Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

winkeldiefstal

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
dimona
Amerika-expert

Re: winkeldiefstal

Bericht door dimona »

Njit schreef:Met het betalen van de ESTA zorg je ervoor dat vakanties richting de US gepromoot kunnen worden buiten de US. Erg logisch toch?

Ja, dat is hard nodig :roll:

Als ze dat geld nou eens uitgeven om het immigrations proces wat te stroomlijnen....
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Skydriver schreef:
Jrabakker schreef:Zei de man die het niet zou nauw neemt met de regels....
En die elk jaar probleemloos naar Amerika reist...
En elke keer liegt als 'ie dat doet...
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Simon_Says
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Simon_Says »

Nessiezzz schreef:
PSVwally schreef:Als je een boete krijgt ben je dan veroordeeld? De vraag is of de boete zo is opgelegd of via een rechter. Anders zou iedereen met een verkeersboete ook problemen moeten hebben.
Een boete in het geval van winkeldiefstal (strafrecht) word voorgesteld door een officier van justitie, en op die wijze kan jij verdere vervolging 'afkopen'. Je bent niet verplicht deze te betalen, maar dan zal je dus wel voor moeten komen. Een verkeersboete is hele andere wetgeving (verkeer) en deze boetes ben je daarentegen wel verplicht om te betalen.
Hoe dat in NL juist ineen zit weet ik niet, maar in BE zijn verkeersboetes altijd een minnelijke schikking. Enkel als je het te bont maakt, moet je voorkomen, en krijg je een echte veroordeling (Wat een boete kan zijn)
Van wat je beschrijft, lijkt dat "afkopen" ook een minnelijke schikking.

Ik vind dat gedoe over "aangehouden zijn" zo idioot. Als je aangehouden wordt "op verdenking van", maar later vrijgesproken wordt, ben je in principe wel ooit "aangehouden".

Als je in principe geen strafblad hebt, moet je met ESTA geen probleem hebben. Mogelijk kan een advocaat duidelijker toelichten wat er al dan niet moet aangegeven worden
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Het is ook een idioot gedoe, maar uiteindelijk stelt de US government de vragen, en ZIJ bepalen of een regel van toepassing is op een persoon.

Als de vraag is of je gearresteerd bent voor een crime die als moral turpitude wordt gezien, zul je die vraag dus met 'ja' moeten beantwoorden, tenminste als je eerlijk antwoord wilt geven. Bij een 'ja' antwoord is het vervolgens aan de US govt om te bepalen of die arrestatie zwaar genoeg was om toegang te weigeren.

Het hele ESTA process is er om een eerste scheiding te maken tussen alle mensen die naar amerika willen reizen. Als je niet door de eerste schifting komt, heb je de 2e ronde: de visum aanvraag. En zoals dat andere aangehaalde verhaal (meisje en winkeldiefstal) laat zien, kun je als het vergrijp licht genoeg is toch je visum krijgen.

Sommige mensen hier 'interpreteren' hun veroordeling zelf, en gebaseerd op die interpretatie geven ze antwoord op de betreffende vraag. Maar het is niet HUN plaats om die interpretatie te maken, dat is het hele punt.

En als in een later stadium in je leven je zou proberen een permanente verblijfsvergunning te krijgen, en bij nader onderzoek blijkt dat je hebt gelogen op een ESTA application, dan wordt die leugen je veel zwaarder aangerekend dan het officiele vergrijp waar je voor veroordeeld was.
Skydriver
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Skydriver »

Jrabakker schreef: En elke keer liegt als 'ie dat doet...
En daar geen enkel probleem, what so ever, mee heeft!
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Jrabakker schreef:En elke keer liegt als 'ie dat doet...
Ik ben dit wel met je eens hoor, maar dit is gewoon echt een gevalletje geen slapende honden wakker maken. Als ik mij een hele hoop ellende kan besparen door 'nee' in te vullen, terwijl ik wel ooit vroeger een jeugdzonde heb begaan en daarvoor ben aangehouden, dan zal ik dat niet laten. Immers, de VS hebben geen enkele inzicht in je strafregister. Wat zul je je dan op de hals halen? Je hebt toch ooit je straf gehad? Moet je dan ook nog een keer gestraft worden door de VS?
Skydriver
Amerikafan

Bericht door Skydriver »

Ik kan het hier niet méér mee eens zijn, de spijker op zn kop! :clap:
En de VS blinken tenslotte zelf ook niet echt uit in het naleven van "regels"..
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

@Jaydee: als het een jeugdzonde (<18jaar) is, dan moet de consular officer dit tijdens het visa process meenemen, en zal dan gewoon een visa uitgeven. Dat is het proces. Je kunt ervoor kiezen om de vraag niet naar waarheid te beantwoorden, maar dat is jouw keuze (en die van Skydriver).
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

En hoever ga je met het excuus dat de VS zich niet aan regels houdt? De VS heeft land gestolen (van de natives), dus het is okay om te stelen als je hier bent? De VS heeft mensen vermoord (zelfde natives, o.a.), dus als je hier bent mag je best een paar mensen afmaken? VS heeft mensen ontvoerd dus wat houdt je tegen? Als de VS het doet dan mag jij het ook, toch?

En dan kan je het net zo goed een stapje verder nemen eh? Elk land in de wereld heeft dingen gedaan die niet juist zijn, dus eigenlijk hoe je je nergens aan welke wet dan ook te houden eh?

Maar draai het dan ook om, de VS heeft ook veel goed gedaan. Nederland zou nooit onder de Duitse bezetting uitgekomen zijn zonder de allied forces. Dus volgens jouw redenatie moet je dan ook mensen helpen die onderdrukt worden. Hoppekee, aan het werk! Doe bijv. eens wat vrijwilligerswerk voor mishandelde vrouwen en kinderen. En de VS geeft ontzettend veel geld aan arme landen (denk maar aan het Marshall plan), dus ren naar de bank om geld op te nemen en ga dat eens uitdelen!
Skydriver
Amerikafan

Bericht door Skydriver »

Op zoveel onzin hoef ik toch niet meer te reageren toch? Is ook volledig :offtopic: trouwens.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Skydriver schreef:Mensen...alsjeblieft zeg! Als iedereen zo "eerlijk"zou zijn kwamen er maar weinig mensen naar de USA!
Het ESTA stelt totaal niks voor, behalve een beroep op je eerlijkheid, en het is inmiddels ook een leuke bron van inkomsten, met $14 pp!! Maak je daar nou niet zo druk om!
Hiermee ga je (voor de zoveelste keer) tegen de forumregels in: 6. a) Er mogen geen discussies over illegale activiteiten plaatsvinden in deze forums. Berichten waarin illegale zaken toegestaan, uitgebuit of gebruikt worden zullen onmiddellijk worden verwijderd en de betreffende leden verbannen.

Liegen op een ESTA is illegaal, hoe je het ook wendt of keert. Gaarne dit hier niet verder op dit forum aan te raden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Skydriver
Amerikafan

Bericht door Skydriver »

Juist ja, tot zover vrije meningsuiting.
Enfin, een ieder die ooit eens een misstap heeft begaan en toch graag naar de VS wil reizen, adviseer ik om mij via PB te benaderen, wellicht kan ik velen toch een fijne vakantie bezorgen!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Voor vrije meningsuiting mag je in je voortuin op je zeepdoos gaan staan. Dit forum is eigendom van Dennis en in die mate kan hij bepalen wat hij toelaat en wat niet. Net zoals jij in jouw huis mensen buiten mag zetten als zij op jouw muren beginnen schrijven om hun mening vrij te uiten.
Er zijn forumregels, en als die je niet zinnen ben je vrij elders je mening te gaan uiten.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

In aanvulling op kastelke, zelfs op een zeepkist in je eigen tuin zitten er grenzen aan de vrijheid van meningsuiting.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Volgens mij is de insteek van DHS dat ze met dat ESTA-vragenlijstje een gemakkelijke manier creëren om iemand het land uit te zetten als blijkt dat er in het verleden ooit eens iets schimmigs is gebeurd. Zij weten ook wel dat ze vrijwel geen mogelijkheden hebben om te controleren of de vragen naar waarheid zijn ingevuld; ze zijn echt niet zo naïef om te denken dat iedereen zo goed is om zijn zonden op te biechten. Maar ja, wat heeft iemand, die door een vroegere misstap met grote waarschijnlijk het land niet binnenkomt, te verliezen door een ESTA aan te vragen? ESTA levert voor zo iemand uiteindelijk toch de grootste kans op om het land binnen te komen.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

ESTA is een geautomatiseerd systeem dat er voor zorgt dat reizigers die onder het VWP vallen en die aan geen van de vragen met JA dienen te antwoorden direct een voorlopige toestemming krijgen. Iedereen die niet via dit systeem goed gekeurd wordt dient dus een visum aan te vragen via het consulaat/ambassade. Liegen op dit formulier is de wet overtreden in de V.S. en dat kunnen wij niet promoten.

Voor België: Een minnelijke schikking gaat niet via justitie en er vind ook geen arrestatie plaats. Ook niet als je toch even naar het bureau dient te komen, dit geldt bij ons nog steeds niet als een arrestatie of een veroordeling. Minnelijke schikking komt voornamelijk bij verkeersboetes maar sinds enkele jaren hebben we ook het systeem van de GAS boetes, dat ook minnelijke schikking voorziet bij kleine vergrijpen zoals overlast en dergelijke, misschien zelfs ook voor winkeldiefstal. Dit zijn eigenlijke administratieve boetes en komen dus niet voor het gerecht of een officier van justitie.

Ik weet dus niet in hoeverre het systeem in Nederland werkt.
vliegendedennis
Amerika-newbie

Bericht door vliegendedennis »

Beste forumleden,

Op dit forum zal ik mijn ervaring delen. Dit is geen advies of wat dan ook. Puur een ervaring.
Ik heb gemerkt dat ik hier ook naar opzoek was voordat ik een besluit kon nemen wat ik ging doen.

Mijn verhaal:
Ik ben 6 jaar geleden helaas ook een keer de mist in gegaan. Ik heb samen met een vriendin winkeldiefstal gepleegd en ben hiermee gesnapt. Gelijk mn lesje geleerd en nooit meer gedaan. Ik werd meegenomen naar het bureau en werd daar een paar uur vast gehouden om vervolgens verhoord te kunnen worden. Ik heb alles eerlijk opgebiecht en kon weer gaan. Een paar weken later viel er een transactievoorstel op de mat met een fikse boete! Deze boete heb ik netjes betaald.

Ook ik wilde naar Amerika en liep tegen het probleem ESTA aan. Wat moest ik nou toch invullen bij die beruchte vraag? Onderzoek gedaan op forums en allemaal uiteenlopende reacties gezien. Veel mensen die speculeerde maar uiteindelijk weinig ervaringen gevonden. Ik probeerde zelf logisch na te denken en vroeg me wel af of zij daar daadwerkelijk bij de grens inzage hebben in vanalles en nog wat? (Strafregisters etc.)
Toch was ik niet zeker van mn zaak en kon mezelf niet overtuigen maar het was ook al te laat om een visum aan te vragen. Ik kwam Skydiver hier tegen op het forum en hij heeft me het laatste duwtje gegeven om de gok te wagen. Het is natuurlijk mijn eigen beslissing geweest.

Ik heb dus alle vragen met "nee" beantwoord en enkele tellen later was mn ESTA approved. Ik wist ook wel dat dit geen garantie zou zijn.

Er gingen wat weken voorbij en ik moet eerlijk zeggen dat het iedere dag aan me heeft geknaagd. Uiteindelijk in het vliegtuig gestapt op hoop van zegen.
Eenmaal aangekomen in Detroit kwam ik bij de douane.
Deze meneer stelde me wat vragen als: wat kom je doen? Hoe lang blijf je? Heb je werk?
Vragen heb ik keurig beantwoord en daarna werd er een foto + vingerafdrukken genomen en ik kon doorlopen. Welcome in the USA.

Ik ben blij dat het allemaal goed is afgelopen maar ik voelde me er niet heel erg prettig bij. Wel heb ik genoten van mijn tijd in Amerika.

Verder wil ik met dit bericht geen reacties uitlokken als: "je kan nu nooit meer in amerika wonen of werken" oid. Dat is namelijk niet de bedoeling van dit bericht. Dit bericht is puur voor mensen die opzoek zijn naar ervaring.

Ik wil wel benadrukken dat deze winkeldiefstal mijn enige strafbare feit is.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Je kunt het consulaat bellen (kost 15 euro) en de vraag daar stellen. Dan weet je het zeker. Ik denk zelf dat voor zo'n vergrijp (minimaal) je gewoon op Esta kan, maar goed ik heb het zelf nooit bij de hand gehad dus even consulaat bellen. Dat is goedkoper dan met afgekeurd esta weer terug moeten.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als je gaat bellen heb je jezelf aangemeld. En zal men je vertellen dat je een visum nodig hebt. Denk ik.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Je laat iemand anders bellen.................
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer