Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

B1/2 Visum

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
roos24
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

B1/2 Visum

Bericht door roos24 »

Hallo allemaal!

Ik ga in januari 5 maanden naar New York om (onbetaald) stage te lopen bij de United Nations University.
Ik weet wat voor documenten ik allemaal mee moet nemen bij de aanvraag van het visum bij het consulaat, maar hebben jullie enig idee hoeveel geld je ongeveer moet hebben om het visum te krijgen?

Groetjes
Roos
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: B1/2 Visum

Bericht door kastelke »

Bedoel je de kostprijs van het visum? -> is op de site van het consulaat te vinden
Bedoel je hoeveel geld je moet hebben om hen gerust te stellen dat je voldoende hebt om te overleven die maanden? -> dat hangt van diverse factoren af: ga je bij vrienden verblijven, of huur je hartje Manhattan een eigen flat?
Op welk budget ben je zelf uitgekomen? Welke kosten voorzie jij voor huur, eten, transport, ontspanning? En heb je dat in totaal, of heb je dat niet?

Je schrijft B1/2 visum. Ik neem aan dat je voor B1 gaat? En was dat het visum dat men je aangeraden heeft?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
roos24
Amerika-newbie

Bericht door roos24 »

Dat was het visum wat UNU mij heeft aangeraden...

En moest inderdaad bij de applicatie een verblijf adres invullen maar die heb ik nog niet, dat kan ik beter regelen als ik het visum daadwerkelijk heb denk ik.
Uit jouw verhaal begrijp ik dat het dus handig kan zijn om een begroting mee te nemen?
Dankjewel in ieder geval voor je reactie!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik weet dat er specifieke stagevisa zijn, vandaar mijn vraag. Maar een instelling zoals UNU zal wel weten wat ze doen, neem ik aan.

Over het niet hebben van een verblijfsadres: dat kan blijkbaar toch een probleem zijn. Ik quote uit een bericht van eerder deze week, van iemand die ook voor een B1/2 ging:
FrenkyBoy schreef:. Ik vertelde de ambassade dat ik van plan was om de eerste paar dagen in een hostel te verblijven en daarna opzoek te gaan naar kamers. Nu wilt de ambassade toch een adres weten waar ik ga verblijven als ik het hostel verlaat.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... es#p763718
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Heb even naar de website van de United Nations University gekeken en het lijkt mij meer een 'denktank' en 'lezingenverzorgingsorganisatie" dan een echte universiteit: er staan voornamelijk bijeenkomsten op de website, geen programma's over studies.

Plus: de instelling wordt blijkbaar geleid (of de website wordt geschreven) door Britten, Amerikanen schrijven over 'programs', Britten over 'programmes.'

Niets mis mee, natuurlijk, maar als stageloper loop je het risico dat je bij zo'n groep veredelde koffiehaler wordt in plaats van echt iets te leren.

Vraag dus: hoe kom je aan die organisatie en wat hebben ze je voorgespiegeld? Ik heb een 15 jaar rondgelopen in de wandelgangen van de VS een tijd geleden en had er nog nooit van gehoord (wel van de internationale VN school, maar da's wat anders). Dat zegt natuurlijk niet alles, zoveel weet ik nou ook weer niet. Maar als New Yorker (en als journalist in ruste) word je natuurlijk wat achterdochtigerder.
Laatst gewijzigd door Bennogr op 14 okt 2012, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Elke
roos24
Amerika-newbie

Bericht door roos24 »

Thanks for your concern, Benno, maar UNU is gewoon de academische arm van de UN. Ben via de Universiteit van Amsterdam hier gekomen dus dat zit wel goed :thumbup:

Okay, wel onhandig want mijn afweging om nu nog geen kamer te accepteren ligt juist aan mijn visum toekenning. Geen zin om een half jaar 950 dollar te betalen voor noppus ;)
Maar kan de confirmatie van NY Habitat meenemen, in die mail had ik aangegeven dat ik nog even wacht met de kamer accepteren tot dat ik het visum toegekend heb gekregen.
Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met NY Habitat?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Je loopt stage bij een onderdeel van de VN en krijgt geen stagevergoeding? Ben ik de enige die dat een schande vind? Geef dan op zijn minst 300 euro ofzo voor wat te eten en drinken...
roos24
Amerika-newbie

Bericht door roos24 »

Jaja zo gaat dat met gewilde stages DejaVu.
Ben toch blij :clap:
Dorijn85
Amerika-ontdekker

Bericht door Dorijn85 »

Een tip voor woonruimte: http://www.ihouse-nyc.org/s/707/start.aspx

Een fantastische plek om te wonen. Er wonen ook UN stagiaires.

Je betaald 65 dollar aanmeldingskosten en als je wordt geaccepteerd (wat niet altijd zo is, mits je een goede brief schrijft), dan kun je tot 30 dagen van tevoren je kamer kosteloos opzeggen.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

DejaVu schreef:Je loopt stage bij een onderdeel van de VN en krijgt geen stagevergoeding? Ben ik de enige die dat een schande vind? Geef dan op zijn minst 300 euro ofzo voor wat te eten en drinken...
Van jouw belastinggeld? Ben je nou helemaal gek geworden? :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer