Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kunnen jullie mij geruststellen?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Chaja
Amerika-ontdekker

Re: Kunnen jullie mij geruststellen?

Bericht door Chaja »

6foot6 schreef:Je hebt nog een Esta toestemming.
Je hebt al een ticket dat niet meer ge-annuleerd kan worden?

Ik zou het gewoon proberen.
Ik zat daar ook over na te denken, maar dat moet ik dus weten wat de consequentie is als ik wel word terug gestuurd. Wat als ik dan bijvoorbeeld 10 jaar de US niet in mag?

Veder heb ik een zieke oma in Nederland, ik heb begrepen dat dat soms ook 'bewijs' is voor banden met Nederland?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Chaja schreef:Veder heb ik een zieke oma in Nederland, ik heb begrepen dat dat soms ook 'bewijs' is voor banden met Nederland?
Tip: vertel altijd waar je die informatie vandaan hebt gehaald, liefst met url erbij. Dan kunnen we het op waarde schatten.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Dat jij eerst Amerika in moet komen om te kunnen trouwen is onzin. Je vriend moet zo'n 16 dagen naar Nederland komen, of 1 dag, en dan 14 dagen later weer terug komen voor 1 dag. Hier in Nederland moet je in ondertrouw gaan, dan verplicht 14 dagen wachten, en dan kan je trouwen. Als je vriend genoeg vrije dagen heeft om familie binnen de US te bezoeken heeft hij ook genoeg dagen om te trouwen. Niet dat dat de leukste manier is om het te doen, maar het is wel mogelijk. Zou ik wel aanraden om hem eerst alle belangrijke papieren te laten opsturen zodat jij ermee naar het gemeentehuis kan gaan om zeker te weten dat je alles hebt.
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

K1 visum is ook nog een optie, verloofdenvisum. Hoewel jullie relatie wel van korte duur is, dat levert wellicht problemen op met aantonen dat het bona fide is.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

PSVwally schreef: Want officieel lieg je dan want je hebt een afwijzing voor een visumaanvraag?
Je hebt nu een afwijzing maar er wordt nu niet naar gevraagd, je esta is nog geldig.
Hoewel we er allemaal van uit gaan, nergens is aangegeven dat visaweigering automatisch esta-afwijzing tot gevolg heeft
Je houdt je aan alle voorschriften, je kunt wel geweigerd worden maar er kunnen dus geen consequenties aan verbonden zijn.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Voynich
Amerikafan

Bericht door Voynich »

Welnee, technisch gezien is haar esta niet meer geldig want er heeft een verandering plaatsgevonden: de visum afwijzing. Dat haar esta nog zegt geldig, is puur omdat ze die nieuwe informatie niet heeft ingevoerd. Toch naar Amerika vertrekken is dan gokken op de hoop dat die visumafwijzing nog niet in het systeem staat en de officer aan de balie die informatie dus nog niet beschikbaar heeft tegen de tijd dat ze de VS binnenkomt. Maar ik kan me niet voorstellen dat het haar volgende visumaanvraag goed doet als ze toch vertrekt. Zou dit haar laatste bezoek ooit aan de VS zijn, dan zou het misschien waard zijn, maar als de relatie stand houdt en ze is uiteindelijk aan een K1 or CR1 toe....dan zit je met de gebakken peren want dan moet je gaan invullen dat je een visum afwijzing hebt gehad en daarna toch naar de VS bent gereisd. Denk niet dat dat helemaal lekker overkomt.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik kan me echt niet voorstellen dat de immigrations officer dat geweigerde visum niet in zijn systeem ziet (dan zou er toch wel grandioos iets mis zijn met hun systeem), dus ik zou het er nooit op durven gokken.
Terug in Texas!
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

@6foot6: een ESTA is alleen voor het aan boord gaan van een "carrier for travel to the United States" per het CBP. Vervolgens sta je aan de grens en verzoek je om toegang onder het VWP. Het VWP vereist dat je niet eerder voor een visum geweigerd bent.

Los daarvan, ook uit de bek van het paard: A new ESTA authorization is required if: ... Your circumstances change.

@Chaja: mocht je ooit voor een K1 willen gaan, dan is die eerdere afwijzing geen probleem, onder de aanname dat wat je verteld hebt de enige reden van afwijzing is (te weinig banden met het thuisland).

Gr., Flipje
Chaja
Amerika-ontdekker

Bericht door Chaja »

Hallo allemaal,

bedankt voor alle adviezen. Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden. We zitten er inderdaad aan te denken om voor een K1 te gaan. Maar die duren sowieso 5 tot 8 maanden. Dus dat zou voor deze trip geen oplossing zijn.
Daarom wil ik toch nog een keer een b-2 visum aanvraag te doen. Ik weet dat dit door jullie afgeraden wordt, maar ik denk dat ik het niet veel slechter kan maken dan het nu is, en de K1 is daarna nog steeds een optie.

Ik had de eerste keer echt bijna geen bewijzen bij me (hele slechte voorbereiding, volledig onderschat, ik had even moeten googlen van te voren. Ik weet dat dat dom was zeg maar niks)
Ik ben nu samen met mijn vriend een lijst aan het maken met bewijzen, ik hoor graag wat jullie hiervan denken.

Al langere tijd was ik van plan om een studie (sph) te gaan doen. Maar eigenlijk pas volgend jaar. Ik heb me bedacht als ik me inschrijf voor dit jaar februari, ik bewijs heb om terug te komen. Goed idee?
Ik heb een aandoening waarvoor ik vaak naar het ziekenhuis moet, ik heb dokters afspraken voor na dat ik terug kom. Bewijs?
Ik zal bewijs van voldoende spaargeld meenemen.
Meerder freelance opdrachtgevers willen een brief schrijven dat ze me nodig hebben voor een opdracht als ik terug ben.
Mijn baas wil een brief schrijven dat ze me weer aanneemt als ik terug kom (0 uren contract not steeds helaas)
retour ticket
Bewijs dat mijn oma ziek in Nederland is en dat ik terug moet om haar te zien. (brief van de dokter)
Een lijst van alle Nederlandse opdrachten die ik als freelancer heb gedaan in Nederland.
Mijn vrienden hebben aangeboden brieven te schrijven dat ze me terug willen hebben in Nederland, maar ik denk niet dat dat veel zin heeft.

En kan ik misschien beter zeggen dat mijn vriend 'een vriend' is? Of is dat fraude? Verkering is iets abstracts natuurlijk. En hij is ook 'een vriend'. Verder ga ik ook nog andere vrienden en familie opzoeken. Dus zeggen dat ik vrienden en familie ga opzoeken is niet liegen...

dankjulliewel!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Over die laatste zinnen. Ik ben bang dat ze na je laatste afwijzing echt niet geloven dat je nu ineens bij 'een vriend' op bezoek zal gaan. Ik ben geen expert, maar na wat ik op dit forum allemaal gelezen heb zou ik je nu ook even afraden gelijk een nieuwe poging te wagen maar eerst, met behulp van dit forum en hun adviezen de juiste lijntjes uit te gaan zetten.
Chaja
Amerika-ontdekker

Bericht door Chaja »

Ik heb nog een maand?
Voynich
Amerikafan

Bericht door Voynich »

We hebben gezien op het forum dat als je te snel weer teruggaat voor een tweede aanvraag de medewerker van het consulaat vaak meegaat in de beslissing van de eerste zonder ook maar naar je bewijzen te kijken. Wat ook wel logisch is want wat kun je nu in hemelsnaam in een maandje veranderen dat moet tonen dat je banden hebt? Je kan in een maand geen vaste banden creeëren die er eerder nog niet waren en het kan verdacht lijken als je ineens teveel veranderingen in je situatie hebt. Sowieso het feit dat je perse naar de VS wilt en direct weer voor B2 gaat kan overkomen alsof het iets serieuzer is dan gewoon vakantie en dat willen ze nu net niet zien. Ik denk gewoon niet dat het je gaat lukken om op zo'n korte termijn wel een goedkeuring te krijgen. Jammer maar je vriend moet toch maar zn vakantiedagen gaan opnemen.
Chaja
Amerika-ontdekker

Bericht door Chaja »

Okay, goed punt. Maar ik kan het allicht proberen toch?
Als je even dat punt van de te snel achteraf weer een visum aanvragen achterwege laat.
Is inschrijven voor een studie van bijvoorbeeld een goed idee?
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Ik zou zeggen: doe eens wat research naar mensen die een visum afwijzing kregen, en vervolgens een 2e keer gingen. Daar zijn genoeg voorbeelden van te vinden, hier op het forum. Als je die gevallen naast elkaar legt, zul je zien dat de slagingskans voor een 2e aanvraag kort na een 1e heel erg laag is: waarschijnlijk in de orde van grootte <10%.

Het staat je vrij om het nog een keer te proberen, maar houd er rekening mee dat dat voor je toekomstige K1 aanvraag in ieder geval niet positief zal zijn. In andere woorden: doe het niet.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Chaja
Amerika-ontdekker

Bericht door Chaja »

Zo ik heb even alle voorbeelden gezocht die voor de 2e keer een b-2 visum hebben aangevraagd. Dit is de score.
2 x gelukt
3x mislukt
2x uitslag onbekend.

Nu zie ik sterretjes. Dus ik ga er even over nadenken.
Ik heb trouwens het idee (na vele gelezen te hebben) dat 2x b-2 visum aanvraag je K1 niet beïnvloed tenzij ze heel snel achterelkaar aangevraagd worden.
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

Kun je niet proberen de vliegtuigmaatschappij te overtuigen om je tickets te annuleren? Misschien een deel terug krijgen van de kosten.
Ik snap dat je graag pogingen wil doen om alsnog naar USA te kunnen maar hoe langer van te voren je vraagt om annuleren hoe groter de kans dat ze nog bereid zijn om iets voor je te regelen.
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

En anders kan je in ook nog de belastingen op je ticket (deels) terugvragen. Dat verzacht de pijn een beetje.
Er is hier onlangs wel een topic geweest van iemand die haar kleinkinderen wilde zien. Dat is na eerste afwijzing, als ik het me goed herinner uiteindelijk toch gelukt. Volgens mij via hulp vanuit de states.
Nog even gezocht, inderdaad met hulp van de Senator: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 13&t=55241
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

1. Waarom heb je niet geprobeerd een nieuwe ESTA aan te vragen ? Dan zul je je status zien.
Ik dacht overigens dat als je status veranderde er een mededeling kwam op bestaande ESTA ? Weet iemand dat ?
Of gebeurt dat alleen als ESTA wordt ingetrokken vanwege security reasons ?

2. Stuur een email naar het Consulaat. Wat is je status nu precies ?
- Is de B-aanvrage niet in behandeling genomen ?
- Of is je B-aanvrage afgewezen ?
Overigens, dan zou je een formulier met 214(b) overhandigd gekregen moeten hebben. Is dat gebeurd ?

Dat de dame in kwestie terug verwees naar ESTA zegt me winig. Het Consulaat geeft helaas vaak spaarzame informatie, onduidelijke informatie, onterechte informatie.

Ik denk dat in dit geval contact opnemen met Senator of Afgevaardigde weinig zin heeft. Het is een vriendje.
Plus als het meer is dan een vriendje ben je al helemaal een potentiële illegale immigrant.
De situatie in het andere ond. was een dame op leeftijd die oma is van US kleinkinderen (in de US juist grandkids geheten) en die - senior moment ! - voor een B-visum was gegaan.
Dat was een geheide tear-jerker plus weinig kans op illegale immigratie, dus daar kon een mouw aangepast worden.
Uiteindelijk heeft de dame-in-kwestie niks meer gekregen dan ze had kunnen hebben zonder alle gestress, gedoe en kosten: drie maanden.

Wat jou betreft: leren gaat van 'au' en je had moeten weten NOOIT een ticket te boeken zonder zekerheid omtrent visum.
Tweede leermoment: US immigrations is border protection - voor wat het voorstelt - en niet opgezet om (kalver)liefde te bemoedigen.
De US heeft een enorm genereuze regelgeving als het gaat om binnenbrengen spouses van US citizens (al dan niet als fiance).
Maar je moet je volledig aan de regels houden ! Hoe lastig en vervelend en tijdrovend dat soms ook is.

Ik weet niet hoe ver je vriend van de Canadian border woont ? Indien niet te ver zou je daar samen op vakantie kunnen gaan voor een periode.
Daar kun je huidige ticket niet voor gebruiken overigens.

Sterkte.
Laatst gewijzigd door USInsider op 05 sep 2014, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Chaja
Amerika-ontdekker

Bericht door Chaja »

@USInsider
dankjewel voor deze duidelijke informatie. Je hebt helemaal gelijk. Ik heb het aanvragen van een visum HEEL erg onderschat. En toen ik eenmaal afgewezen was, was ik onder de veronderstelling dat ik nu gewoon met mijn ESTA kon reizen. (omdat die vrouw bij het consulaat dat dus zei)

Pas gister kwam ik er achter dat dit anders was doordat ik dacht, laat ik het voor de zekerheid toch eens opzoeken, achter dat het waarschijnlijk niet meer geldig is. Anders was ik gewoon over maand in een vliegtuig stapt.
Dus ik heb het op de harde manier geleerd.

Ik heb vandaag het consulaat gemaild met de vaag of ik nu mijn ESTA opnieuw moet/kan aanvragen. Nog niks op gehoord.

Maar ik ben afgewezen op 214b. En ik als ik online naar mijn 'status' van mijn visum kijk staat er 'refused' dus ik weet wel vrij zeker dat het visa waiver program het niet meer gaat worden.

Mijn vriend woont in Texas dus canada is vrij ver weg :wink: (vakantie in Mexico lijkt logischer) maar zijn ouders wonen in Minnesota dus misschien kan hij z'n familie bezoek combineren of iets dergelijks.

Ik heb net met een meisje gesproken die in de zelfde situatie als ik zit en wel na een 2e keer proberen een b-2 heeft gekregen. Dus ik denk dat ik dat toch maar ga proberen.
Heel goed voorbereiden. Misschien iets minder nadruk met het vriendje, meer op de andere vrienden die ik ga bezoeken.

Bedankt voor alle hulp! Ik hou jullie op de hoogte.
Wie weet ben ik de gelukkige uitzondering. :)

Mijn vriend heeft geregeld dat hij in november naar een conference in Dusseldorf kan! Hoe hard Amerika zijn best ook doet om onze liefde te ontmoedigen, wij vinden elkaar alleen maar liever :)

(sorry voor alle spelfouten en typfouten, niet slapen en uren lang websites lezen doet dat met een mens :shock: )
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

Pas echt op met nu te snel weer inpulsief nóg een keer proberen. Zoals al gezegd is, er moet echt iets veranderd zijn. Bovendien is nu opeens het naar je vriend gaan veranderen naar ook andere vrienden bezoeken alleen maar verdachter.

Bij een 2e afwijzing maak je het jezelf alleen maar nog moeilijker dan het al is. Heb je al contact opgenomen met de vliegmaatschappij?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer