Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Financial Status Visum Interview

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
quincy545
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Financial Status Visum Interview

Bericht door quincy545 »

Allen,

Volgende week heb ik een interview op het consulaat voor mijn J-1 visum.
Ik heb al mijn documenten inmiddels gereed maar ik ben nog onzeker over mijn bewijs van financiën.
Ik heb een 'Bank Statement' van mijn bank met ongeveer 8000 euro, en daarnaast een bewijs van de IB/DUO waarop staat dat ik elke maand studiefinanciering ontvang.

Is dat voldoende of...

Bij voorbaat dank.
Amelia
Amerika-ontdekker

Re: Financial Status Visum Interview

Bericht door Amelia »

Hallo Quincy,

Ik neem aan dat je dit bewijs ook al hebt moeten laten zien aan je sponsor om aan te tonen dat jij jezelf kan onderhouden gedurende deze periode. Dit is volgens mij al een controle maatregel. Voor mij moest ik aan tonen dat ik 9.000 euro had voor 10 maanden. Ik weet niet hoe lang je gaat, maar voor mij was dit in ieder geval voldoende. Mijn persoonlijke ervaring bij het consulaat was dat ze hier niet eens om vroegen. Ik hoop dat mijn antwoord je een beetje helpt.

Amelia
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Amelia schreef:Voor mij moest ik aan tonen dat ik 9.000 euro had voor 10 maanden.
Wie vroeg dat: je sponsor, of het consulaat?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
quincy545
Amerika-newbie

Bericht door quincy545 »

Bedankt voor de reactie.

Op het DS2019 formulier staat dat ik 4000 dollar aan Personal Fundings 'nodig' heb. Ik heb ook al dit bewijs voor de aanvraag van het DS2019 aan de Amerikaanse Universiteit door gegeven, en werd als voldoende beschouwd.
lodewijk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door lodewijk »

Van het interview moet je je niet teveel voorstellen.

Duurde bij mij < 5 minuten, wel aardige man hoor aan de andere kant van het loket.
Vroeg waar ik naar toe ging, wat ik daar ging doen etc.
Inderdaad vroeg hij ook naar financiën, gaf bankafschriften + brief/bewijs bank van mijn geld.
Er werd even vlug doorheen gebladerd en toen was het wel goed.

Tip: zorg dat je geen elektronica zoals telefoon hoeft af te geven bij het consulaat, dat scheelt je een hoop tijd (dan kun je namelijk meteen doorlopen en nummertje krijgen)
Anders moet je eerst netjes wachten in de rij totdat iedereen gecontroleerd is :P
Amelia
Amerika-ontdekker

Bericht door Amelia »

kastelke schreef:
Amelia schreef:Voor mij moest ik aan tonen dat ik 9.000 euro had voor 10 maanden.
Wie vroeg dat: je sponsor, of het consulaat?
Ik moest dit in eerste instantie aantonen bij mijn sponsor voor ik mijn DS2019 formulier kon krijgen daarna moest ik dit bewijs ook mee nemen naar het consulaat maar hier is toen niet naar gevraagd. Blijkbaar was het DS2019 formulier genoeg.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ze zullen er van uit gaan dat het de taak van het instituut is om dat na te gaan. (al moet je natuurlijk wel altijd voorbereid zijn om het te kunnen laten zien).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
quincy545
Amerika-newbie

Bericht door quincy545 »

Wat ik nu heb
* 2 verklaringen van de Bank (waar Bank Statements op staat) waarin staat wat me 'financiele situatie' eind 2012 en eentje van afgelopen week (zo'n automatisch ondertekend document).
* 1 engelse brief van de IB-groep waarin staat dat ik elke maand studiefinanciering ontvang.

Zou dat voldoende zijn?
lodewijk
Amerika-ontdekker

Bericht door lodewijk »

Ik citeer van de website van het consulaat in Amsterdam:
Proof of Finances
Applicants are advised to bring an itemized bank or investment statement going back at least two months reflecting that you have adequate funds to pay for their intended stay in the U.S. Students, for example, should be able to prove that they have adequate finances to pay for their entire program of study and living expenses. If you own property or real estate, you may bring evidence of this.

Please note that bank letters that state that you have sufficient funds or letters from family members promising to cover your expenses are not sufficient. Applicants are advised to bring bank statements that reflect their account balances.
http://amsterdam.usconsulate.gov/supdocs_visas.html
Antwoord dus ja, het is voldoende. Bank statements + overzicht studiefinanciering zal ruim voldoende zijn financiën aan te tonen ;)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat ligt er aan hoe je het interpreteert. Je kan het ook interpreteren dat ze van minstens de 2 afgelopen maanden ononderbroken bankstatements willen hebben.
Dus niet een paar dingen van december, dan een paar weken niks, dan met een andere accountbalance weer wat van februari, en dan weer niks van maart.
Elke
lodewijk
Amerika-ontdekker

Bericht door lodewijk »

Ja via internetbankieren kun je gewoon al je afschriften downloaden.
Dus ruim datum invullen december-maart en uitprinten maar :P

Dit verstond ik onder het bank statement van afgelopen week, ik kan bijv. steeds elke 2 maanden een nieuwe afschrift downloaden
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer