Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Een jaartje naar Amerika! Of toch niet ? :S

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
onkruid
Amerika-newbie

Een jaartje naar Amerika! Of toch niet ? :S

Bericht door onkruid »

Hallo iedereen ,

IK ben een 23 jarige vrouw met een vriendin in Oklahoma. (Een liefedesrelatie). Omdat we helemaal blij zijn met elkaar, zij is in augustus twee weekjes hier geweest en ik meteen daarna 3 weekjes in Oklahoma) wil ik eigenlijk een jaartje bij haar gaan wonen in Oklahoma. Ik kan bij haar wonen en zij doet de boodschappen en dergelijke bij wijze van spreken (al las ik al op jullie forum dat dat niet goed is voor je visumaanvraag) Nu was ik heel enthousiast tot ik verzeilde in de website van de amerikaanse ambassade en andere websites over de visa. Jeetje, wat een ontmoediging. Op jullie forum lijken heel veel mensen er toch wat vanaf te weten, dus ik ben op zoek naar wat advies. Alles even op een rijtje:

-ik wil in januari met mijn vriendin terug vliegen naar amerika (zij komt hierheen voor de kerst)
-ik wil daar een jaar blijven en dan absoluut (liefst met haar ) terugkomen naar nederlands
-ik heb hier een huurcontract (iemand past op mijn huisje, die staat ook op het contract omdat het mijn ex is..), een inschrijving bij een hogeschool, een studentenlening, een ziektekostenverzekering en een doorlopende reisverzekering die tijdens dat jaar zullen blijven doorlopen
-ik wil tijdens mijn verblijf daar mijn afstudeerscriptie schrijven voor mijn studie journalistiek, maar kan niet als journalist gaan daar ik niet in dienst ben en ook geen freelancer ben
-ik wil tijdens mijn verblijf eventueel ook mijn afstudeerproductie opnemen (ik kan voor beiden eventueel een brief van school krijgen dat ik dat g adoen en dat ik terug MOET komen om echt af te studeren)
-ik zal op geen enkele manier geld verdienen daar
-ik heb drie huisdieren waarvan ik er een wil meenmen (omdat ik die echt niet kan missen)

Wat ik als problemen voorzie zijn:

-dat ik een jaar wil blijven
-dat ik niet rijk ben en dus geen rekening kan tonen met duizenden euro s er op
-dat mijn vriendin zal betalen voor mijn verblijf (voor de amerikaanse wet is zij niet meer dan een vreemde)

Hoe schatten jullie de situatie en kansen in? Kan ik een B2 visum krijgen denken jullie? En hoe is jullie ervaring met VIsaversa, een bureu dat de aanvraag voor jou indient?

Dank je wel voor elke reactie
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

ik weet niet precies wat de categorieen zijn, maar een ding is zeker: je kan geen enkel visum krijgen op basis van je relatie met je vriendin. zoals je waarschijnlijk weet erkent de amerikaanse regering relaties tussen seksegenoten niet als legaal, dus kan je op die basis geen (of weinig) rechten krijgen.

om op eigen kracht een visum te krijgen is heel moeilijk, zie alle draadjes hierover.

ik weet niet wat je afstudeer onderwerp is, maar als dat amerika gerelateerd is kan je misschien op basis daarvan een studie-visum krijgen. je zal dan wel een bepaals kapitaal moeten kunnen aantonen, dus dat is misschien geen optie.

het is heel lullig, en er is dus ook veel aktie binnen de gay wereld hier om deze relaties te erkennen zodat gays hun partners kunnen sponsoren net zoals straights. ik zie het helaas niet zo gauw gebeuren.

sorry. succes met je andere opties.
SEEING IS BELIEVING
onkruid
Amerika-newbie

Bericht door onkruid »

ik weet dat ik niet op basis van de relatie kan gaan
maar zou ik bijvoorbeeld een kans maken op een reisvisum (B2) ?
Roos*
Amerikafan

Bericht door Roos* »

Hallo,

Ik herinner me een draadje van een echtpaar dat voor een jaar wilde gaan reizen door de US. Ze zijn daar nu met een B1/B2 visum. Hier heb je het draadje.
http://allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=3425
Ik denk wel dat het een heel goed idee is om de genoemde zaken aan te houden en daar ook bewijzen van te hebben.

Ik ben zelf al verschillende keren in OK geweest en heb in de planning om weer te gaan. Waar in OK ga jij altijd heen??

Heel veel succes.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Kan je niet iets doen met die journalistiek? Is er niet een universiteit in de buurt van je partner met een 'journalism department'?

Ik zou daar eens een balletje (laten) opgooien. En eens aan je docenten vragen wat je kansen zijn voor een freelance overeenkomst met een blad/krant/radio/tv station.

Als student journalistiek moet je toch wel eens iets geschreven/gepubliceerd hebben, anders lijkt het me maar een droge studie.

Overigens, ik ben journalist geworden door het gewoon maar te doen. Al heb ik erg veel geluk gehad, ik ging in een tijd (1976) toen de Nederlandse journalistiek Amerika een beetje vergeten was.

Sinds die tijd is er een gouden periode geweest, waarbij allerlei correspondenten in vastd dienst werden genomen. Nu is het tij weer aan het keren en moet alles weer freelance.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer