Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaring met uitwisselingen

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Physiq
Amerika-ontdekker

Ervaring met uitwisselingen

Bericht door Physiq »

Heeeeey beste Amerika liefhebbers,

Ik wil eigenlijk van jongs af aan al graag emigreren naar Amerika. Het lijkt mij echter verstandig om dan eerst een uitwisselingsjaar te doen om te kijken of het mij eigenlijk wel bevalt.
Ik ben daarom dus aan het rondkijken naar uitwisselingsjaren en bij ons op school heb je daar ook brochures over.
Het prijskaartje is toch even wat teveel om even lekker YOLO te gaan en het maar doen.

Zijn er hier mensen, zowel ontvangers en mensen die als uitwisselingsstudent naar Amerika zijn gegaan, die mij hun ervaring hiermee kunnen vertellen?

Bij ons op school heb je vooral brochures van EF, bij EF kun je ook een familie die je kent opgeven en dan gaan zij door de procedures.
Het lijkt mij namelijk ook wel iets prettiger om bij mensen thuis of in de omgeving te wonen die ik al ken.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Ervaring met uitwisselingen

Bericht door kastelke »

Physiq schreef: Het lijkt mij namelijk ook wel iets prettiger om bij mensen thuis of in de omgeving te wonen die ik al ken.
Waar in de US ben je al geweest? En welke mensen ken je daar? Heb je hen al gevraagd of zij er voor open staan om jou in huis te nemen? En hoe de school is die bij hun buurt hoort?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@kastelke, zijn introductiebericht staat hier. Hij is al 3x in de VS geweest, en kent mensen in South Carolina.
Physiq
Amerika-ontdekker

Bericht door Physiq »

Hockey schreef:@kastelke, zijn introductiebericht staat hier. Hij is al 3x in de VS geweest, en kent mensen in South Carolina.
Ik ken ook mensen uit Minnesota & Californie. Dat stond er niet in zie ik net.
Physiq
Amerika-ontdekker

Bericht door Physiq »

kastelke schreef:
Physiq schreef: Het lijkt mij namelijk ook wel iets prettiger om bij mensen thuis of in de omgeving te wonen die ik al ken.
Waar in de US ben je al geweest? En welke mensen ken je daar? Heb je hen al gevraagd of zij er voor open staan om jou in huis te nemen? En hoe de school is die bij hun buurt hoort?
Ik ben inderdaad zoals Hockey al zei, 3x in de Verenigde Staten geweest. In het Westen (denk aan: Californie, Nevada), in Florida, het Oosten (New York, Philadelphia) en in mei ga ik voor de 4e keer naar Amerika, dat word invliegen in New York en terug vanuit Miami.

Ik heb hen leren kennen via het internet, hier moet je natuurlijk wel voorzichtig mee zijn maar ik ken hen onderhand al een lange tijd (2 tot 5 jaar) en ik heb al gesproken met hen, via Skype dus ik weet dat het niet een vent is van 50, verjaardagscadeautjes verstuurd en gekregen. Echt heel erg leuk! Ik ben echt blij dat ik hen heb leren kennen. God bless the Internet. :lol:

Ik heb het nog niet aan allemaal gevraagd maar dat ga ik wel doen natuurlijk en ben ik ook mee bezig.
Voordat ik daar naar toe ga wil ik vanzelfsprekend weten wat voor een school het is en heb het dan ook gevraagd.
Het zijn gewoon doorsnee scholen, niets speciaals en het is ook geen "Class of 1984"-achtige school (voor diegenen die de film kennen).

Ook al zou het niet kunnen met de families die ik al ken lijkt het mij nog steeds een erg leuke en unieke ervaring.

Erg bedankt al trouwens om mij te willen helpen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer