Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Geen visum of esta, hoe nu naar amerika??

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
henkdanielle
Amerika-ontdekker

Geen visum of esta, hoe nu naar amerika??

Bericht door henkdanielle »

Hallo Amerika gangers,

Wij hebben een vrij groot probleem.
Wij hebben vrienden in Tucson Arizona die met hun gezondheid kwakkelen, daarom wilde wij er heen voor een maand of4.
Dus een B2 visum aangevraagd, de hele procedure doorlopen, en voor een interview naar Amsterdam.
Wij dachten gewoon een visum te krijgen, maar dat liep anders. De medewerker vroeg van alles, waarom we gingen, wat we daar wilde gaan doen, of we getrouwd waren, of we kinderen hebben enz. En inderdaad we hebben een zoon van bijna 12, maar die blijft bij mijn ouders, want di heeft een leerplicht, dus dat hadden we goed geregeld.
Ze was verbaasd, vroeg aan ons, dus jullie laten je kind al die maanden in Nederland?
Ja, zei ik. Toen draaide ze zich om, en ging overleggen, toen dacht ik al, dit is foute boel, ze kwam terug met een papiertje, frommelde dat naar ons toe, met al onze andere documenten, en zei dat we geen visum kregen. We waren stom verbaasd. Toen ik nog wat wilde vragen, wees ze alleen maar naar het papiertje, en draaide zich om.
Daar stonden we dan. Op het papiertje stond, dat de visumaanvraag was afgewezen omdat we niet genoeg band met ons thuisland zouden hebben. We laten ons kind hier!! Is dat geen band genoeg??
Ze zei dat we het later nog een keer konden proberen.

Nu, hebben we een 4 weekse vakantie geboekt naar Tucson, waarbij we met zijn drietjes gaan en toch nog langs onze hulpbehoevende kennissen kunnen. Dit is een periode van 4 weken in de aankomende zomervakantie.
Onze Esta was toch nog geldig dus, geen probleem dachten wij. Totdat een collega van mij zei, dat we waarschijnlijk geregistreerd staan, omdat ons een visum is geweigerd,dus dat we dat wel na moeten kijken.
Ik heb de eerdere goedkeuring van d Esta erbij gezocht, deze is nog tot jan 2014 geldig, maar er staat wel bij, dat je tussentijdse wijzigingen moet aanpassen.
Dan zou ik de vraag aan moeten passen: is er ooit een visum aan u geweigerd?
Maar als ik dat aanpas, dan kunnen we niet met het B2 visum, en ook niet via de Esta naar Amerika!!
Dus wat nu?

Ik heb een mail gestuurd naar het amerikaanse consulaat, wat we nu moeten doen.
Heeft iemand advies voor ons, want zoals het er nu voor staat, kunnen we onze vakantie wel op onze buik schrijven....

Graag jullie reakties
Even ter info, wij gaan elk jaar voor een week of 3 naar Amerika, met z'n drietjes.
Hebben gewoon beide een baan hier, een koophuis enz, en een schoolgaand kind.

Wacht met spanning jullie reakties af.

Bedankt, Danielle
mtl
Amerika-expert

Re: Geen visum of esta, hoe nu naar amerika??

Bericht door mtl »

Is jullie esta niet ter sprake gekomen tijdens de visum-aanvraag? Want ik begrijp dat je die visum aanvroeg terwijl je nog een esta had lopen?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Jullie verhaal deed me denken aan een soortgelijk verhaal wat hier onlangs op de site stond. Wellicht kunnen jullie daar wat uit halen, zie hier.
henkdanielle
Amerika-ontdekker

Hallo,
Inderdaad heb ik dat verhaal ook gelezen van dat gezin met zoontje van 10.
Dit gezin moest ook overal vanaf zien, dus wij zitten er vreselijk over in of dat dit bij ons ook,zo zal lopen.
Het enige verschil is dat wij elk jaar puur 3 weken op vakantie gaan, en nu voor het eerst 1 keer wat langer wilde, en ons er bij neerleggen dat dat niet toegestaan wordt, en nu een normale vakantie periode willen.
Hoopmdat dat wat uit zal maken.

En inderdaad onze Esta liep nogmtot januari 2014.
Het intervieuw ging zo snel dat er eigenlijk weinig ter sprake kwam....

Bedankt voor jullie reakties, wordt vervolgd.

Weet iemand hoe dit waarschijnlijk af zal lopen, of is dit gewoon onvoorspelbaar enmkan het nogmalle kanten op?

Danielle
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Danielle,

Als een visum aanvraag eenmaal is afgewezen, dan moet je in het vervolg altijd een visum aanvragen. Je mag geen gebruik van ESTA meer maken.

Je moet daarom dus een B1 visum aanvragen. De kans dat dat wordt goedgekeurd lijkt me vrij groot, als je eea goed kunt aantonen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Uh, dat visum is dus net afgewezen. Als iemand vrij snel daarna opnieuw een aanvrage doet heb je grote kans dat ook dat visum verzoek wordt afgewezen. De omstandigheden zijn immers hetzelfde.

Zoals ik in een andere topic al schreef, het heeft hier (in de U.S.) nogal stof doen opwaaien dat 40% van de illegale immigranten/werkers visa-overstayers blijken te zijn. Ik vermoed dat alle U.S. Ambassades/Consulaten een mededeling hebben gekregen toch ernstiger te wieden onder de gegadigden voor een bezoek.

Er is tegen een beslissing van een ambassade of consulaat geen beroep mogelijk bij mijn weten.
Het enige dat je familieleden kunnen doen is kontakt opnemen met de afgevaardigde (Congressman of Senator) voor hun district/staat en verzoeken of die wil bemidellen. Dan moeten er wel serieuze redenen zijn om het bezoek van belang te maken zoals hoge leeftijd, ernstige ziekte enz.

Het vervelende is dat de fem. in het andere topic het visum niet kreeg omdat ze met hun kind gingen, en jullie opeens verdacht zijn omdat je zonder je kind wilde gaan.

Ik merk iedere keer weer hier dat de meeste mensen de US immigratie regelgeving zwaar onderschatten. Men gaat naar A'dam (of Brussel) en verwacht dat het visum uiteraard afgegeven zal worden. De realtiteit is anders.

Het was slimmer geweest te profiteren van VWP en voor 90 dagen te gaan. Voor jullie achteraf gepraat.
Maar van belang te weten voor anderen die hier meelezen.
henkdanielle
Amerika-ontdekker

Hallo Oortjes,
Wij hebben 2 dagen geleden een mail gestuurd aan hetbAmerikaanse consulaat met het hele verhaal,en de vraag wat nu te doen. Helaas hebben we nog geen antwoord ontvangen daarop.
Waarschijnlijk moeten we weer een B visum aanvragen maar dit keer voor onze vakantie van 4 weken, wij hopen datdit zal uitmaken.
We gaan dan wel gewoon met onze zoon, en kunnen de tickets ovleggen.
Wij hopen enorm dat omze kansen dan groter zijn.
Immers willen we nu niet voor langere tijd, maar gewoon voor een vakantie, en met zoon.
Hoe schat je onze kansen in?

Hetlijkt net alsof we iets vreselijks hebben gedaan, terwijl we alleen maar onze vrienden wilde helpen die in nood verkeren, ,en omdat we dan geen visum krijgen zouden we ook niet op vakantie mogen, dat is toch raar??

Morgen gaan we maar bellen, en als we inderdaad weer een nieuw visum moeten aanvragen, wat hoogst waarschijnlijk is, maken we maar gelijk een nieuwe afspraak.
En helas moetbdit wel snel, omdat we in augustus al gaan, en we wel van tevoren willen weten of we mogen gaan.

Wat een toestand...

Bedankt voor jemadvies, hoor graag weer je reaktie op bovenstaande.

Danielle
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

henkdanielle schreef: terwijl we alleen maar onze vrienden wilde helpen die in nood verkeren,
Wat bedoel je daarmee/

Je vliegtuigtickets, daar zullen ze niet in geinteresseerd zijn. Er staat op hun website expliciet dat je nog geen travel arrangements moet maken zo lang je het visum nog niet op zak hebt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Dbacks »

henkdanielle,
Ik ben bang dat een dergelijke uiteenzetting naar het Consulaat weinig tot geen resultaat zal hebben.
Hier de info van het consulaat zelf http://amsterdam.usconsulate.gov/niv_refusals.html en dan met name het stukje tekst "If your visa application has been refused it is highly unlikely that any document you could provide would alter the consular officer's decision."
Never give up!
henkdanielle
Amerika-ontdekker

Hallo Kastelke,
In eerste instantie wilde we ongeveer vier maanden naar Tucson, we hebben daar vrienden wonen, die al op leeftijd zijn en hun gezondheid is momenteel slecht, ze hebben verder geen familie, dus we wilde ze een paar maanden helpen. Hadden geregeld dat onze zoon van bijna 12 bij mijn ouders kon blijven, hij moest tenslotte naar school.

Die uiteenzetting werd helaas niet begrepen bij het consulaat, dus vandaar dat ons een visum geweigerd werd.

Omdat we toch wel graag op vakantie willen, zodat we toch nog even langs onze vrienden in Tucson kunnen, moeten we nu wel een visum aanvragen. En, ja. Inderdaad we hebben al tickets geboekt, in de hoop dat het consulaat nu een beetje meer begrip heeft, en ons tenminste wel op vakanite wil laten gaan....

We zullen zien, ik hou jullie op de hoogte, en erg bedankt voor jullie reakties....

Danielle
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dus eerst wou je - in de ogen van de Amerikanen- gaan werken. Immers, je wou je vrienden gaan helpen, terwijl dit ook gedaan kon worden door Amerikanen. Men heeft je dus ingeschat als zijnde (kans op) illegale arbeid. Ik weet niet of ze het zaakje nu plots meer gaan vertrouwen omdat je maar 4 weken gaat...
Als je op het consulaat gezegd hebt dat je je vrienden wilt gaan helpen, dan zou ik nu vooral duidelijk trachten te maken dat je ondertussen begrepen hebt dat dat helemaal niet mag. Ik hoop dat je ook kan bewijzen dat je vrienden ondertussen bijvoorbeeld verzorgenden/verpleegkundigen/huishoudelijke hulp ingehuurd hebben (tegen betaling), zodat je aan kan tonen dat jullie hulp niet meer nodig is. Of ze je dan het visum ook effectief gaan geven? Geen idee... Maar alleen maar je reisduur inkorten (of zelfs je bestemming), dat zal weinig indruk maken. (en een bestemming kan je zo wijzigen, of je kan een binnenlandse vlucht nemen + hotels kan je annuleren)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

henkdanielle schreef:En, ja. Inderdaad we hebben al tickets geboekt, in de hoop dat het consulaat nu een beetje meer begrip heeft, en ons tenminste wel op vakanite wil laten gaan....
Dat jullie al tickets geboekt hebben heeft geen invloed op een eventuele herziening van hun beslissing. Met andere woorden, die tickets maken voor het consulaat niets uit.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik weet niet wat de meeste deelnemers hier zich voorstellen dat een consulaat voor hen kan betekenen. Een consulaat geeft visas uit als je aan alle voorwaarden voldoet. En om het lekker eenvoudig te maken staan op hun web site enkele regels/vereisten, maar voor veel situaties blijkt die info onvoldoende.

Zoals ik al eerder schreef, er is momenteel diskussie over immigration reform en mogelijk legalisatie van illegale immigranten. Ieder stelt zich daarbij hongerige, desperatie personen van Hispanic origine voor, die een tocht door de woestijn maken met veel risicos of de Rio Grande over zwemmen (ook heel gevaarlijk).
Echter zo'n 40 % - en dat is dus vijf miljoen personen - blijkt gewoon op VWP of een visum gekomen te zijn en doodleuk nooit vertrokken. De meesten vonden werk of begonnen een bedrijfje. Nu kun je zeggen: nou die dragen dan toch bij ! Maar daar gaat hem niet om. Er zijn regels voor immigratie, zowel non-immigrant als permanent, en het is niet de bedoeling dat een ieder individueel gaat besluiten of die voor hem of haar al dan niet gelden.
En ook degenen die legaal komen en daar enorm veel voor hebben moeten inlevere, hebben iets van "oprotten ! en probeer maar of je legaal terug kunt komen !"

In de diskussies gaat het er ook om dat er in '86 amnesty is geweest. Dat zou 'eenmalig' zijn en dat ging bovendien om een kleinere groep. Maar nu is de situatie idem - alleen nog een graadje erger. De illegal immigratie is gewoon doorgegaan. Dus nu is een van de bezwaren tegen het amnesty/legalisation voorstel, dat de grenzen lek zijn en the oversight te gering, zodat de volgende groep illegalen alweer bezig is binnen te komen. Al dan niet met een visum. Daarom is een van de voorwaarden van het huidge voorstel, dat de grenzen veel en veel strenger bewaakt moeten worden. Ook in A'dam op het consulaat.

Het verhaal van de bejaarde, ziekige, hongerige, hulpbehoevende, enz. familieleden/kennissen hebben ze nu op het consulaat gewoon te vaak gehoord denk ik. Jullie verwachten dat de consulaire medewerkers je aardig en behulpzaam zelfs humanitair zal vinden. Nee dus. Het enige dat zij horen is dat er familie is die jullie wellicht onderkomen kan verschaffen, met een auto kan laten rijden, voor wie jullie hand-en-span diensten kunnen verichtten, hetzij korte, hetzij langere tijd. En misschien dat jullie wel helemaal gaan blijven.

Je verhaal maakt niet uit. Men kijkt naar de feiten. Want waarom zijn jullie niet gewoon op VWP gegaan voor 90 dagen ? Waarom moeten jullie zo nodig een maand extra ? Voor een B-visum. En dan gaan jullie uiteraard in de US verlenging aanvragen. En na een jaar zit je zo gebeiteld dat je blijft. Dat is het denken en het is gebaseerd op ervaring opgedaan in de afgelopen jaren.
Plus: hoe kunnen jullie zomaar voor vier maanden - voor de andere aanvragers was de periode zelfs langer - alles in de steek laten in Ned. ?

Ik lees hier in andere onderwerpen over al iets oudere echtparen met kinderen die een groene kaart winnen en dan naar de US tijgen. Of personen niet al te jong meer die op een non-immigrant werk-visum vertrekken. De werkgelegenheid is in de US op een dieptepunt - sinds 35 jaar niet zo slecht geweest. Boven de 50 kun je werk vinden vergeten, ik weet het uit ervaring helaas en de statistieken vertellen het. Een sociaal vangnet hebben we ternauwernood hier en zeker niet voor non-U.S.citizens. Toch vertrekt men naar de US met hele hebben en houden onder het motto 'want het is in Ned. en in Europa zo slecht !' Dat hoort het consulaat ook en die gaan iedere visum-aanvrager zien als een potentiele 'Europa-ellende' ontvluchter.

Dat je tickets hebt geboekt zal alleen maar negatief werken vrees ik. Als ik iets weet van USers is dat ze snel op hun jeweetwel zijn getrapt en dat ze al gauw het idee hebben dat je ze probeert te manipuleren. Daar reageren ze enorm slecht op.
Je kunt een maand proberen inderdaad, nee heb je, ja kun je krijgen. Maar je hebt al een heel verhaal verteld - zie hierboven - dat de alarmbellen deed rinkelen en dat nu in je dossier staat. Als je inderdaad de indruk hebt gewekt dat je je vrienden wilde gaan 'helpen' denk ik dat je het voor de nabije toekomst voor een tijdje kunt vergeten inderdaad.

Zoals de meeste Ned.landers denk je dat als voor jou het verhaal logisch is, je toch je gelijk moet kunnen halen. Maar zo werkt het in de US niet en zo werkt het zeker niet bij US immigrations. Hoe meer je reageert, hoe meer je vertelt, hoe groter je het probleem maakt - voor jezelf.
Veel deelnemers hier denken ook dat een visa interview een vraag-en-antwoord gebeuren is waarbij de consulair medewerker je vragen zal stellen en jij uitgebreid je zaak op tafel kunt leggen, met argumenten omgeven. Nee. Een visa interview is in de meeste gevallen gewoon controle van identifikatie, innemen van betalingen. Als er vragen worden gesteld is dat meestal in een vorm waarin je hooguit ja of nee kunt zeggen.
(Uitzondering is visa interview bij Status Adjustment vanwege huwelijk daar wil men uitvissen of het huwelijk echt is en dat kan diep gaan.)
Alle info die je zaak behartigd, moet op het ingevulde formulier staan en in de ondersteunende documentatie zitten. Teveel documenten kan daarbij ook averechts werken heb ik al gemerkt.
Laatst gewijzigd door USInsider op 01 jun 2013, 02:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Mooi verhaal, mag ik echter deze opmerking nog even nuanceren?
oortjes schreef:Boven de 50 kun je werk vinden vergeten
"Boven de 50 kan het vinden van werk in bepaalde regios and vakgebieden soms erg moeilijk zijn"
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ja hoor ! - hoe meer meningen hoe beter hier. Ik heb in een ander onderwerp ook kritiek gekregen op een soortgelijke opm. Maar statistieken geven me gelijk plus wat ik de afgelopen jaren meer en meer meemaak. Werk vinden is moeilijk voor degenen die net van college komen en voor ouderen in het alg.
Boven de 40 hebben werknemers een zekere ontslagbescherming en dat maakt het vinden van werk voor ietwat ouderen niet makkelijker. Degenen die net van college komen hebben te weinig ervaring wordt gezegd.

