Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

F1 visum geweigerd en ESTA en nu

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Mrjermaine
Amerika-newbie

F1 visum geweigerd en ESTA en nu

Bericht door Mrjermaine »

Hallo,

Ik ging voor de 2de x studeren in de vs dus moest opnieuw een f1 visum aan vragen. Deze is nu geweigerd. Na de eerste weigering kreeg ik een bericht dat mijn esta ge-update is. Het rare nu was dat mijn esta niet meer bestond. Ik ben in 2013 na me eerste studie in de vs 4 weken daar op vakantie gegaan met een esta. Nu zou je zeggen een esta is 2 jaar geldig dus ik zou dus gewoon zonder problemen na de vs kunnen gaan maar mijn esta bestaat niet meer. Ik ben voor de 2de keer terug gedaan na de ambassade met al mijn bewijs stukken dat ik terug kwam na Nederlands. Ook moet ik erbij vertellen dat ik een vriendin heb uit Amerika dus ik denk dat ik daarom ook geweigerd ben terwijl ik Oveel papier werk bij me had met contracten dat ik wel moest terugkomen. Ik had ook al een ticket geboekt om te vliegen omdat ik de eerste x gewoon een visum kreeg maar nu niet. Ik wou me ticket wel graag benutten dus heb ik weer een esta aanvraag moeten doen omdat mijn esta op miraculeuze wijze niet meer bestond maar nu ia die dus geweigerd en kan ik niet meer met een esta aanvraag het land in. Op de site van esta stond dat het kon voorkomen dat je esta word geweigerd omdat je visum word geweigerd door niet voldoende bewijS stukken bij je te hebben, dan moest je contact opnemen met hun en heb ik gedaan, ik wacht nog op een mail. Het vage vind ik dus nu dat mijn eerste esta opeens niet meer bestond. Ik denk dat ik ook nooit een toeristenvisum zal krijgen imdat zelf een studenten visum me al word geweigerd terwijl ik contracten, school papieren, stage contracten verzekeringen etc bij me had.
Wat ook raar is dat ik mijn oude esta wel nog kan update en betalen dus hij staat wel nog in het systeem.

En nu dan, met andere woorden ik zal dus nooit meer mijn vriendin kunnen bezoeken?

Heeft iemand ook dit eens gehad of kan iemand me helpen want 1 ik ben geen terrorist en 2 ik wou gewoon graag op vakantie omdat ik had besloten niet nog een 3de keer te proberen want ik had al mijn papier werk bij me. Ik denk dat ze bang zijn dat ik in de va blijf.

Ik zal ook eerlijk bekennen dat ik uiteindelijk ook graag daar heen wil en samen een leven wil op ouwen met mijn vriendin maar op het moment ben ik nog student en wil ik mijn studie eerst afronden

Ik hoop dat ze mijn esta nog gaan geven omdat dit volgens hun eigen site een geval apart is waar verder onderzoek na moet worden gedaan, en ze zeggen dat ze geen onderdeel zijn van een consulaat dus waarom word opeens na mijn eerste weigering mijn esta opeens verwijderd. Door deze verwijdering moest ik wel een nieuwe esta aanvragen waardoor deze werd geweigerd omdat mijn visum is geweigerd

Ik weet ik zet alles door elkaar maar ik zit met Oveel vragen en natuurlijk verdriet want zal waarschijnlijk mijn vriendin alleen zien als ze na NL komt

Jermaine
USInsider
Amerika-expert

Re: F1 visum geweigerd en ESTA en nu

Bericht door USInsider »

Als iemand een visum is geweigerd moet hij/zij in principe daarna altijd een visum aanvragen om de US te bezoeken.
Hij/zij komt niet meer in aanmerking voor VWP/ESTA.
Je zult vanaf nu een verzoek moeten indienen voor een B-1/2 visum iedere keer dat je naar de US wilt.
Je ESTA is vanwege de afgewezen visum aanvrage vervallen. Het kan inderdaad dat een gecancelled visum nog in het systeem staat.

Misschien vond de US dat een keer een studie op F-1 wel genoeg was en kon je onvoldoende de noodzaak tot een tweede studie aantonen.
In combinatie met een vriendin in de US kun je ook als een potentiele visa-overstayer gezien zijn, en daar is men momenteel fel op.

Je kunt over enige tijd opnieuw proberen een B-1/2 visum te verkrijgen. Maar ga dan voor een bezoek van drie, vier weken. Dat is toerisme.
Lees ook de onderwerpen over B-visums goed door. Velen die dit visum aanvragen onderschatten wat ervoor komt kijken.
Het zou ook helpen als de ouder(s) van je vriendin je een uitnodiging sturen om op bezoek te komen en bereid zijn daar een I-134 met bewijsstukken bij te voegen.
Jij moet zoveel mogelijk bewijsmateriaal verzamelen van binding met Ned. (ouders/gezinsleden/familie, een auto, een (deeltijd)baan, een studie, een sportclub, enz.)
Laatst gewijzigd door USInsider op 13 jul 2014, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
usjunkie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door usjunkie »

B-1/2 visum aanvragen dat is nog je enige keuze... helaas... of K1 visa als je plannen hebt om met je vriendin te trouwen...
I love cruise vacations !!
Mrjermaine
Amerika-newbie

Wat bedoel je met je kunt over enige tijd opnieuw proberen? Opnieuw proberen voor een ESTA of voor een b1 visum? En wat is een I-134?

Dus een ESTA kan ik nu helemaal vergeten die Krijg ik dus nooit meer?
En met bewijsstukken die had ik allemaal bij me maar die ja ik dus gebruiken voor een b1
Bedankt voor de reacties?
Laatst gewijzigd door Mrjermaine op 14 jul 2014, 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Je kan een visum opnieuw proberen. Maar esta gaat je inderdaad niet meer lukken.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Mrjermaine schreef: En wat is een I-134?
Als student zou je bekend moeten zijn met het fenomeen Google. :o
Daar vind je http://www.uscis.gov/i-134

Succes.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Tja, die studenten van tegenwoordig ... :cry:
Me in plaats van mijn, na in plaats van naar, word in plaats van wordt, etc?

Marianne
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Mrjermaine, ik wil deze discussie niet richting jouw vaardigheid in de Nederlandse taal sturen, maar voor een student is deze inderdaad veel te laag. Doe er iets aan voordat je gaat afstuderen of solliciteren, want dan zal je er op afgerekend worden.

Nu inhoudelijk. Wanneer heb je voor het eerst in de VS gestudeerd? Vervolgens in 2013 vakantie (middels esta) en nu (in 2014???) weer een studie in de VS? Zijn al die studies in het kader van dezelfde Nederlandse studie? Wilde je in de VS naar dezelfde universiteit gaan, of naar een andere?
Ik krijg namelijk enigszins de indruk dat er een afwijzing plaatsvond omdat je in hun ogen niet zozeer voor de studie ging, als wel voor het bezoeken van je vriendin. Doch, dat is speculatie, en geen hard feit.
Mrjermaine
Amerika-newbie

Sorry mensen maar zoiets heet dyslexie en ik krijg er hulp in, nogmaals sorry. Ook stuur ik dit vaker vanaf mijn iPhone.

Ik zou na de zelfde uni gaan en het Zelfde studeren.

De eerste keer was in 2013 van aug tm dec en toen ben ik weer 4 weekjes via esta op vakantie geweest

Mijn grootste angst is dus dat ook een b visum me word geweigerd terwij ik meer dan voldoende kan aantonen dat ik terugkom en ook dat ik na me studie terug zou komen.
Ik snap hun angst etc maar wil ook graag op vakantie kunnen gaan natuurlijk
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Mrjemaine - niet het hele vorige bericht herhalen ! Is tegen de forum regels. Als het nog kan de hele quoate verwijderen graag.

Een I-134 is een Affidavit of Support. Degene die de Affidavit invult en tekent - de sponsor - belooft dat hij/zij financieel garant wil staan voor je. Tijdens je bezoek in de US dan.
Mede daarom is het van groot belang dat je nooit naar de US vertrekt zonder een reis/ziektenkostenverz. afgesloten te hebben met US dekking.
Mrjermaine
Amerika-newbie

Okay ik snap hem, en dit maakt de kans dus ook groter dat je een visum krijgt toegekend?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Sorry, het niet quoten van voorgaande berichten vergroot niet je kans op een visum.....(grapje).

Probleem is dat er weinig pijl te trekken valt op waarom sommige mensen visums krijgen en andere niet.
Maar alle beetjes helpen. Een niet te lange periode in de US. Iemand die je wil 'sponsoren' (de I-134). Een uitnodigingsbrief van een USer bv. de ouders van je vriendin. Banden met Nederland zoals familie, een opleiding, een baan, enz. Aantoonbaar genoeg geld om de hele periode te bekostigen. Een goede ziektenkostenverz.
Kortom hoe meer band met Nederland en hoe meer verantwoordelijkheidsgevoel jij kunt bewijzen, hoe beter je kansen.

Meer advies kan ik je helaas niet geven. Ik hoop dat je succes hebt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer