ik ben 21 jaar en zit in mijn 1ste master wiskunde en volg ook de specifieke lerarenopleiding.
Het is mijn droom om na mijn studies een jaar naar de VS te gaan.
Nu zijn er zeer veel opties om een jaar naar de VS te gaan en ik weet niet precies wat ik zou willen doen omdat er zodanig veel mogelijkheden zijn. Taalcursussen zoals EF zou ik liever niet doen omdat je dan vooral met andere buitenlanders in contact komt en niet met Amerikanen.
Iets wat ik gevonden heb via google is : http://www.cicdgo.com/internships-in-th ... ternships/. Een stage in een Amerikaanse high school voor pas afgestudeerde buitenlandse leerkrachten. Dit lijkt me wel iets. Heeft iemand hier misschien ervaring mee ? Of weet iemand of dit een goede organisatie is ?
Het liefst zou ik gaan studeren voor 1 jaar omdat je dan ook echt ondergedompeld wordt in ervaringen. Maar met de bedoeling om voorlopig leerkracht wiskunde te worden en dan ook een masterdiploma te hebben, weet ik niet goed wat ik zou kunnen bijstuderen zodat het ook wat nut heeft. En veel masters of manama’s duren 2 jaar. Een bijkomend probleem is dat ik geen super hoge punten heb en er meestal gewoon door ben en dus waarschijnlijk niet eens zal binnengeraken.
Zijn er misschien mensen die nog andere ideeën hebben van wat ik kan doen in zo’n ‘sabbatjaar’ ?
Ik zou graag een beetje jullie mening over de verschillende opties krijgen zodat ik een beter idee krijg wat mogelijk en haalbaar is en wat ik echt graag zou doen.
Sorry als dit misschien een vrij brede vraag is

Alvast bedankt !
groetjes,
Elissa