Banen waar eerst bachelors niveau voldoende voor was, worden meer en meer door mensen met masters degrees gevuld. Ik las net over enkele werkgevers - kleinere bedrijven - die op Graigslist adverteerden en tot hun verbazing merkten dat ze grote aantallen gegadigden kregen, met 15-20 jaar ervaring en hoogopgeleid, die bereid waren voor $ 15 per uur te komen werken.
Ik zie het ook om me heen in winkels, bij banken, bij dokters. Toen ik net in de US was - 20 jaar geleden - en tot 10 jaar geleden, zag ik veel oudere mannen en vrouwen aan het werk. Nu bijna alleen jongeren.

En ja iedereen kent wel een uitzondering, maar de trend is duidelijk. Oudere werkers worden gezien als te duur, te langzaam, te weinig flexibel.
Misschien als alle 50plussers naar de Dakotas tijgen dat ze daar aan de slag kunnen - een aantal dan. Maar hier in CA, waar de werkgevers de overheid smeken om meer H-1B-werkers, lopen grote aantallen 50plussers werkloos, in dezelfde branches. Ook hier verkiezen de werkgevers een jongere en goedkopere werker te importeren ipv. de baan aan te bieden aan een wat oudere USer.

Dus nee niet 'erg moeilijk" het is gewoon: boven de 50 vergeet het maar - een enkele uitzondering daargelaten. En ja ik weet dat iedereen denk dat hij/zij die uitzondering wel zal zijn. Ik help het ze hopen.
Laatst gewijzigd door USInsider op 01 jun 2013, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

:offtopic: Ik weet niet naar welke statistieken jij verwijst Oortjes maar ik ging uit interesse zo eens even kijken en zie op meerdere kaartjes dat de werkeloosheid USA-Europa echt niet zoveel verschilt hoor. Gaat bijna overal gelijk op. En verder deel ik je mening over 50plussers helemaal niet in die zin dat je in Nederland niet eens een kans meer maakt op een baan en in Amerika nog wel.

Verder vond ik nog dit over de toekenning van een visum:

Section 214(b) of the United States Immigration and Nationality Act presumes that every visa applicant intends to leave his or her home country and immigrate to the United States. Every applicant has to convey during the interview that this presumption of immigrant intent is not true.

This means that most visa applicants must convince the Consular Officer of the following:

1.Has a home outside the United States that they will not abandon
2.Is visiting the United States temporarily and will leave when their stated purpose of travel is complete
3.Is able to pay for the trip.

Dit sluit dus aan op wat oortjes ook al zegt, ze gaan er dus vanuit dat je wilt blijven. En ook al zeg jij van niet, als zij vinden dat je niet genoeg bewijs hebt daarvoor laten ze je niet toe. En, hoe vervelend ook, zij mogen daar zelf over beslissen. Jij hebt als toerist geen enkel "recht" om het land in te mogen als ze je niet toelaten. Heel zuur maar waar.

Je kan denk ik maar 2 dingen doen, 1) accepteren dat je niet het land binnenkomt en je vakantie annuleren en het voorlopig laten rusten of 2) het niet accepteren en proberen met een advocaat alsnog een B2 visum te krijgen. Of wellicht het zelf nog een keer proberen.

Even uit nieuwsgierigheid, wat hadden jullie meegenomen om aan te tonen dat jullie zeker van plan waren terug te keren? Vermoedelijk is dat doorslaggevend geweest. Tickets zijn wijzigbaar en dus niet echt een bewijs dat je wilt terugkeren.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ziva, het maakt niet veel uit inderdaad. Maar of iemand in Europa boven de 50 minder kans zou maken dan in de US maakt me echt niet uit. Mijn/onze situatie is de US. Zou het in Europa zoveel beter zijn dan was ik allang terug gegaan.

Een advokaat kan in deze situatie weinig (meer) doen. Er is geen beroep mogelijk tegen een afwijzing van een visum. In het andere ond. vertelde TS dat hij naar een advokaat was gestapt en dat deze hem - heel eerlijk - had gezegd dat er geen remedie was op dit moment.

Overigens ik lees nu en dan elders dat voor een B-visum de uitnodigende USer in voorkomende gevallen een Support Affidavit I-134 zou moeten geven om het visum aan te vragen, maar ik heb nog bij geen van de topic openers gelezen dat ze dit document hebben overlegd.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Het probleem met zieke en hulpbehoevende vrienden is dat dat een situatie is die qua tijd niet is te overzien. Jij gaat er heen om 4 maanden te helpen en wat gebeurt er daarna? En hoe waarschijnlijk is het dat deze Amerikanen maar één set vrienden hebben die hen kunnen helpen en dat die uitgerekend aan de overkant van de oceaan wonen? Begrijp me goed: ik probeer niet jullie goede intenties in twijfel te trekken, maar ik kan wel begrijpen hoe een officer denkt: met alle compassie die je in je hebt zal het wel eens tè verleidelijk kunnen zijn om na die 4 maanden nog wat langer te blijven (hoe gemakkelijk is het om hulpbehoevende vrienden in nood achter te laten?).

Ik ben het eens met Oortjes: ga niet je gelijk proberen te halen, het is zinloos en doet je zaak absoluut geen goed. Bedenk een nieuw reisplan, met een andere motivatie en probeer en daarmee nog een keer. Ik denk dat dat je beste kans op succes is.
henkdanielle
Amerika-ontdekker

Hallo Oortjes, Dimona,

Hartelijk dank voor jullie reaktie.
Wij zitten hier erg mee in ons maag, en hebben inmiddels een nieuwe afspraak gemaakt bij het consulaat voor de aanvraag van (wederom) een B1 visum.
Wat raden jullie ons aan te doen, gewoon al wat wij van plan waren. Begrip tonen voor de vorige afwijzing, en dat we nu in ieder geval een vakantie willen spenderen met onze vrienden, beter iets dan niets? Alles overleggen wat ons aan Nederland bindt, hypotheek, loongegevens van beide werkgevers, verzekeringen? toelatingsbrief van voortgezet onderwijs zoon voor na de vakantie, enz? En dan de gboekte tickets toch maar thuis laten?
Zijn er nog meer documenten die misschien van belang zijn, en die niet in ons nadeel werken?

Het ergste is ook nog, dat mijn ouders (op leeftijd) nu mee gaan en onze zoon natuurlijk, de periode die we willen valt in de schoolvakantie, en zij willen niet zonder ons. Dus als wij geen visum krijgen, is het voor hun ook een verloren zaak...

Graag advies, over hoe wij het de volgende keer het beste kunnen aanpakken.
Alles is welkom.

Hartelijk dank.

Danielle
henkdanielle
Amerika-ontdekker

Schiet me nog te binnen, er is toch maar 1 visum wat wij kunnen aanvragen, alleen het B1 visum?
Stel, dat dit weer wordt geweigerd, ben je dan direct levenslang geweigerd, of kunnen we het bijvoorbeeld over 1 jaar weer proberen?

Helaas is de situatie van onze vrienden niet gewijzigd, ze behelpen zich nu een beetje, wonen heel erg afgelegen, midden in de woestijn....
Maar al kunnen we in ieder geval maar voor die 4 weken gaan...
Drama, lig al weken wakker, en helaas kon de afspraak niet eerder, dus lig ik tot eind juni waarschijnlijk wakker, en waarom?
Heb toch niets vreselijks gedaan?

Danielle
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer