublieft als iemand advies heeft, laat het me weten. Ik ben nu zeker 3 weken aan het bellen en rennen hiervoor...
Ik volg dit topic al een tijdje met grote verbazing. Het probleem waar jij nu tegenaan loopt hebben we ook in Nederland. Ook hier stranden reizigers om de meest diverse redenen. Ook hier hoef/kan je niet bij de overheid (politie/IND/Marechaussee) aankloppen voor een ticket of "uitzetting". Ook de hier gevestigde ambassades zijn zeer terughoudend met het verstrekken van geld/ticket. Ik/men is van mening dat hier wel degelijk een verantwoordelijkheid is weggelegd voor jouw familie en vrienden die jou een ticket kunnen voorschieten. Ik denk dat je daar eens wat meer moet "pushen".
Een andere optie is om te gaan werken voor je ticket. Zo illegaal als wat, dat weet ik, maar half Mexico werkt illegaal in Amerika dus waarom zou jij ook niet wat kunnen vinden. Voordeel is, dat als je gepakt wordt, je eerder op een vliegtuig zit dan je denkt.
Ook het benaderen van een "kerkgenoorschap" kan je wellicht helpen (later terugbetalen natuurlijk) aan een ticket. Leg jouw situatie daar voor en je weet het maar nooit.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Mickey84
Amerikafan

Re: Visa Waiver verlopen

Bericht door Mickey84 »

Enne, al vorderingen?
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

uh oh, waar is't nou?
Mickey84
Amerikafan

Bericht door Mickey84 »

dutchie_in_boston schreef:uh oh, waar is't nou?
Mss op een boot kunnen geraken :D
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ook weer opgelost. :dance:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Le-Jon
Amerika-newbie

Bericht door Le-Jon »

Heb ik alles zitten lezen, uurtje overgedaan, houd het zo opeens op :(
Lijkt wel een slechte film :p

Ik hoop dat ie weer snel in NL zit en dat ik maar lang mag blijven in US :D
Mickey84
Amerikafan

Bericht door Mickey84 »

Le-Jon schreef:Heb ik alles zitten lezen, uurtje overgedaan, houd het zo opeens op :(
Lijkt wel een slechte film :p

Ik hoop dat ie weer snel in NL zit en dat ik maar lang mag blijven in US :D
Ik verwacht nog altijd dat de topicstarter van zich laat horen.
Satorisama
Amerika-ontdekker

Bericht door Satorisama »

Sorry voor het lange wachten mensen, maar ik hweb het ontzettend druk gehad;

De ambassade weigert een voorschot van een ticket, dus ben ik zwart gaan werken.

Ik heb inmiddels een ticket voor de 24ste van Maart en dus vertrek ik eindelijk binnenkort naar huis!!
Een persoon in de bouw was zo aardig om mij een baan te bieden en betaalt me 11 dollar per uur. uiteraard blijf ik voor hem werken totdat ik vertrek op de 24ste.

Alle mensen op dit forum hartelijk bedankt voor de hulp! Zonder jullie had ik hoogstwaarschijnlijk de hoop opgegeven. Dankzij jullie ben ik door gaan zetten. Helaas deed de ambassade niets voor me, verlenging van een Visa Waiver was onder geen enkel beding mogelijk, en het wachten op respons van de Cruise mensen duurde simpelweg te lang voor me. Ik ben dakloos en zit in de Wheeler Mission in indianapolis, dus ik MOEST iets doen om geld te verdienen. gelukkig is internet gratis in de bieb. XD
Maar er wordt goed voor me gezorgd. Ik heb een dak boven mij hoofd, ik eet goed en ik kan douchen, mijn was doen en scheren e.d.

Zodra ik terug ben zal ik een nieuwe topic starten met tips en tricks voor mensen die in dezelfde situatie verkeren als ikzelf.
Wellicht zal dit anderen helpen in hun zoektocht naar terugkeer.

IEDEREEN DUZENDMAAL BEDANKT!!

Satorisama
Satorisama
Amerika-ontdekker

Bericht door Satorisama »

oh ja het kan zijn dat de respons tijd een beetje tegen zal vallen voorlopig sinds ik hard aan het werk ben voor die gozer in de bouw, maar wanneer ik de gelegenheid heb zal ik zeker naar de bieb komen om de berichten te checken en evt een respons te geven.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

satorisama, ik ben blij voor jou! Dit is niet zo'n makkelijk avontuur geweest voor je, maar ik denk dat je er veel wijzer uitgekomen bent.
Heel veel succes nog, en wees een beetje voorzichtig in de bouw! En hou ons vooral op de hoogte!
We duimen voor je!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Nou zeg daar ben ik hardstikke blij om! Super dat je het ons ook laat weten en ik wens je een behouden terugreis.

Altijd makkelijk als je na terugkomst forummer blijft want het kan nog maar eens voorbij komen zo'n pech. :beerchug:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
dutchie_in_boston
Amerika-expert

yippiiieeeee! Fantastisch!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Satorisama schreef:Zodra ik terug ben zal ik een nieuwe topic starten met tips en tricks voor mensen die in dezelfde situatie verkeren als ikzelf.
Schrijf er een boek over..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Njit schreef:
Satorisama schreef:Zodra ik terug ben zal ik een nieuwe topic starten met tips en tricks voor mensen die in dezelfde situatie verkeren als ikzelf.
Schrijf er een boek over..
Voor € 30,- koop ik de filmrechten dan wel :lol:

Maar even serieus, gelukkig voor je dat het de goede kant op lijkt te gaan...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Mickey84
Amerikafan

Bericht door Mickey84 »

Top!!!!

Enne, kan het nu later nog problemen gaan geven als je ooit nog eens naar de VS zou willen gaan?
6foot6
Amerika-expert

Re: VISA WAIVER VERLOPEN

Bericht door 6foot6 »

PBBI schreef: Op de consulaten geven ze geen financële vergoedingen meer voor dit soort stommiteiten. Waarom zouden ze, iemand laat zijn ticket verlopen omdat hij zonodig met iemand moet rollebollen en dan komen huilen omdat ze niet meer wilt en zijn geld afhandig heeft gemaakt.
\

Zeker al lang weg uit Nederland... Hier wordt elke stomiteit door belastinggeld toegedekt, jezelf in een afhankelijke positie manouvreren en bij de overheid aankloppen is een nationale deugd.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

PBBI wrote:
Op de consulaten geven ze geen financële vergoedingen meer voor dit soort stommiteiten. Waarom zouden ze, iemand laat zijn ticket verlopen omdat hij zonodig met iemand moet rollebollen en dan komen huilen omdat ze niet meer wilt en zijn geld afhandig heeft gemaakt.

Zeker al lang weg uit Nederland... Hier wordt elke stomiteit door belastinggeld toegedekt, jezelf in een afhankelijke positie manouvreren en bij de overheid aankloppen is een nationale deugd.
Wat wil je hiermee aangeven, dat iedereen maar gewoon zijn geld op moet maken als ze in Amerika / het buitenland zijn en dan gewoon aan moeten kloppen bij het consulaat omdat dit een nationale deugd is? Iemand die beroofd is of een ongeluk heeft gehad moet aan kunnen kloppen bij het consulaat, maar iemand die zijn ticket heeft laten verlopen en geen geld meer heeft omdat hij niet van zijn vriendin af kon komen (letterlijk dus) moet zijn eigen problemen oplossen. Ik heb een oplossing aangegeven en dat heeft de poster blijkbaar te harte genomen, hij is gaan werken. Zo hoort het, zelf je problemen oplossen.
Het is erg genoeg dat er zoveel groepen mensen zijn in Nederland die het normaal vinden dat de overheid voor ze zorgt.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

PBBI schreef:
PBBI wrote:

Het is erg genoeg dat er zoveel groepen mensen zijn in Nederland die het normaal vinden dat de overheid voor ze zorgt.
Precies dat wilde ik daarmee aangeven.

En zelfs bij een beroving of ongeluk( reisverzekering?) mag wel enige zelfredzaamheid worden verwacht.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
dutchie_in_boston
Amerika-expert

satorisama - ik weet dat het nog een paar dagen is maar ik wens je alvast een goede vlucht en wel thuis!
Hoosier
Amerikafan

Bericht door Hoosier »

Satorisama, ik lees dit topic nu pas en het lijkt erop dat het goed afloopt. Het is nu alweer 8 april en als het goed is zit je nu alweer in Nederland.

Hoe gaat het nu?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer