Ziva schreef:Ben ook wel benieuwd waarom hij dan is teruggestuurd Mike. Had hij wel een strafblad en onterecht "Nee" ingevuld op de ESTA of had hij geen strafblad en daarom terecht "Nee" ingevuld op de ESTA en werd hij daarom teruggestuurd vanwege liegen bij de aanvraag?
Ruud2004 schreef:Wat boel je nu Mike? Heeft hij dan gelogen vwb zijn strafblad? Wat klopte er dan niet?
Ik zie nu pas jullie vragen :S
In bet vliegtuig lag hij te slapen, ik heb toen zijn formulier ingevuld ( niet de ESTA) en inderdaad 'nee' ingevuld of hij ooit in contact was gekomen met het rechtsysteem ( nadat ik dat aan hem had gevraagd !!!)
Hij praat niet zo best Engels en komt uit de Antillen. Ze deden heel autoritair en bleven hem maar vragen of hij in aanraking was geweest met justitie. Uiteindelijk zei hij dat hij heel lang geleden iets kleins had gehad.
Ze kunnen in de VS jouw strafblad niet inkijken. Alleen wanneer je een internationaal opsporingsbevel tegen je hebt lopen kunnen ze dat zien. Oftewel, geen slapende honden wakker maken.
Blijkbaar vertrouwden ze die reisgenoot niet en gingen hem extra ondervragen. Hij sloeg toen waarschijnlijk door en bekende dat hij ten onrechte nee had ingevuld. Dus je moet echt sterk in je schoenen staan als je nee invult terwijl je ja had moeten invullen.
mtl schreef:Blijkbaar vertrouwden ze die reisgenoot niet en gingen hem extra ondervragen. Hij sloeg toen waarschijnlijk door en bekende dat hij ten onrechte nee had ingevuld. Dus je moet echt sterk in je schoenen staan als je nee invult terwijl je ja had moeten invullen.
Ja we waren slecht voorbereid, ik had ook niet verwacht dat hij toch in aanraking was geweest met justitie. Ik mocht er ook niet bij toen ze hem gingen ondervragen met 3 man anders had ik nog kunnen proberen of 1 van mn familieleden garant kon staan ofzo.
Garantstelling had niet meer geholpen. Nadat hij had toegegeven dat hij "ooit iets had gehad" was het voor de ambtenaren al genoeg. Verklaring komt niet overeen met wat je eerder hebt ingevuld en daar teken je voor, dus retour!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.