Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat moet ik nou doen?
-
V8juniorv8
- Amerika-ontdekker
Re: Wat moet ik nou doen?
Ik wil weten hoe ze in amerika mij zullen controleren als ik daar aan kom.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met die vraag geef je mij de indruk dat je niet wilt weten wat je wettelijk zou moeten doen, maar wel: "hoe groot is de kans dat ik gewoon binnen geraak als ik 'nee' invul"...
Wil je ooit nog eens terug naar de US, of is het een eenmalig iets?
Doe je een job waarbij er ooit de mogelijkheid bestaat dat je naar de US moet voor een overplaatsing of een training of een vergadering? (al is dat moeilijk in te schatten want je lijkt me nog jong)
Wil je ooit nog eens terug naar de US, of is het een eenmalig iets?
Doe je een job waarbij er ooit de mogelijkheid bestaat dat je naar de US moet voor een overplaatsing of een training of een vergadering? (al is dat moeilijk in te schatten want je lijkt me nog jong)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Helaas houdt de Department of Homeland Security geen open dagen, dus het blijft gissen naar hun werkwijze. En ik héb zo de indruk dat dat precies is wat ze willen.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Weer een iets ander verhaal:
YES geeft onderstaande stukje:Arrest or Conviction?
Have you ever been arrested or convicted for any reason in any country, even if the arrest did not lead to a conviction, or do you have a criminal record? Please note: the Rehabilitation of Offenders Act does not apply to U.S. visa law. If you are unsure, click on YES.
YES geeft het volgende stukje:Arrests & Convictions
Some applicants are uncertain how to answer the question, "have you ever been arrested or convicted?"
In general, minor and common motoring offenses outside the U.S. that were disposed of by paying a ticket by mail have no bearing on admission to the United States. Travelers with minor traffic offenses that did not result in their arrest and/or conviction for the offense may travel visa free, provided they are otherwise qualified. If you are not sure whether or not you are eligible to travel visa free, the only way to resolve this question would be to apply for a visa. The Consulate General cannot provide any further guidance on this matter until you appear in person before a consular officer for a visa application interview.
If a traffic offense occurred while you were in the United States, and you have an outstanding fine against you, or if you did not attend your court hearing, it is possible there may be a warrant out for your arrest and you will experience significant problems when applying for admission at the U.S. port of entry. The Consulate General cannot assist you in this regard. You must resolve the issue before traveling, by contacting the court where you were to appear. If you do not know the address of the court then information is available from the internet at: http://www.uscourts.gov/links.html.
So, if you have ever been arrested or convicted, press YES.
Press NO if the full extent of your history of legal violations holds nothing more serious than minor traffic offenses that did not result in your arrest or conviction.
Not Eligible for Travel on Visa Waiver Program travel
You are not eligible to travel on the Visa Waiver Program, and must possess a valid visa for entry into the United States.
Please note that the Rehabilitation of Offenders Act does not apply to U.S. visa law. If you attempt to travel without a visa, you may be refused entry into the United States at your personal expense.
Applicants who have been arrested or convicted are also subject to additional documentation and processing time.
Please click END to close this wizard.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
V8juniorv8
- Amerika-ontdekker
Ik ga van de week de consulaat bellen, lijkt me veel beter plan
ik ga jullie op de hoogte houden!
Nog maar een keer dan: "If you are not sure whether or not you are eligible to travel visa free, the only way to resolve this question would be to apply for a visa. The Consulate General cannot provide any further guidance on this matter until you appear in person before a consular officer for a visa application interview."
Bellen lijkt me dus weinig zinvol, maar goed, ik houd er op zich wel van als mensen onconventionele paden bewandelen.
Overigens lees ik hier ook in dat je tijdens het visuminterview dus te weten kunt komen of je in de toekomst in aanmerking komt voor een ESTA. Als je visum geweigerd wordt, heb je daar niks meer aan, maar in het andere geval weet je het dan in ieder geval. Het visum is meestal een paar jaar geldig, dus de ESTA aanvraag is dan sowieso iets waar je voorlopig niet over na hoeft te denken.
Bellen lijkt me dus weinig zinvol, maar goed, ik houd er op zich wel van als mensen onconventionele paden bewandelen.
Overigens lees ik hier ook in dat je tijdens het visuminterview dus te weten kunt komen of je in de toekomst in aanmerking komt voor een ESTA. Als je visum geweigerd wordt, heb je daar niks meer aan, maar in het andere geval weet je het dan in ieder geval. Het visum is meestal een paar jaar geldig, dus de ESTA aanvraag is dan sowieso iets waar je voorlopig niet over na hoeft te denken.
-
V8juniorv8
- Amerika-ontdekker
Dimona, ik gaat het consulaat bellen voor het definitive antwoord, daarnaast maak ik een afspraak om daar langs te komen.
Bovendien word er tegen mij gezegt dat ik beter de antwoorden terug moet lezen, maar nu komen er mensen met engelse teksten, ik heb al een keer aangegeven dat me engels erg slecht is!
Bovendien word er tegen mij gezegt dat ik beter de antwoorden terug moet lezen, maar nu komen er mensen met engelse teksten, ik heb al een keer aangegeven dat me engels erg slecht is!
Wat ga je dan precies zeggen in dat telefoongesprek? Ik hoop dat Engels spreken je beter afgaat dan Engels lezen.
@V8juniorv8, als jouw Engels erg slecht is, wat ga jij doen als je op de luchthaven in de VS staat en de immigrations officer stelt jou vragen? Hoe ga je het dan oplossen?
Je maakt geen afspraak om langs te komen, je maakt een afspraak om een visa aan te vragen. En zoals aangegeven, als dat geweigerd wordt, kun je NOOIT meer op een ESTA afreizen naar de USA, ook niet als die veroordeling verjaard is en van je 'strafblad' (of hoe ze dat ook noemen tegenwoordig) is verdwenen.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
V8juniorv8
- Amerika-ontdekker
Hockey, ik heb een goed engels sprekende vriendin, ik kan er niks aan doen dat ik geen engels kan.
Bedankt ik weet nu genoeg ik ga me eigen wel redden
Bedankt ik weet nu genoeg ik ga me eigen wel redden
@V8juniorv8, en wat nu als ze jou apart willen spreken? De kans bestaat dat ze jullie apart willen spreken bij de immigrations ambtenaar omdat jullie geen husband and wife zijn. En ook dat ze jou apart willen spreken in een apart kamertje. Dan willen ze juist jouw vriendin er niet bij hebben.
Als jouw vriendin zo goed Engels spreekt, laat haar dan ook de hier geplaatste Engelse stukken eens lezen en het aan jou uitleggen. Dan ben je alvast weer een stapje verder.
Als jouw vriendin zo goed Engels spreekt, laat haar dan ook de hier geplaatste Engelse stukken eens lezen en het aan jou uitleggen. Dan ben je alvast weer een stapje verder.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
We hebben hier een keer een pools stel gehad. 1 van beide kon ook niet goed Engels. Dat ging toen ook mis op het consulaat,
Zie http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 13&t=41320
Zie http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 13&t=41320
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ondanks dat het topic hier wat off topic is gegaan ben ik eigenlijk toch wel benieuwd wat het advies aan je is geweest?
-
Bennogr
- Amerika-expert
Voor zover ik weet, al heb ik het (nog) niet persoonlijk meegemaakt, kun je als je met Amerikaanse autoriteiten te maken krijgt altijd vragen of ze een tolk erbij halen als je je niet prettig voelt over je Engels. Ik tolk bijvoorbeeld af en toe in Amerikaanse gerechtshoven (op kosten van de Amerikaanse belastingbetalers overigens). Mijn zus in Nederland spreekt Japans en wordt regelmatig door de marechaussee op Schiphol gebeld om te tolken voor 'verdwaalde' Japanners. Ik neem aan dat dat ook geldt voor Nederlanders in de VS.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Bij mijn weten heb je bij immigrations voor bepaalde aangelegenheden het recht om een tolk mee te nemen naar het gesprek. Die moet je wel zelf betalen.
Niet, dat kunnen ze, en mogen ze zelfs niet!Ik ga al jaren met een strafblad naar de USA.V8juniorv8 schreef:Ik wil weten hoe ze in amerika mij zullen controleren als ik daar aan kom.
Als je meer wilt weten stuur je me maar een PB.
-
Bennogr
- Amerika-expert
@Skydriver: lijkt me niet zo handig om dat trots op een forum te melden. De NSA kan ook Nederlands lezen!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Sinds alle berichten rondom de NSA ben ik nergens meer zeker van, maar ik denk dat de regels inderdaad vooral bedoeld zijn om af te schrikken. In de VS weten ze ook heus wel dat het onbegonnen werk is om alle mensen met een strafblad te onderscheppen. Ik ben er echter redelijk zeker van dat ze de mogelijkheid hebben om in Nederland informatie op te vragen over jouw strafblad, als er vermoedens in die richting bestaan. Je kunt dus geluk hebben (en de kans daarop acht ik redelijk groot) maar als je ooit aan een secondary inspection wordt onderworpen, dan is het waarschijnlijk ook meteen einde oefening, voor een lange tijd.Skydriver schreef:Niet, dat kunnen ze, en mogen ze zelfs niet!Ik ga al jaren met een strafblad naar de USA.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 9499 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie