Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
een jaar highschool in amerika?
-
- Amerika-newbie
een jaar highschool in amerika?
hoi,
via een vriendin kwam ik in aanraking met travel active; een organisatie waarmee je onder andere een jaar high school
kan volgen, iets wat mij helemaal geweldig lijkt. Op dit moment ben ik nog 14 en op het moment dat ik dan naar Amerika
zou gaan zou ik 15 bijna 16 zijn en met een minimum leeftijd van 15 voldoe ik dan aan de eisen. Het plan is dat ik hier dan een jaar naar toe ga, maar op de site zijn ze beetje onduidelijk over de kosten.
een jaar high school Amerika kost 8995,- maar hier komen nog wel kosten bij;
- administratie kosten = 50,-
- annuleringsverzekering = +/- 75,00
- visumkosten = ??
- sevis fee = ??
- vaccinaties = ??
- luchthavenbelasting = ?? zou tussen de 200 en 800 euro moeten zijn
- studie- en reisverzekering = 396,-
- schoolboeken = ??
voor de rest zouden er dan alleen kost zoals lunch, zakgeld, kleedgeld & geld voor tripjes bijkomen.
dus als er andere mensen zijn die mij misschien op de overige kosten kan wijzen zou ik dat heel erg
waarderen.
alvast bedankt
via een vriendin kwam ik in aanraking met travel active; een organisatie waarmee je onder andere een jaar high school
kan volgen, iets wat mij helemaal geweldig lijkt. Op dit moment ben ik nog 14 en op het moment dat ik dan naar Amerika
zou gaan zou ik 15 bijna 16 zijn en met een minimum leeftijd van 15 voldoe ik dan aan de eisen. Het plan is dat ik hier dan een jaar naar toe ga, maar op de site zijn ze beetje onduidelijk over de kosten.
een jaar high school Amerika kost 8995,- maar hier komen nog wel kosten bij;
- administratie kosten = 50,-
- annuleringsverzekering = +/- 75,00
- visumkosten = ??
- sevis fee = ??
- vaccinaties = ??
- luchthavenbelasting = ?? zou tussen de 200 en 800 euro moeten zijn
- studie- en reisverzekering = 396,-
- schoolboeken = ??
voor de rest zouden er dan alleen kost zoals lunch, zakgeld, kleedgeld & geld voor tripjes bijkomen.
dus als er andere mensen zijn die mij misschien op de overige kosten kan wijzen zou ik dat heel erg
waarderen.
alvast bedankt
Re: een jaar highschool in amerika?
Waarom neem je geen contact op met travel active? Zij zullen het wel beter weten lijkt me.
- gahoogenboog
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Heb goede ervaringen gehoord van de organisatie http://www.ef.nl
Zij regelen ook alles, tickets, school, gastgezin enz.
Greet
Zij regelen ook alles, tickets, school, gastgezin enz.
Greet
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Er zijn veel meer organisaties... vergelijk wat ze te bieden hebben en tegen welke prijzen. Er zijn er zeker die niet de eis hebben dat je nog niet eens 16 mag zijn (geeft je misschien tijd om te sparen en/of meer keuze in het voor jou beste moment om te gaan)
Wel iets om rekening mee te houden is dat sommige organisatie je niet aannemen als je al een schooldiploma hebt. Dit moet je dus of niet hebben of niet vermelden (niet om de kluit de belazeren, maar als je hier vmbo hebt en naar de havo gaat heb je naar nl begrippen nog niet je diploma (ook al heb je er eentje) maar naar US begrippen wel..)
Wel iets om rekening mee te houden is dat sommige organisatie je niet aannemen als je al een schooldiploma hebt. Dit moet je dus of niet hebben of niet vermelden (niet om de kluit de belazeren, maar als je hier vmbo hebt en naar de havo gaat heb je naar nl begrippen nog niet je diploma (ook al heb je er eentje) maar naar US begrippen wel..)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt je vragen hierover misschien ook kwijt bij lid ustudy op dit forum. Evt haar een pb-tje sturen?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij krijgen over anderhalve week een exchange student in huis. Dit ging via AFS.
Hij Heeft eerst VMBO gedaan en dat is dus geen probleem
Hij Heeft eerst VMBO gedaan en dat is dus geen probleem
- Dbacks2
- Amerikakenner
Nee Ned... het is niet DUS geen probleem, het was in zijn geval geen probleem. Er zijn organisaties/scholen die er wel een probleem van maken. Niet te achterhalen of het de organisatie is of de US school, want zoals zo vaak wijzen ze graag naar elkaar.
Onze zoon had hier ook niet naar highschool gemogen als ie geslaagd was...we zijn inmiddels best blij dat ie gezakt is
High school is iets dat je hier maar 1 keertje mag doen; je kunt niet terug om een hoger nivo te halen.
En daarom blijft het voorzichtig informeren, zodat je niet je eigen glazen ingooit.
Onze zoon had hier ook niet naar highschool gemogen als ie geslaagd was...we zijn inmiddels best blij dat ie gezakt is

High school is iets dat je hier maar 1 keertje mag doen; je kunt niet terug om een hoger nivo te halen.
En daarom blijft het voorzichtig informeren, zodat je niet je eigen glazen ingooit.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weer wat geleerd. Iig blij dat het hier geen probleem was. Was je zoon dus wel geslaagd geweest dan had je hier een baan moeten zoeken haha
- Dbacks2
- Amerikakenner
Nou geslaagd had community college opgeleverd... maar liever deze manier, met credits en een counselor en volgend jaar in state tuition ....
Dus al met al was dat zakken van hem helemaal geen slecht idee...
Dus al met al was dat zakken van hem helemaal geen slecht idee...

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Het is veelal afhankelijk van het studie niveau en leeftijd van de betreffende leerling en hoe een evt. bemiddelingsorganisatie de informatie presenteert richting een Amerikaanse school. Een VMBO-er wordt in principe gezien als iemand die in grade 11 kan beginnen. Een VMBO diploma is geen high school diploma dus een bemiddelingsorganisatie mag dat dan ook niet zo richting de VS presenteren.Dbacks2 schreef:Nee Ned... het is niet DUS geen probleem, het was in zijn geval geen probleem. Er zijn organisaties/scholen die er wel een probleem van maken. Niet te achterhalen of het de organisatie is of de US school, want zoals zo vaak wijzen ze graag naar elkaar.
Facebook: https://www.facebook.com/groups/ustudyemail
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/marinameijer
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/marinameijer