Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Inkomen uit NL

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Dille
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Inkomen uit NL

Bericht door Dille »

Beste mensen,

Per 1 februari 2013 begint mijn vrouw aan haar postdoc in Boston. Uiteraard ga ik met haar mee op een J2 visum. Hoewel we nog heel veel niet weten, weten we wel dat het levensonderhoud in Boston best prijzig is. Gelukkig kan ik voor mijn huidige Nederlandse werkgever blijven werken maar dan wel op freelance basis (dagtarief) i.p.v. mijn huidige vaste dienstverband.

Harstikke fijn natuurlijk alleen kom ik er maar niet achter hoe ik dit nu het beste kan en moet organiseren, zowel in de VS als in NL. Mijn inkomen komt dus enkel uit Nederland en mijn werkzaamheden hebben geen betrekking of invloed op de Amerikaanse markt.
1) Mag ik dit inkomen uit NL zonder meer in de VS ontvangen of moet ik hiervoor eerst een sole proprietorship oprichten of mij als independent contractor laten registeren?
2) Mag mijn Nederlandse werkgever dit inkomen zonder meer naar mij overmaken (op NL of VS bankrekening?) of moet ik hiervoor in NL als zijnde ZZPer zijn staan ingeschreven? Betaal liever geen Nederlandse belasting.. :clap:

Hopelijk kan één van jullie mij adviseren hoe ik bovenstaande casus het beste kan aanpakken. Bij voorbaat duizendmaal dank!

Groets,
dille
Ebelix
Amerikakenner

Re: Inkomen uit NL

Bericht door Ebelix »

In Amerika mag je niet werken op een J2 visum. Derhalve mag je geen inkomsten in Amerka of wasr dan ook hebben. Wil je toch blijven werken in Nederland dan kan je beter alles in Nederland laten vallen. Als startende zzp'er zijn er genoeg aftrekkosten die het rendabel maken om dit te doen. De belastingdruk zal niet hoger zijn dan in Amerika als je daar had mogen werken.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Ebelix schreef:In Amerika mag je niet werken op een J2 visum.
Je mag gerust werken hoor, je moet alleen een EAD aanvragen. Dat is juist het grote voordeel van een J2 versus een H4.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

:offtopic: Naar welke uni gaat ze? Ik heb namelijk redelijk veel ervaring met een aantal daar...
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Dille
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Dille »

1250 schreef::offtopic: Naar welke uni gaat ze? Ik heb namelijk redelijk veel ervaring met een aantal daar...
Ze gaat onderzoek doen aan het Ragon Institute, een samenwerking van MGH/MIT en Harvard in onderzoek naar AIDS.
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

De belastingdruk in Amerika is natuurlijk heel veel lager dan in NL. Veel hangt natuurlijk van je tarief af... maar als ik me niet vergis betaal je in Nederland 33% voor een bescheiden inkomen van 25K! Zelfs met al die afrekposten voor startende zzp'er is het niet zo gunstig als je heel snel op die 52% gaat zitten.
Ebelix schreef: Als startende zzp'er zijn er genoeg aftrekkosten die het rendabel maken om dit te doen. De belastingdruk zal niet hoger zijn dan in Amerika als je daar had mogen werken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer