@USInsider
dankjewel voor deze duidelijke informatie. Je hebt helemaal gelijk. Ik heb het aanvragen van een visum HEEL erg onderschat. En toen ik eenmaal afgewezen was, was ik onder de veronderstelling dat ik nu gewoon met mijn ESTA kon reizen. (omdat die vrouw bij het consulaat dat dus zei)
Pas gister kwam ik er achter dat dit anders was doordat ik dacht, laat ik het voor de zekerheid toch eens opzoeken, achter dat het waarschijnlijk niet meer geldig is. Anders was ik gewoon over maand in een vliegtuig stapt.
Dus ik heb het op de harde manier geleerd.
Ik heb vandaag het consulaat gemaild met de vaag of ik nu mijn ESTA opnieuw moet/kan aanvragen. Nog niks op gehoord.
Maar ik ben afgewezen op 214b. En ik als ik online naar mijn 'status' van mijn visum kijk staat er 'refused' dus ik weet wel vrij zeker dat het visa waiver program het niet meer gaat worden.
Mijn vriend woont in Texas dus canada is vrij ver weg

(vakantie in Mexico lijkt logischer) maar zijn ouders wonen in Minnesota dus misschien kan hij z'n familie bezoek combineren of iets dergelijks.
Ik heb net met een meisje gesproken die in de zelfde situatie als ik zit en wel na een 2e keer proberen een b-2 heeft gekregen. Dus ik denk dat ik dat toch maar ga proberen.
Heel goed voorbereiden. Misschien iets minder nadruk met het vriendje, meer op de andere vrienden die ik ga bezoeken.
Bedankt voor alle hulp! Ik hou jullie op de hoogte.
Wie weet ben ik de gelukkige uitzondering.
Mijn vriend heeft geregeld dat hij in november naar een conference in Dusseldorf kan! Hoe hard Amerika zijn best ook doet om onze liefde te ontmoedigen, wij vinden elkaar alleen maar liever
(sorry voor alle spelfouten en typfouten, niet slapen en uren lang websites lezen doet dat met een mens

)