Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies nodig

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Lost
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Advies nodig

Bericht door Lost »

Lieve mensen,

Ik ben vorig jaar afgestudeerd op Corporate communicatie aan de VU in Amsterdam en na een aantal baantjes heb ik besloten om komende oktober naar Amerika te reizen. Het liefst wil ik daar ook werken. Mijn vraag aan jullie is: Hoe pak in dit het beste aan?

Ga ik gewoon naar Amerika, met een ESTA op zak en daar alles regelen. Dus werk of wellicht een stage ter plekke in Amerika regelen. Hoe lastig is dit?
Of regel ik nu een werk of stage-visum en ga dan naar Amerika. De vraag dan: Hoe vind ik werk/stage in Amerika?

Alle advies is zeer welkom! :)

Vriendelijke groet,
Bas
Simon_Says
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Advies nodig

Bericht door Simon_Says »

Werk of stage visum krijg je enkel op uitnodiging.
Werkvisum mag je zo goed als zeker vergeten, iedereen springt op die kar, en de beschikbare visums zijn al op voor dit jaar
stage visum zou mogelijk zijn (J-1 visum), zie hier alle info: http://j1visa.state.gov/programs/intern
Je mag dan wel max 12 maand afgestudeerd zijn
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hallo Bas, wees welkom hier. Je mag inderdaad middels het VWP (esta) naar de VS, maar daarna moet je terug mocht je een baan of stage hebben gevonden en die aanvraag vanuit hier doen. Verder mag je officieel niet solliciteren als je middels het VWP in de VS bent. Van stagevisa weet ik te weinig, dus ik zal je iets vertellen over de baan. Tenzij jij een hele bijzondere vaardigheid hebt kom je alleen in aanmerking voor het H1-B visum. En dat wordt zeer lastig, want je ontbeert werkervaring en corporate communicatie is nou niet iets waar ze in de VS op zitten te wachten als je pas net bent afgestudeerd. Verder dient het bedrijf dit visum voor je aan te vragen, de kosten te dragen (zo'n $10.000) en kunnen ze het pas per 1 april aanvragen, waarna je op 1 oktober zou mogen starten, als je tot de gelukkigen behoort die wordt ingeloot voor dit visum.
Lost
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Lost »

Dank jullie wel. Dat is duidelijk informatie. Ik ga nu vanuit Nederland nog proberen een stage te regelen, dus een bedrijf wat mij wil sponsoren. Mocht dat niet lukken denk ik dat ik via een ESTA gewoon het avontuur ga opzoeken. Dan mag ik daar 90 dagen verblijven, maar niet werken. Dat gaat mij dus wel wat centen kosten helaas. Ik weet dat als je daar illegaal werkt en gepakt wordt dat je 10 jaar het land niet meer in mag. Maar hoe groot is dit risico als ik bijvoorbeeld achter een bar werk of voetbaltraining geef?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Als je voor 90 dagen naar de VS gaat krijg je al stevige vragen van immigrations over jouw plannen en hoe je het gaat betalen. Hoe groot de kans is dat je gepakt wordt als je illegaal werkt? Geen idee. Maar wil je dat risico lopen? Wat als je een leuke partner tegenkomt en je mag dan het land niet meer in?
usjunkie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door usjunkie »

Lost schreef: Maar hoe groot is dit risico als ik bijvoorbeeld achter een bar werk of voetbaltraining geef?
Ik denk dat je niet eens een baan zou kunnen vinden, omdat je niet de juiste papieren hebt als je op gesprek gaat en je dus ook niet word aangenomen. Bedrijven die mensen in dienst nemen zonder geldige papieren lopen de kans op grote boetes. Mogelijk dat je een baantje als fruitplukker krijgt maar dat betaald niet genoeg om je verblijf te bekostigen. en als je word gepakt kom je a het land niet meer in..... dus waarom zou je dat risico nemen, spaar liever een jaartje door en ga dan met genoeg geld op zak of doe een stage via een bedrijf die het voor je regelt.
I love cruise vacations !!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer