Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Februari en Maart naar Amerika - Problemen?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
michaelvd93
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Februari en Maart naar Amerika - Problemen?

Bericht door michaelvd93 »

Volgend jaar ga ik 2x in een korte tijd naar de US.

Eind februari ga ik voor vakantie naar NYC. Eind maart ga ik voor het werk een beurs bezoeken in Chicago.
Dit jaar heb ik in Atlanta een beurs bezocht. Toen kon ik gewoon op een ESTA het land in (een beurs bezoeken valt onder het ESTA volgens de website van de Gov.)

Kan ik moeilijkheden verwachten bij de immigration als ik voor de tweede keer in een maand naar de US reis? Of maakt dat ze niet uit?

Alvast bedankt,

Michael.
2014 Atlanta, GA 2015/02 New York City, NY 2015/03 Chicago, IL
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Februari en Maart naar Amerika - Problemen?

Bericht door PSVwally »

Het is wat kort op elkaar en je zou wat vragen kunnen krijgen, maar volgens mij zijn er wel meer mensen die dit voor hun werk doen, dus er lijkt me weinig aan de hand.
michaelvd93
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door michaelvd93 »

PSVwally schreef:Het is wat kort op elkaar en je zou wat vragen kunnen krijgen, maar volgens mij zijn er wel meer mensen die dit voor hun werk doen, dus er lijkt me weinig aan de hand.
Er zit net een maand tussen (vertrek 21 feb. en rond 21/22 maart) beide bezoeken zijn een week.
2014 Atlanta, GA 2015/02 New York City, NY 2015/03 Chicago, IL
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Geen probleem hoor, mijn man reist vrij regelmatig op ESTA voor zijn werk naar de VS, en dan gaan we samen ook met enige regelmaat om vakantie te vieren, dat is nog nooit een probleem geweest. Ze kunnen in het systeem vast wel zien dat het altijd maar voor een korte periode is. Als je in korte tijd een paar maanden achter elkaar blijft kan het misschien wel wat vragen opleveren.
Mijn man gaat ook altijd voor beurs of klanten bezoek of om een seminar te geven.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Harry schreef:. Als je in korte tijd een paar maanden achter elkaar blijft kan het misschien wel wat vragen opleveren.
Ik heb een keer gevraagd wat de TSA ambtenaar zie op het schermpje beneden voor zijn neus.
De man zei mij dat hij als eerste de laatste binnenkomt zag.
Het uiteindelijk accoord wordt overigens niet door de man / vrouw waar je mee in gesprek bent gegeven.
Dat krijgt hij/zij vv op hetzelfde schermpje te zien.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het is wel degelijk (ook) de immigration ambtenaar - dan wel de chef van zijn unit - die de beslissing kan nemen iemand toe te laten dan wel de toegang tot de US te ontzeggen.
Wat in de computer te zien is, kan inderdaad een reden zijn voor de afwijzing.
Maar een verkeerd antwoord op een gegeven vraag kan evenzeer in de problemen brengen (denk aan onze schaakgrootmeester).
Laatst gewijzigd door USInsider op 30 dec 2014, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Mijn man reist ook zeer regelmatig naar de VS, meestal voor een week. Volgend jaar zullen we er waarschijnlijk ook weer eens op vakantie gaan. geen probleem, zo lang je verhaal gewoon klopt. Ik denk dat het pas een probleem wordt als het om langere verblijven gaan, dus wekenlang voor zakelijke bezoeken, of richting die 90 dagen voor toerisme. Maar een week voor een beurs is zo standaard, daar zullen ze niet snel over twijfelen.

In het pre-esta tijdperk is mijn man ook wel eens voor een kleine week in de VS geweest, om vervolgens 4 dagen na vertrek weer voor vakantie de VS in te komen. Zou denk ik nog steeds prima kunnen, is nl. prima uit te leggen.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer