Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Werkvisum/greencard voor band

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Free Bird
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Werkvisum/greencard voor band

Bericht door Free Bird »

Fraa schreef:Ik kan me moeilijk inbeelden dat een kleine lokale of nationale band zonder enige contractdeal een tour in the US gaat plannen.
[off-topic] Dit gebeurt juist erg veel, zowel in Amerika als in Europa. Optredens regelen via internet, spelen voor benzine-geld, eten/drinken en een slaapplek, busje huren en gas erop :)
Zo heb ik met mijn eigen "kleine lokale" (metal-)bandje al een keer of 4 Europa doorgecrosst en speelden we regelmatig buiten Nederland. [/off-topic]
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Heb vele jaren geleden een Brits/Australisch duo een paar maanden op mijn zolderkamertje in Amsterdam gehad. Dat was in de tijd dat men met een echte bandrecorder nog een echt bandje opnam en dat via de post naar verschillende plaatsen stuurden om te laten horen hoe ze klonken.

Die twee reisden rond in een soort kleine stationwagen, die lekte (waardoor ze erg blij waren dat ze in een droog zolderkamertje konden slapen). Ze zijn heel Nederland doorgereden en wisten zich daarmee in leven te houden. Ik geloof dat ze ook een stukje Europa gedaan hebben, in een tijd dat je nog een echt paspoort nodig had, zelfs om naar Belgie (of Duitsland) te reizen.

Dus rondtoeren zonder al teveel kosten KAN wel. Al denkt men tegenwoordig dat je ook genoeg eletronika moet meeslepen om een ruimteveer te kunnen lanceren.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

oortjes schreef:Meer mensen schrijven dat, dat ze zich in de US zoveel meer thuis voelen. Ik snap dat dus echt niet. Wat trekt jullie zo in de US ? Wat denk je hier te vinden dat je in Ned. niet kunt hebben - professioneel of persoonlijk ?
Ik snap niet dat jij dat niet snapt. Elke emigrant in spé zal ook waarschijnlijk een ander antwoord daarvoor hebben, want het is een gevoelsmatig iets en dus erg persoonlijk. Waarom voel jij je hier in de US bijvoorbeeld thuis, of waarom niet?
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Oortjes; het is net zoals verliefd zijn uitleggen, moeilijk. Het is inderdaad een gevoelskwestie, wat eventueel aangevuld kan worden met bepaalde meer "zakelijke" redenen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

SemJes, je hebt gelijk, maar Dickstar wist het toch redelijk goed uit te leggen. Ik denk dat het vooral het gevoel is dat Ned. te vol is, overbouwd, etc. - nu lijkt me Rotterdam een goede plek voor hem te wonen beroepsmatig, maar niet gevoelsmatig.
En toen ik nog in Ned. woonde werd ik ook wel iebel van de supermartkarretjes tegen je enkels omdat alles zo krap en zo vol was, en lang in de lang files staan, praat me er niet van.

Maar hier is de realiteit toch ook dat degenen die willen werken en niet dagelijk uren willen commuten, in de stenen jungles moeten wonen.
Huizen zijn inderdaad redelijk laag geprijsd nu in de US, en in bepaalde plekken zelfs heel laag, maar voor ieder laag geprijsd huis staat wel een gezin met financiele problemen dat de droom heeft zien stuk slaan. In het gunstigste geval wonen ze nu in een appartementje of bij fam,ilie in, in het slechtste geval wonen ze hier onder de overpass.
Inderdaad zijn USera vriendelijker vaak, maar het alles heel oppervlakkig, zodra ze je niet meer zien ben je inderdaad weg.
24/7 is niet overal, en in mijn bescheiden mening is het bezopen. Winkels open tot acht negen uur 's avonds en ook op zondag is inderdaad plezierig, vooral als beide partners werken.

Dus ja de US heeft zijn goede punten maar er zijn ook veel negative punten zoals de vele regels en regeltjes en formulieren waar star de hand aan wordt gehouden. Ik heb meer behoefte aan persoonlijke ruimte dan aan open vistas.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Het hangt ook af van hoe je zelf in elkaar steekt. Jij bent vaak heel negatief over Amerika op dit forum en dan kom je op een punt dat je alles zwart gaat bekijken en niets meer leuk vindt. Ik snap wel dat dit te maken heeft met je ervaringen maar dat heeft wel duidelijk zijn weerslag.

Elk land heeft zijn charme maar je moet er als mens wel zelf voor openstaan om die charme te waarderen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

oortjes schreef:Inderdaad zijn USera vriendelijker vaak, maar het alles heel oppervlakkig, zodra ze je niet meer zien ben je inderdaad weg.
.
Sorry, hoor, maar dit ben ik dus niet met je eens. Ik heb heel goede Amerikaanse vriendinnen hier, die intussen wegverhuisd zijn, en met wie ik nog vaak contact heb en zo vaak mogelijk (ja, door de afstanden soms niet meer dan eens in de zoveel jaar) zie. Tegenwoordig helemaal, want met Facebook e.d. is het nog makkelijker. Het is dus echt wel je persoonlijke ervaring. En, ik zeg het altijd weer als mensen mij vragen waarom ik zo graag hier woon, ik zou bij lange niet overal in de VS zo op mijn plaats zijn. integendeel, zelfs, al vind ik het land op heel veel plaatsen prachtig, echt wonen zou ik me maar op een paar plekken zien. En ja, dat zou wel (in ieder geval dichtbij) een "stenen jungle", zoals jij ze noemt, zijn, want ik ben veel meer stadsmens. Maar juist dat we hier zo in de stad en ook zo in de natuur zitten spreekt mij zo aan. YMMV (Your Mileage May Vary).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik weet eigenlijk niet waar ik me thuisvoel. Ik vind het in de VS erg prettig wonen: het leven is convenient, je hoeft nooit bang te zijn dat je "verkeerde" kleren aan hebt, alles is 24/7 open; voor iemand als ik is dat allemaal ideaal. Daarbij komt dat ik erg houd van de ruimte, het niet opgepropt zitten in een NL woonwijk waar je buren precies weten wat je wekelijkse boodschappendag is. En misschien nog wel het belangrijkste: het weer en de natuur. Als het daarom ging, zou ik echt nooit meer naar NL willen verhuizen. En, o ja, ook niet onbelangrijk: de scholen vind ik hier geweldig. We hebben de afgelopen jaren zo moeten vechten voor onze dochter die speciaal onderwijs nodig heeft; hier in de VS wordt ze niet gezien als een last, maar als een meisje dat ze zo goed mogelijk willen helpen. Ik kan niet beschrijven wat dat met me doet.

Maar dan de andere kant: ik heb echt heel erg veel moeite met bepaalde aspecten van dit land. Eentje daarvan is de overmatige consumptie op diverse vlakken (energie, eten) en het feit dat mensen gewoon weigeren hun auto uit te komen. De afgelopen twee weken moest ik iedere dag mijn dochter ophalen van de bus waar ze mee naar summer school werd gebracht. Iedere dag dezelfde 8 auto's, die met draaiende motor staan te wachten, terwijl ik gewoon op de stoep sta. Ik snap gewoon niet waarom die mensen niet even uitstappen om gezellig even een praatje te maken met hun collega-moeders. Ook heb ik veel moeite met de enorme inefficiëntie van veel instanties. Formulieren zitten vaak onlogisch in elkaar, waardoor je naar je gevoel dingen dubbel aan het invullen bent, of er is veel te weinig ruimte om iets in te vullen (bijv. je e-mailadres in een vakje van 4cm lang). Ik heb 4 kinderen en ik heb voor hen in totaal in het afgelopen jaar toch wel een paar kg aan papierwerk moeten invullen. Ik erger me daar echt helemaal kapot aan. Op een gegeven moment was het zelfs zo dat ik op een school voor mijn dochter 2 keer exact hetzelfde formulier moest invullen; ik kreeg dus echt letterlijk 2 identieke papieren in mijn handen geduwd. Andere dingen waar ik voorlopig nog niet zo snel aan zal wennen, is alles wat met huishoudelijke apparatuur te maken heeft en het (gebrek aan) gezondheidsdenken.

Ik was eerder deze maand een week in NL en toen merkte ik dat ik het terrassengebeuren eigenlijk ook wel erg miste!

Maar goed, zoals ik er nu inzit, wil ik hier nog best een paar jaar wonen, maar ik geloof niet dat echt verliefd zal worden op dit land. Intussen merk ik echter dat ik dat gevoel met het zo drukke Nederland ook niet meer heb. Ik vind het leuk om er te zijn, maar ik zou er niet meer willen wonen. Het land waar ik uiteindelijk het liefste strand, is en blijft toch Zwitserland. Ik heb daar nu 3 keer, in totaal ruim 7 jaar, gewoond en ik houd van dat land!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Heel herkenbaar dimona wat je zegt en het blijkt maar dat geen elk land perfect is en dat je er zelf het beste van moet maken om het ergens leuk te hebben nietwaar :)
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Petra/VS schreef:En, ik zeg het altijd weer als mensen mij vragen waarom ik zo graag hier woon, ik zou bij lange niet overal in de VS zo op mijn plaats zijn. integendeel, zelfs, al vind ik het land op heel veel plaatsen prachtig, echt wonen zou ik me maar op een paar plekken zien. En ja, dat zou wel (in ieder geval dichtbij) een "stenen jungle", zoals jij ze noemt, zijn, want ik ben veel meer stadsmens. Maar juist dat we hier zo in de stad en ook zo in de natuur zitten spreekt mij zo aan. YMMV (Your Mileage May Vary).
Goed gezegd! :thumbup: En zo blijkt maar weer eens hoe verschillend al die ervaringen zijn. Dit geldt voor mij ook zeer sterk. Ik kan de plekken in de VS waar ik liever zou wonen dan Atlanta op één hand tellen. Ik ben zeer gelukkig met mijn "quality of life". Nee, niks is perfect, maar het komt wel in de buurt. Ik hou van de plek waar ik woon, het is midden in de stad, maar ik ben omringd door groen. De term "stenen jungle" gaat voor mijn stad tenminste niet op. Ik moet er zelf niet aan denken om niet in een stad te wonen, maar allebei kan gelukkig, ieder zijn meug!
"Keep Georgia On Your Mind"
Dickstar
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Dickstar »

Jullie hebben allemaal goede punten. En nee, ik heb nooit beweerd dat de Verenigde Staten een perfect land is. Integendeel. Er zijn veel dingen waar ik versteld van sta. Ik ben absoluut geen hippie, integendeel, maar de waanzinnig inefficiënte manier waarop men op sommige vlakken met energie omgaat hier gaat erg ver. Simpele dingen als het recyclen van glas, plastic en papier doen ze hier niet, alles wordt in een landfill gepleurd. Dat is gewoon nergens voor nodig in 2012. Ook de enorme bureaucratie staat me tegen. Het merendeel van de shows die TV wordt uitgezonden is waardeloos, daar verschilt NL niet in in ieder geval.

En begrijp me goed, ik zou echt niet overal willen wonen hier. Afgelopen week ben ik een heel stuk door Texas heengereden. Super machtige steden om te bezoeken en indrukwekkende landschappen, maar het zal mijn woonplaats nooit worden. Ik ben verliefd op Florida geworden, ik kan mezelf hier zien wonen en het ontzettend naar mijn zin hebben. De westkust staat nog op mijn to-do list, wie weet wat ik daar nog vind in de toekomst.

Er zijn genoeg negatieve dingen op te noemen, tuurlijk, maar ik kies er voor om me vooral te richten op de positieve zaken. Dit is iets dat ik in het algemeen doe, het maakt het leven een stuk aangenamer en positiever.
lijkt me goed dat je het zo ziet. Ik heb nog een tip voor je: ga niet actief al je banden in/naar Nederland wegknippen. Plan A is VS en je geluk daar vinden, maar Plan B, een leven in NL, is ook een grote kans op, en moet je op voorbereid zijn. Plus, als er iets met je gebeurd wil je al gauw weer naar NL, trust me.
Wees dus ook voorzichtig met aan alles en iedereen in NL te vertellen dat je weg wil en weggaat, mensen om je heen zullen dan geen energie meer in je steken en je zult je behoorlijk alleen en geisoleerd voelen, plus misschien vatten ze het zelfs persoonlijk op. Just a tip!!
Ik heb hetzelfde, ik ga over een paar weken voor 2j om NY, studeren en musiceren, kijken of ik iets kan opbouwen etc. Maar ik heb wel in mijn achterhoofd: "Hier ga ik 100% voor, maar als het niet lukt dan is het dat dan ook, dan ga ik naar NL en zorg ik dat hier vet succesvol en gelukkig wordt."
Dat zijn een hoop goeie punten. Dank. Misschien moet ik mijn attitude aanpassen op het feit dat het misschien niet zal lopen zoals ik wil. Maar ik kan er niets aan doen, Nederland voelt constant als een plaats waar ik niet meer wil zijn.
Ik weet eigenlijk niet waar ik me thuisvoel. Ik vind het in de VS erg prettig wonen: het leven is convenient, je hoeft nooit bang te zijn dat je "verkeerde" kleren aan hebt, alles is 24/7 open; voor iemand als ik is dat allemaal ideaal. Daarbij komt dat ik erg houd van de ruimte, het niet opgepropt zitten in een NL woonwijk waar je buren precies weten wat je wekelijkse boodschappendag is. En misschien nog wel het belangrijkste: het weer en de natuur. Als het daarom ging, zou ik echt nooit meer naar NL willen verhuizen.
Precies wat je daar zegt. Die zin met de "verkeerde" kleren slaat eigenlijk de spijker op de kop. Je wordt hier niet constant afgerekend op onzinnige dingen, mensen zijn relaxter en leven minder door hun ego heen. Het is allemaal wat luchtiger en positiever. Dit is constant mijn persoonlijke ervaring geweest.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Dickstar schreef:Simpele dingen als het recyclen van glas, plastic en papier doen ze hier niet, alles wordt in een landfill gepleurd
Heb die zin er eventjes uitgepikt omdat er recent een topic over is geweest die goed aangeeft hoe erg dit per regio verschilt. Om zo te generaliseren dat er in de VS helemaal niet aan recycling wordt gedaan gaat dus veel te ver. Zie dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=3&t=42784
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Tuurlijk - je bent hier op vakantie geweest en de gemiddelde USer laat niet snel het achterste van de tong zien - hehalve bij Jerry of Oprah. Ik woon hier nu zo'n zestien jaar en ik ervaar het anders. De meeste mensen hier zijn bang. Bang hun baan te verliezen, bang hun huis te verliezen, bang hun schulden niet te kunnen afbetalen, bang ernstig ziek te worden en nog verder in de problemen te komen.

Wat kleding betreft, veel bedrijven hebben heel konservatieve eisen mbt. kleding, pakken voor de heren, jurken en rokken voor de dames.
Ik zal nooit vergeten hoe ik jaren geleden, net in de US met een aantal mensen uit eten ging en mijn nieuwe spijkerbroek aantrok met een mooie blouse etc. Het commentaar dat ik daarop kreeg de weken daarna !
Laatst gewijzigd door USInsider op 09 aug 2012, 20:43, 4 keer totaal gewijzigd.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Mensen zijn overal bang voor de dingen die jij noemt, niet alleen in Amerika maar ook in Nederland of andere landen. En je noemt ook wel wat op zeg, zou jij daar niet bang van worden?? Ik wel hoor, waar ik ook woon. Verder is het helemaal niet erg om niet het achterste van je tong te laten zien, wat beschaafder in plaats van gelijk je grote mond open te trekken is niets mis mee vind ik.

En zelfs in het "conservatieve zuiden" waar ik woon ken ik geen bedrijven met die kledingregels waar jij over spreekt. Dus of dat is echt heel erg lang geleden of intussen allang achterhaald. Er zullen wellicht best bedrijven zijn maar dat is niet op grote schaal denk ik.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer