Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

welk visum voor high school?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
summergirl
Amerika-ontdekker

welk visum voor high school?

Bericht door summergirl »

Ik ben van plan volgend jaar een high school year te gaan doen in Amerika.
Ik heb eventjes een paar vraagjes over het visum dat ik daar voor nodig heb, ik hoop dat iemand er antwoord op kan geven!!
-Welk(e) visum/visa heb ik nodig? Ik ben dan 18, verblijf daar in een gastgezin, ga naar school en blijf er van ong. september tot juli (een heel schooljaar dus)

- Ik zal wel niet mogen werken met dat visum? :( (of wel?) maar is het heel veel gedoe om aan een visum te komen voor een klein bijbaantje? (ik heb eigenlijk het gevoel van wel, wat ik zo lees op dit forum gaan Amerika, visum en makkelijk niet echt goed samen...)

- Hoe lang kan ik er blijven? heb ik na dat visum nog de 'gewone tijd' van 90 dagen, zodat ik dan misschien nog wat kan rondreizen, of is het school en dan weer terug?

alvast bedankt voor het beantwoorden! (ik heb gezocht, maar kon er geen ander onderwerp over vinden, k hoop dat ik goed genoeg gezocht heb, anders sorry voor het dubbel plaatsen)
Op een doos van een klok made in Hongkong:
Guaranteed to work throughout its useful life.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Zo'n organisatie regelt het visum voor je.
En voor zover ik weet, mag je niet werken.
Kijk misschien ook eens even op het emigratieforum, bij het onderdeel 'Bloggers in Amerika'. Daar staat ook een lijstje van andere scholieren die een jaartje high school (of college/university) doen.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 06&start=0
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Hoi,
Een vriendin van mij heeft een jaar high-school gedaan na de middelbare school. Als je wilt kan ik je haar emailadres geven, of haar jouw emailadres geven ? PB me anders maar even.
Tof dat je high-school wilt gaan doen! Ik wist destijds niet zeker of ik het wilde en heb het niet gedaan......en uiteraard komt de spijt achteraf :(
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Je mag inderdaad niet werken met dat visum. Voor zover ik weet is het ook onmogelijk om daar onderuit te komen. Wat je wel kunt doen eventueel is bij iemand het gras maaien bijvoorbeeld. Zelf heb ik dat gedaan en tuintjes water gegeven. Dat ging dan om een nieuwbouw wijk en het was belangrijk voor de verkoop dat de gazonnetjes er mooi bij stonden in dat hete Michigan :-).

Maar beter is als je je er op voorbereid dat je niet kunt werken. Daar zul je ook niet veel tijd voor hebben, uit eigen ervaring weet ik dat je het nog druk genoeg gaat krijgen. Contacten van school waar je heel veel tijd in gaat stoppen(is ook heel belangrijk!! Belangrijker dan de cijfers) en volunteer work. Dat is namelijk bijzonder belangrijk in Amerika, waarschijnlijk is het zelfs een eis van je organisatie. Ik weet niet bij welke organisatie je zit?
Verder ben je misschien ook wel druk bezig met extra activities na school.
- Mike
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Re: welk visum voor high school?

Bericht door houstonwehaveaproblem »

summergirl schreef:-Welk(e) visum/visa heb ik nodig? Ik ben dan 18, verblijf daar in een gastgezin, ga naar school en blijf er van ong. september tot juli (een heel schooljaar dus)
Je hebt een F-1 visum nodig. School moet de benodigde papieren afgeven met daarop hoe lang het nodig is dat jij een visum krijgt en met die papieren en nog wat anderen moet je naar de ambassade in Amsterdam om je visum aan te gaan vragen. Als je via een organisatie gaat zijn zij degenen die deze papieren voor je regelen met school
summergirl schreef:- Ik zal wel niet mogen werken met dat visum?

Je mag wèl werken op een F-1 visum. Alleen is dat beperkt tot "on-campus". Dit houdt in dat je een baantje op school kunt nemen, zoals kantinewerk of in de boekenwinkel als die er is. Alle bedrijven die op het terrein van de school zijn gevestigd zijn geschikt om te werken. Een stap buiten het schoolterrein is het illegaal om te werken. Er is wel een maximum aan het aantal uren dat je mag werken met je F-1 visum, namelijk 20 uur per week. Dit mag niet gemiddeld worden genomen. De ene week 24 uur werken en de andere week 16 uur telt dus niet. Je mag geen enkele week boven die 20 uur uitkomen. Sommige scholen hebben hun eigen regels die echter nooit mogen conflicteren met je visum eisen. Zo mag ik maar 18 uur per week on campus werken op mijn school.
summergirl schreef:- Hoe lang kan ik er blijven?
In principe bepaalt de school voor hoe lang jij dat visum nodig hebt en dat wordt op je I-20 formulier door hen ingevuld. Meestal heb je na het afloop van je visum nog wel een aantal dagen om het land te verlaten. Eerlijk gezegd weet ik niet meer uit mijn hoofd hoe het zit, maar je hoeft echt niet meteen de volgende dag na je laatste schooldag het land uit. Je kunt ook niet nog even 6 maanden blijven.

Succes met het zoeken en regelen!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
marloesusa
Amerika-ontdekker

Bericht door marloesusa »

Je school zal op de papieren invullen van wanneer tot wanneer je studieprogramma is. (dus bijvoorbeeld van 15 september t/m 31 juni). Je mag vervolgens 30 dagen vóór aanvang van je studie het land in en 60 dagen na afloop van je studie dien je weer weg te zijn. Je hebt dus 3 maanden extra (is ook het aantal dat je als gewoon toerist zonder visum in Amerika kunt verblijven).

Groetjes marloes
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

Let wel op dat je die 90 ndagen dus niet zelf mag indelen.
Zoals Marloes schrijft is het 30 dgn van te voren en 60 dagen na beindigen school. En aan die tijdsindeling heb je jezelf te houden.
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
summergirl
Amerika-ontdekker

dankje, maar ik heb inmiddels wat meer papieren van de organisatie waarmee ik wil gaan en daar staat in dat ik er niet langer mag blijven om nog rond te reizen of iets.. dus helaas! (dan maar sparen als ik weer terug ben!!)
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

summergirl schreef:dankje, maar ik heb inmiddels wat meer papieren van de organisatie waarmee ik wil gaan en daar staat in dat ik er niet langer mag blijven om nog rond te reizen of iets.. dus helaas! (dan maar sparen als ik weer terug ben!!)
Dat heeft dan te maken met de regels van die organisatie. Misschien is dat vanwege je verzekeringen. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om voor iedereen die via die organisatie gaat een persoonlijk plan te maken afgestemd of ze nou wel of niet eerder gaan en langer blijven. Informeer eens waarom je niet langer kunt blijven. Mocht dit inderdaad met verzekeringen en aansprakelijkheid van hen te maken hebben dan kun je misschien kijken of je voor die periode zelf iets kunt regelen.
Misschien kan Yvet je er meer over vertellen, want zij regelt zelf ook studies in het buitenland.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Ilsepils
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ilsepils »

Hoi

Via welke organisatie heb je info aangevraagd? Dat kan onderling ook nog heel veel schelen, niet alleen qua prijs, maar vooral ook qua begeleiding enzo als er iets niets gaat zoals zou moeten. Het is natuurlijk te hopen dat je er niks mee te maken gaat krijgen, maar ik was in mijn geval toch wel errug blij dat ik goed opgevangen werd. Want ik kwam dus wel in een rot-situatie terecht. Maar na een overplaatsing heb ik een geweldig jaar gehad. Dus zoek dat ook even goed uit.

Mijn schooljaar liep meen ik ongeveer van 1sep tot half juni, 13 juni was m'n graduation. Ik ben pas op 5 juli terug gevlogen, dus had nog wel wat tijd erna. Vaak is dat ook in overleg met de organisatie wel af te stemmen hoor. Mijn ticket stond in eerste instantie meen ik op de 25e ofzo, maar m'n moeder en zus kwamen ook en die vlogen pas de 28e terug. Daarom heb ik gevraagd of mijn terugreis verzet kon worden en dat was totaal geen probleem.

Als je meer wilt weten over mijn ervaringen toen, kun je me uiteraard ook altijd pb'en hoor.

Grtz
Ilse
summergirl
Amerika-ontdekker

Ik heb al goed gekeken naar wat welke organisatie aan steun ter plaatse zegmaar biedt. Ik ga met STS en die hebben in elke regio iemand die altijd bereikbaar is en ook nog een ander noodnummer volgens mij. En je kan ook overgeplaatst worden als het echt niets is tussen jou en je gastgezing. Dus dat zal denk ik wel goed zitten.
Het verschilt trouwens inderdaad bij sommige organisaties behoorlijk in prijs!
Ik heb verder volgende week een gesprek met iemand van die organisatie, dus dan zal ik wel wat meer te weten komen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer