Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

High School Year Amerika

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Re: High School Year Amerika

Bericht door UStudy »

Hangt ervan af op wat voor high school je zit. Een publieke high school zal de leerling de volledige kostprijs van een schooljaar laten betalen (is verplichting samenhangend met SEVIS registratie) en kan snel in de richting van een paar duizend dollar per jaar komen. Echter, als een leerling zelf een gastgezin kan regelen tegen weinig of geen kosten dan vallen de uiteindelijke kosten wel te doen.
Een private school is uiteraard duurder. Reken dan vanaf zo'n 17.000 dollar aan tuition.
AissAmerika
Amerika-newbie

Bericht door AissAmerika »

Hoi iedereen,

Net zoals vele heb ik de droom om een High School Year Amerika mee te maken.
Dit wil ik al heel erg lang, maar het lukt me maar niet om genoeg geld bij elkaar te sparen, het zijn namelijk forse bedragen.

Aangezien ik volgend jaar in havo 5 zit en eindexamen ga doen, wil ik toch echt een andere manier vinden om toch een High school jaar te volgen na mijn eindexamen.
Ik heb het fondsenboek doorgespit, maar ik heb geen fondsen gevonden waar ik mee in aanmerking kom.
Crowdfundig zou misschien een optie zijn, maar daar moet ik nog meer informatie over zoeken en ik denk helaas dat ik daar niet genoeg tijd voor heb, want een High School mag je volgen tot maximaal 18,5 jaar...

Veel mensen hebben al gezegd dat ik wel beurzen kan aanvragen voor College in Amerika. Echter dat is niet wat ik wil... Ik wil echt graag een High school jaar volgen en echt het Amerikaanse leven proeven.
Als jullie tips,suggesties en/of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag! :thumbup:

Groetjes, AissAmerika
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Je zou eens naar Rotary club kunnen kijken. Als je daar voor geselecteerd wordt sponsort een club je. Dat is het enige wat ik weet wat het goedkoper maakt voor een high school jaar. Sommige scholen (zoals die in onze stad) accepteren geen leerlingen die in hun eigen land al geslaagd zijn, andere scholen wel.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
AissAmerika
Amerika-newbie

Bericht door AissAmerika »

Bedankt voor de tip! Ik zal zeker op de site gaan kijken.
marloesQ
Amerika-newbie

Bericht door marloesQ »

ik ga volgend jaar een jaar een high school in amerika volgen:)

Nu ben ik een brief voor het gastgezin aan het schrijven maar dat vind ik echt zo moeilijk! Is er iemand die een voorbeeld brief naar mij kan sturen :oops: ? Ik neem het natuurlijk niet over maar dan weet ik een beetje hoe ik moet beginnen enz.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als Engels niet je vlotste taal is, kan het helpen om je brief eerst in het Nederlands te schrijven, en nadien te vertalen.
Google "letter to host family" en je krijgt al heel wat hints, al zou ik dat zelf nooit willen gebruiken als body. Als je niet weet wat die mensen zouden willen weten van je, vraag dan gewoon eens aan je ouders wat zij zouden willen weten indien ze een student zouden ontvangen.
Verder moet je eens denken over wat jij over jezelf wilt zeggen; wat maakt dat je bent wie je bent? Vertel een beetje over je gezin, de omgeving waar je woont, wat je belangrijk vindt, je hobby, waarom je op uitwisseling wilt,...
Wat je kan doen is je brief hier posten, in het Engels, met in het Nederlands de stukken die je niet vertaald krijgt. Dan krijg je hier zeker hulp om het in 't Engels om te zetten.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Wat Elke zegt zijn goede tips om in een brief te zetten. Dat zijn dingen die ik zou willen weten van iemand. Bijf vooral jezelf in je brief.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Inderdaad, blijf jezelf!
Als geloof iets belangrijks voor je is, kan je dat ook aanhalen. Bv. bij welk soort kerk je bent, of je graag wekelijks naar een viering gaat of zo. Maar als geloof je afstoot is dat ook belangrijk om te melden, want je zal als overtuigde atheist midden in de bible belt terecht komen...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
marloesQ
Amerika-newbie

Bericht door marloesQ »

Bedankt voor de tips!!

Maar ik kan het wel vertalen in het Engels hoor.

En over geloof, ik ben wel christelijk. Maar we gaan eigenlijk bijna nooit naar de kerk. Maar een paar x per jaar. (wel bidden we voor het eten enz.)
Zou ik er dan neer zetten dat ik gelovig ben maar bijna nooit naar de kerk ga? Want dat klinkt ook zo raar..

Het maakt mij niet echt uit waar ik kom, maar heel eerlijk hoop ik niet in alaska te komen. Of ergens waar het super koud is. Zou ik dat in mijn brief kunnen zetten? Of dat ik van warm weer hou ofzo?

Bedankt!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Gelovig zijn en niet naar de kerk gaan, is iets wat ook in de VS niet ongewoon is. En het aantal niet-gelovigen is aan het oprukken.

Plus op de meeste plaatsen is de kerk vooral een ontspannen ontmoetingspunt. Alleen als je bij een zeer orthodoxe kerk/familie komt, is het erg strak (of bij een 'holy rollers' kerk, waar de mensen letterlijk over de vloer rollen tijdens de kerkdienst). Anders is er best mee te leven en je ervaart dan meteen ook een ander belangrijk deel van de Amerikaanse samenleving.

Wat klimaat betreft: je kunt altijd proberen om een bepaald klimaat te vragen. Maar zelfs als je in Alaska zou uitkomen, is dat best te overleven. Ik heb zelf een 15 jaar in Minnesota gewoond: koude winters en hete zomers. Maar je past je gewoon aan, net zoals je omgeving dat doet (in Minneapolis en St. Paul zijn bijvoorbeeld grote gebouwen en winkels in het centrum aangesloten op een soort gangen en bruggensysteem, waardoor je zonder over straat te hoeven door zo ongeveer het hele centrum kunt lopen). Warme kleren zijn daar ook in overvloed te koop. En: altijd zon en warm gaat ook vervelen op den duur.

Gewoon 'meegaan met de stroom' zoals ze in Californie graag roepen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Zon en warmte gaat op den duur vervelen? Nou nee. Verlang nu al naar de zomer
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik hou wel van vier seizoenen per jaar. Wat je wat meer naar het noorden vaker hebt dan in het zuiden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Bennogr schreef: Maar je past je gewoon aan, net zoals je omgeving dat doet
Dat viel me in Utah dus heel erg tegen want bijv. de Gateway Mall enz. zijn geen echte malls maar weer winkelbuurten. Vond dat zo vreemd in een staat waar het de ene helft van het jaar veel te warm is en de andere helft van het jaar sneeuwt.

Hier in Florida vind ik de omgeving veel meer aangepast aan het weer. Overdekte speeltuinen bijvoorbeeld, echt heerlijk voor de kinderen! Wel lekker naar buiten en rondracen maar onder zo'n blauw doek zodat ze niet verbranden in de zon. In Utah konden we na schooltijd vaak niet naar de speeltuin omdat de glijbanen zo heet waren dat kinderen zich eraan konden bezeren.
marloesQ
Amerika-newbie

Bericht door marloesQ »

Bedankt! Ik heb mijn brief nu bijna klaar:)

Maar zou iemand mijn brief willen bekijken en aanpassen? Dingen die goed zijn of die ik er beter niet neer kan zetten?

Want dan kan ik kijken hoe iemand het vindt die mij niet kent.

Maar liever zet ik hem niet op internet. Dus naar wie zou ik het mogen mailen?:D
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik wil hem wel voor je nalezen :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

NOu moet ie niet in perfect engels zijn want dat ben je zelf ook niet. Dan krijgt men ook weer een verkeerde verwachting. Ik zou het dus als eigen vertaling doen en laten nakijken op inhoud.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Misschien is delen via google docs een idee.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Zoveel mensen, zoveel opinies. Zo'n brief is niet iets wat ofwel goed/ofwel fout is. Dus als je het aan 5 mensen vraagt, zal je 5 verschillende opinies krijgen. Mijn advies: beperk het aantal mensen aan wie je feedback vraagt, luister naar wat zij zeggen dat ze anders zouden doen, vraag hen waarom, en maak dan zelf je besluit.
Elke
Applejuice
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Applejuice »

Ik heb zelf ook een jaar high school gedaan en heb zelf ook zo'n brief moeten schrijven, dus als je wilt zou ik je brief best na willen kijken hoor.

Als je Engels niet zo goed is, of zinnen niet perfect lopen, is dat écht niet erg. Daarvoor ga je toch ook naar de VS? Bovendien is het Engels van de Nederlandse uitwisselingsstudenten veel beter dan bv. de Duitsers, Brazilianen en Japanners, dus ik zou me niet te druk maken.

En nog een kleine tip, probeer niet alleen over jezelf te schrijven, maar probeer ook uit te leggen waarom je naar Amerika wilt komen. Amerikanen zijn ontzettend trots op hun land, en vinden het geweldig om een uitwisselingsstudent daarmee kennis te laten maken. Laat dus merken dat je daar ook erg geïnteresseerd in bent!

Ik weet niet met welke organisatie je gaat, maar vaak kun je wel een regiokeuze aangeven. Ik zou er echter niets over schrijven in je brief. Stel je voor dat een geweldig leuk gezin midden in de bergen jou dolgraag wilt hosten, maar jij in je brief hebt staan dat je niet in de sneeuw wilt. Dan gaat er een gezin zo aan je neus voorbij, en zo makkkelijk is het helaas ook weer niet om een gezin te vinden! Probeer open te staan voor alles, dat is ook waar zo'n jaar om draait.

Bovendien hebben de meeste studenten die ik ken die in Alaska zaten (in mijn jaar 3 geloof ik!) echt absoluut de tijd van hun leven gehad, maar dat terzijde ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer