Dit doet me denken aan een documentaire over de Nederlandse Cribs(of Bloods) die hun moederorganisatie in LA gingen opzoeken. Gewoon dmv ESTA en op de vraag "ben u ooit gearresteerd?" nee ingevuldchar88 schreef: Ik heb namelijk gelezen dat sommige er wel in komen zonder visum met strafblad?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Strafblad en Visum afgewezen wat nu?
Re: Strafblad en Visum afgewezen wat nu?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Zie hier de lijst wat er onder Moral Turpitude valt: http://en.wikipedia.org/wiki/Moral_turpitude . Daar staat ook dat deze eronder valt:char88 schreef:Hij heeft een drugsdelict het gaat om diefstal van kleding. Waarvoor hij een taakstraf heeft gekregen de vrouw die hem interviewde vroeg alleen van hoeveel stuks en wat hij ermee gedaan had zijn antwoord was toen 4 en dat het voor zichzelf was. Heel stom iets maar het is iets waarvoor hij dus geen visum kan krijgen. Heeft het dan zin om ze vonnis te vertalen of iets dergelijks en het weer aan te vragen???
Heel spijtig maar je bent hierbij dus aan de interpretatie van degene die je Visum moet toekennen overgelevert. En blijkbaar vinden ze het een risico om je vriend toe te laten.Crimes Against Property - Theft (when it involves the intention of permanent taking)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Behalve dus mijn vraag van hier boven (documenten) heb ik nog andere vragen:
- heeft hij een vast inkomen?
- bezit hij een woning?
Zijn er nog andere banden die hij aan kan tonen met Nederland?
- heeft hij een vast inkomen?
- bezit hij een woning?
Zijn er nog andere banden die hij aan kan tonen met Nederland?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
eddiemike
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Zo doet toch nagenoeg iedereen het met een strafblad...DejaVu schreef:Dit doet me denken aan een documentaire over de Nederlandse Cribs(of Bloods) die hun moederorganisatie in LA gingen opzoeken. Gewoon dmv ESTA en op de vraag "ben u ooit gearresteerd?" nee ingevuldchar88 schreef: Ik heb namelijk gelezen dat sommige er wel in komen zonder visum met strafblad?. Ze kwamen er gewoon in omdat ze niet in de NL database kunnen kijken. Maar goed nu sta je wel in het Amerikaanse systeem dus dat gaat je niet lukken. Daarom moet je nu niet zonder visum gaan reizen want dan krijg je een inreisverbod voor...5 jaar(?).
Werkcontract met loonstroken
Reisplan
De gevraagde documenten zoals formulier, bewijs betaling, pasfoto, envelop.
Mijn paspoort omdat ik al een paar keer ben geweest
Op het formulier ook eerlijk geantwoord dat hij gearresteerd is.
Dus geen vonnis en andere papieren van zijn strafblad...
Reisplan
De gevraagde documenten zoals formulier, bewijs betaling, pasfoto, envelop.
Mijn paspoort omdat ik al een paar keer ben geweest
Op het formulier ook eerlijk geantwoord dat hij gearresteerd is.
Dus geen vonnis en andere papieren van zijn strafblad...
Of wij hier een goed advies in kunnen geven weet ik niet. Ik zie nog maar twee opties. Maar let wel, ik ben geen immigratieadvocaat, enkel een goedwillende amateur. De opties die ik zie is: voorlopig niet naar de VS of een immigratieadvocaat raadplegen, waarbij ook deze niet kan garanderen dat hij/zij je kan helpen.
Helaas ken ik geen advocaten in de regio waar jullie heen willen. Ken er alleen een paar in LA.
Ik wil hiermee aangeven dat een advocaat gegarandeerd geld gaat kosten, maar geen enkele garantie biedt om toch binnenkort naar de VS te kunnen gaan. Hij/zij kan jullie zaak bekijken en kan dan alsnog zeggen dat de VS er voorlopig niet inzit.
Helaas ken ik geen advocaten in de regio waar jullie heen willen. Ken er alleen een paar in LA.
Ik wil hiermee aangeven dat een advocaat gegarandeerd geld gaat kosten, maar geen enkele garantie biedt om toch binnenkort naar de VS te kunnen gaan. Hij/zij kan jullie zaak bekijken en kan dan alsnog zeggen dat de VS er voorlopig niet inzit.
Wat vervelend dat het zo een gedoe is. We hadden dus beter geen visum kunnen aanvragen... dan hadden we meer kans dan nu. En nogmaals aanvragen is dus weer kans dat je visum geweigerd wordt.
Daarnaast heeft hij gewoon een vaste loon en hebben we een huurwoning...
Dus enige tip is een advocaat uit regio Miami.. vanuit Nederland lukt dat dus ook niet?
Daarnaast heeft hij gewoon een vaste loon en hebben we een huurwoning...
Dus enige tip is een advocaat uit regio Miami.. vanuit Nederland lukt dat dus ook niet?
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eigenlijk zou er een standaard Disclaimer moeten zitten op het Visum gedeelte van het AA forum:
Twijfel je over wat je moet antwoorden of wil je specifiek antwoord op wat geldt voor jouw situatie, neem dan contact op met de Amerikaanse ambassade of de Customs and Border Protection. Zij kunnen je het meest actuele en juiste advies geven voor jouw omstandigheden. Het heeft weinig zin om advies te vragen over persoonlijke situaties, omdat de interpretatie van de regels door Amerikanen gebeurt en niet door forumleden.
Laatst gewijzigd door Njit op 16 okt 2012, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Moet je de papieren ivm de veroordeling niet meenemen? Of is dat in Nederland weer anders dan in Belgie? (want bij de Green card moeten Nederlanders ook niks doen om hun -blanco- uittreksel uit het strafregister op te vragen, terwijl de Belgen daar zelf voor moeten zorgen)
Vraag is of het op vakantie gaan naar de US nu echt zo belangrijk is dat je er nog enkele honderden (op zijn best) euro's extra aan uit wilt geven. Je kan ook besuiten gewoon een paar jaar te wachten, zodat de veroordeling langer dan 10 jaar geleden is.
(blijkbaar is dat de termijn die ze in Canada hanteren, mogelijk dus ook in de US?)
Dat er hier forumleden zijn die je adviseren om gewoon niks aan te vragen en te gaan, dat moeten zij zelf weten. Het kan zijn dat je daar mee weg komt. Maar op zich ben je dus weer iets tegen de wet aan 't doen. Dat is hetzelfde als tegen iemand zeggen dat het niet erg is om tegen 150km/uur over de autostrade te scheuren omdat de meesten daar mee weg komen zonder gepakt te worden.
En stelen kan je ook makkelijk nog eens doen, want de meeste dieven worden immers ook niet gepakt.
Vraag is of het op vakantie gaan naar de US nu echt zo belangrijk is dat je er nog enkele honderden (op zijn best) euro's extra aan uit wilt geven. Je kan ook besuiten gewoon een paar jaar te wachten, zodat de veroordeling langer dan 10 jaar geleden is.
(blijkbaar is dat de termijn die ze in Canada hanteren, mogelijk dus ook in de US?)
Dat er hier forumleden zijn die je adviseren om gewoon niks aan te vragen en te gaan, dat moeten zij zelf weten. Het kan zijn dat je daar mee weg komt. Maar op zich ben je dus weer iets tegen de wet aan 't doen. Dat is hetzelfde als tegen iemand zeggen dat het niet erg is om tegen 150km/uur over de autostrade te scheuren omdat de meesten daar mee weg komen zonder gepakt te worden.
En stelen kan je ook makkelijk nog eens doen, want de meeste dieven worden immers ook niet gepakt.
Elke
Het is inderdaad niet de moeite waard om er zoveel honderden euros nog bovenop te gooien.... Vind het heel erg jammer maar na die tien jaar kunnen ze je dan niet meer weigeren met een afgewezen visum?
In iedergeval bedankt voor alle tips ik ga nog een keer naar het consulaat bellen kijken wat zij adviseren.
In iedergeval bedankt voor alle tips ik ga nog een keer naar het consulaat bellen kijken wat zij adviseren.
Gebruik dan niet meer de term gearresteerd, maar enkel de term veroordeeld.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe lang blijven overtredingen geregistreerd staan?
Hoe lang overtredingen geregistreerd blijven hangt af van de situatie.
http://www.juridischloket.nl/vraagenant ... fault.aspx
- Gegevens worden geschrapt 5 jaar na een einduitspraak wanneer de justitiële gegevens zijn verwerkt, of wanneer een strafbeschikking wegens een overtreding volledig uitgevoerd is.
- Is er een vrijheidsstraf of taakstraf opgelegd dan blijft dit 10 jaar geregistreerd staan.
- De termijn is ook 10 jaar indien een bedrijf (of rechtspersoon) een geldboete van de derde of een hogere categorie van € 7.600 (per 1 januari 2010) opgelegd heeft gekregen.
- 2 jaar na het overlijden van betrokkene.
- Na het vervallen van het recht tot strafvordering door verjaring.
Maar maakt dat nou allemaal veel uit, wat wij in Nederland verjaard vinden en wat niet? Volgens mij bepalen de Amerikanen vooral zelf of de ernst van de overtreding in combinatie met hoe lang geleden het gebeurd is, leidt tot weigering van een visum.
Diefstal is een misdrijf. De taakstraf blijft 20 jaar geregistreerd staan, maar in principe worden de gegevens gedurende acht jaren verstrekt aan derden (waaronder i.v.m. emigratie).Njit schreef:Hoe lang blijven overtredingen geregistreerd staan?
Hoe lang overtredingen geregistreerd blijven hangt af van de situatie.
Als je een nieuwe paspoort aanschaft met een ander documentnummer kunnen ze dat dan ook nog zien bij de douane dat je visum is afgekeurd??
Jazeker..................
Hoe kunnen ze dat zien dan door je naam niet??
De naam zit inderdaad in hun systeem. Ook met een nieuw paspoort gaat het niet lukken.
- bedeve
- Amerika-expert
Is deze thread en de wijze waarop er gereageerd wordt een goed gebruik van dit forum ?
In mijn beleving niet !!
In mijn beleving niet !!
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wat is er nu weer verkeerd?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht