Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Werkvisum/greencard voor band

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Dickstar
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Werkvisum/greencard voor band

Bericht door Dickstar »

Ik heb een lading vrienden in Amerika die in een band zitten. Ze zijn al flink serieus bezig en hebben een oude Greyhound gekocht die ze als tourbus gaan gebruiken. Ik ga sowieso hun website bouwen en verzorgen. Op dit moment hebben we afgesproken dat we dit gedeelte 'onder de tafel' regelen, aangezien ik het bouwen als een vriendendienst doe en de hostingkosten zodanig laag ($60 per jaar) zijn dat het geen zin heeft om dit moeilijker te doen dan nodig.

Zodra ze gaan touren en meer shows gaan spelen, willen ze mij als fotograaf/blogger inhuren.

Hiervoor zou ik een werkvisum nodig hebben. Hoe zou dit in zijn werk gaan? Kan dit visum worden omgezet in een permanente verblijfsvergunning?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Werkvisum/greencard voor band

Bericht door kastelke »

Ik denk dat er heel wat Amerikanen zijn die die job kunnen doen, dus ondanks het feit dat die vrienden jouw vrienden zijn en je een toffe knul vinden, vrees ik dat je geen kans maakt op een visum.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

kastelke schreef:Ik denk dat er heel wat Amerikanen zijn die die job kunnen doen, dus ondanks het feit dat die vrienden jouw vrienden zijn en je een toffe knul vinden, vrees ik dat je geen kans maakt op een visum.
Inderdaad, maar er zijn genoeg bands die een tour doen in the US & die hebben ook hun eigen entourage bij. Volgens mij valt zoiets via een platenfirma dus wel te regelen in principe. Je zal dus ook principe in loondienst van hun platenfirma of organisatie moeten zijn voor ze zoiets kunnen regelen voor je. Misschien moet de band zelf eens navragen hoe andere bands dat doen, want aangezien ze willen touren, veronderstel ik dat ze toch enige faam hebben? Ik kan me moeilijk inbeelden dat een kleine lokale of nationale band zonder enige contractdeal een tour in the US gaat plannen.

Moest't voor jezelf niet lukken, dan kan je misschien onder't VWP afreizen & enkel meegaan op de tour als toerist dus. Of zien anderen op't forum hier misschien een probleem in?
Reisblog: thisisfraa.be
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Fraaa schreef:Moest't voor jezelf niet lukken, dan kan je misschien onder't VWP afreizen & enkel meegaan op de tour als toerist dus. Of zien anderen op't forum hier misschien een probleem in?
Ja, hier zie ik wel een probleem in -- het is illegaal om te werken onder het VWP.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Op zich lijkt het me niet bezwaarlijk om mee te reizen met een band, zeg maar als groupie. Het lijkt me ook nog niet zo bezwaarlijk om daar foto's van te maken. Echter, op het moment dat jouw naam via een website (en foto's op die website) in verband kan worden gebracht met een professionele rockband, dan heb je misschien wel een probleem als je de volgende keer het land in wilt reizen. Ik kan je adviseren om het óf als een vriendendeal te blijven zien, óf om je vrienden te vragen de mogelijkheden goed uit te laten zoeken. Hoe dan ook zul je, reizend op VWP, de immigration officer goed duidelijk moeten maken dat je geen geld komt verdienen in de VS.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

USA2004 schreef:
Fraaa schreef:Moest't voor jezelf niet lukken, dan kan je misschien onder't VWP afreizen & enkel meegaan op de tour als toerist dus. Of zien anderen op't forum hier misschien een probleem in?
Ja, hier zie ik wel een probleem in -- het is illegaal om te werken onder het VWP.
Mijn bedoeling was dan ook dat hij ook écht als toerist mee ging gedaan & niet zogezegd.
Reisblog: thisisfraa.be
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

In principe is een O-2 visum bedoeld voor support personeel, maar er moet iemand zijn die de hoofdaanvrager(s) is/zijn, die dus een O-1 krijgen. Als die vrienden Amerikanen zijn gaat die vlieger niet op.
O-1A: individuals with an extraordinary ability in the sciences, education, business, or athletics (not including the arts, motion pictures or television industry)
O-1B: individuals with an extraordinary ability in the arts or extraordinary achievement in motion picture or television industry
O-2: individuals who will accompany an O-1, artist or athlete, to assist in a specific event or performance. For an O-1A, the O-2’s assistance must be an “integral part” of the O-1A’s activity. For an O-1B, the O-2’s assistance must be “essential” to the completion of the O-1B’s production. The O-2 worker has critical skills and experience with the O-1 that cannot be readily performed by a U.S. worker and which are essential to the successful performance of the O-1
Zomaar zelfstandig als bandfotograaf een visum krijgen zonder dat je bijv. Anton Corbijn heet zal erg lastig zijn.
Dickstar
Amerika-ontdekker

Bericht door Dickstar »

Okay, stel dat ik een eigen bedrijf opricht in Nederland (iets wat ik sowieso al van plan ben) en zij mij inhuren via dit bedrijf.

Ik zal indenken dat dit de boel flink makkelijker zal maken, aangezien ik dan mijn geld officieel in Nederland verdien. Mijn Nederlandse bedrijf betaalt me namelijk in Nederland en zij betalen het bedrijf vanuit Amerika.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Die route kan je vergeten. Ten eerste dien je minimaal 1 jaar voor dat bedrijf in NL te werken voordat zij je kunnen uitzenden op een L1 visum. Als zoiets al een L1 visum oplevert.

Vraag je geen L1 visum aan, hoe wil je het dan gaan doen? Op het VWP? Of een B2? En dan? Dan sta je bij of het consulaat of Immigrations uit te leggen dat jij foto's komt maken. En dus gaat werken. Je kan vervolgens wel zeggen dat de factuur vanuit Nederland verstuurd wordt, maar het blijft werken.

Edit: ik zie dat je een dergelijke vraag al eens gesteld hebt en toen ook al te horen hebt gekregen dat het niet zomaar kan.
Dickstar
Amerika-ontdekker

Bericht door Dickstar »

Hockey schreef:Die route kan je vergeten. Ten eerste dien je minimaal 1 jaar voor dat bedrijf in NL te werken voordat zij je kunnen uitzenden op een L1 visum. Als zoiets al een L1 visum oplevert.

Vraag je geen L1 visum aan, hoe wil je het dan gaan doen? Op het VWP? Of een B2? En dan? Dan sta je bij of het consulaat of Immigrations uit te leggen dat jij foto's komt maken. En dus gaat werken. Je kan vervolgens wel zeggen dat de factuur vanuit Nederland verstuurd wordt, maar het blijft werken.

Edit: ik zie dat je een dergelijke vraag al eens gesteld hebt en toen ook al te horen hebt gekregen dat het niet zomaar kan.
Dat is klote, maar toch thanks voor de info.

Die vraag was trouwens in een andere context, daar waren geen andere mensen aan de Amerika-kant bij betrokken.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

En toch blijf ik er problemen mee houden dat je wel naar de US kunt als je verliefd wordt op een USC (en hij/zij op jou en je bent elk van een andere soort en nogzowat), maar dat er geen visa zijn voor mensen die verliefd worden op de hele USA.

Vraagsteller, je bent hier al eens geweest op een exchange visum. Is er geen mogelijkheid voor een J-visum via de platenmij. of de talent agency van de band ?

Ik denk dat je beste kans is zo veel mogelijk naam op te bouwen in Ned. met fotograferen/bloggen/reizen door Europa, daar verslag van doen, maar op een geheel eigen manier. Je hebt een college opleiding (waarin ? en staat je diploma gelijk aan een US bachelor ?). Je kunt proberen zo H1B 'waardig' worden en op zoek gaan naar een H1B waardig bedrijf dat je dan kan inhuren op basis van 'de juiste man voor deze job.' Of wellicht een O1 visum als je heel heel goed wordt.

Ik was overigens verbaasd op je site te lezen dat je voorbeelden Jack Kerouac en Hunter S. Thompson zijn. Zelf vond ik Kerouac niet om door te komen, een zelfingebeelde zeurkous. Hunter Thompson is vooral leuk als anderen hem spelen (Bill Murray/Johnny Depp). Na een periode van 'gonzo' fame werd hij - in mijn ogen - een verdwaalde man die het op het einde niet meer zag zitten. Maar het kan best het man-vrouw verschil zijn waarom beiden me weinig aanspreken.
Laatst gewijzigd door USInsider op 26 jul 2012, 10:25, 4 keer totaal gewijzigd.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

oortjes schreef:En toch blijf ik er problemen mee houden dat je wel naar de US kunt als je verliefd wordt op een USC (en hij/zij op jou en je bent elka van een andere soort en nogzowat), maar dat er geen visa zijn voor mensen die verliefd worden op de hele USA.
Vrij simpel, een USC staat garant voor jou als emigrant en draagt zorg voor jou omdat "de hele USA" dat nou juist niet wil doen :)

En eerlijk is eerlijk, ik blijf erbij dat dit voorkomt dat mensen anderen maar lukraak naar de USA halen en vervolgens aan hun lot overlaten waardoor "de hele USA" vervolgens mag opdraaien voor de kosten om een immigrant in leven te houden. Ik verbaas me er soms nog over hoe makkelijk mensen denken hun "liefde" even naar een ander land te halen. We hebben het niet over huisdieren maar mensen die geld kosten om in leven te houden en mensen die veelal alles achterlaten om bij hun geliefde te zijn. Dan vind ik het niet zo vreemd dat er een inkomenseis is en dat mensen dat moeten kunnen bewijzen.

Ik zou de Greencard loterij proberen Dickstar. Je plannen zijn leuk bedacht maar het lijkt me lastig om daarmee een visum te krijgen. Misschien dat een hele goede advocaat iets voor je kan betekenen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Grapjas ! De US haalt juist zo'n 50.000 mensen per jaar naar binnen, dankzij een loterij, waarvan ze geen idee hebben hoe die mensen zich in leven gaan houden in de US ! Er is een minimale eis aan kapitaal dat ingebracht moet worden, maar daar kan/kunnen een/de winnaar(s) maar kort van bestaan.
Een G.K. winaar kan na vijf jaar USC zijn en heeft dan rechten op alle voorzieningen.
Wie trouwt met een USC kan na drie jaar citizen zijn, en na scheiding zullen toch ook anderen moeten helpen deze persoon in leven te houden als hij/zij het zelf niet kan.

Ik had het dus over tijdelijke visums. (En met een tijdelijk visum heb je geen recht op wat voor zorg dan ook hier.) Als mensen er voor gespaard hebben om te komen waarom zouden ze dan niet een langere road trip mogen komen maken hier ? En waarom zouden ze niet mogen proberen tekeningen, foto's , blogs te verkopen, on-line of langs de weg ? Of hun weg door de US te bekostigen met zingen op elke straathoek ?
De US heeft altijd zo'n grote mond over 'hoe concurrentie ons leven beter - den voordeliger - maakt' ? Waarom zou die konkurrentie niet van kunstenaars, fotografen, artiesten, uit de rest van de wereld mogen zijn ? Wie weet hoe alles hier zou opleven dankzij nieuwe ideeen, nieuwe input, nieuwe zienswijzen.

Een bezoek aan een goede immigratie advokaat is een prima suggestie. Niet alleen om te kijken wat er eventueel nu kan voor TS, maar ook om hem ideeen te geven hoe en wat er eventueel wel mogelijk kan zijn op termijn en wat hij daarvoor moet doen.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Dickstar schreef:Mijn Nederlandse bedrijf betaalt me namelijk in Nederland en zij betalen het bedrijf vanuit Amerika.
Dan mag je naar de VS om met de opdrachtgever te overleggen, op VWP of met een B1 visum. Niet de opdracht ook ter plekke uitvoeren. Dan heb je toch een werkvisum of GC nodig.
kibu
Amerika-ontdekker

Bericht door kibu »

Dickstar (leuke naam trouwens, noemen ze je dat...? ;)), het is goed om voorbereid te zijn, maar van wat je hebt verteld voorzie ik niet dat dit allemaal zo prof. gaat gebeuren.
Ik ben zelf muzikant en zit in dit wereldje in de USA. Heel veel bandjes gaan 'touren' in de VS, dat betekent dat ze of zelf geld inleggen of via Kickstarter een paar mille binnenhalen en dus idd zo'n camper huren en gaan.

Een fotograaf/blogger 'inhuren' voor een hele tour is meer een stap voor een label dan een individuele band. En als een label geinteresseerd is (lees: 0.1% van alle bandjes), dan huren ze meestal een fotograaf in die zij kennen + verplichten de band zelf te bloggen & tweeten of hebben een publicist bedrijf die dat voor hun doet.

Het klinkt een beetje als een droom wat je beschrijft, maar... Dat betekent niet dat je er niet voor moet gaan! Kijk ik zie een verschil tussen betaald werk en liefdadigheid. Het zijn jouw vrienden en als zij daadwerkelijk wat over hebben voor je voor foto's en blogs, dan wordt je toch gewoon groupie? Wat in dit geval dan betekent: jij reist gratis met hun mee, je eet met hun mee, en slaapt in hun camper/tent/hotelkamer. En af en toe krijg je eens 10 dollar om een pakje sigaretten te halen. Zolang niet met bank accounts en tax forms werkt, which I'm sure this band won't do for a while, zit je goed.

Go and have fun! Zoek het avontuur gewoon op! Zou ik zeggen. :thumbup:
Dickstar
Amerika-ontdekker

Bericht door Dickstar »

oortjes schreef:En toch blijf ik er problemen mee houden dat je wel naar de US kunt als je verliefd wordt op een USC (en hij/zij op jou en je bent elk van een andere soort en nogzowat), maar dat er geen visa zijn voor mensen die verliefd worden op de hele USA.
Ik ben het volledig met je eens. Ik ben trouwens op menig US Citizen verliefd geworden de afgelopen weken, maar trouwen is een wel erg grote stap.
Vraagsteller, je bent hier al eens geweest op een exchange visum. Is er geen mogelijkheid voor een J-visum via de platenmij. of de talent agency van de band ?
Ze zijn nog niet zodanig groot dat dit mogelijk zal zijn. Op dit moment hebben ze allemaal een baan en doen er alles aan om met de band een album te maken en shows te gaan spelen.
Ik denk dat je beste kans is zo veel mogelijk naam op te bouwen in Ned. met fotograferen/bloggen/reizen door Europa, daar verslag van doen, maar op een geheel eigen manier. Je hebt een college opleiding (waarin ? en staat je diploma gelijk aan een US bachelor ?). Je kunt proberen zo H1B 'waardig' worden en op zoek gaan naar een H1B waardig bedrijf dat je dan kan inhuren op basis van 'de juiste man voor deze job.' Of wellicht een O1 visum als je heel heel goed wordt.
Goeie tips, thanks. Hoe kan ik checken of mijn bachelor gelijk staat aan een US. bachelor? Ik heb Communicatie gestudeerd aan de Hogeschool Rotterdam.
Ik was overigens verbaasd op je site te lezen dat je voorbeelden Jack Kerouac en Hunter S. Thompson zijn. Zelf vond ik Kerouac niet om door te komen, een zelfingebeelde zeurkous. Hunter Thompson is vooral leuk als anderen hem spelen (Bill Murray/Johnny Depp). Na een periode van 'gonzo' fame werd hij - in mijn ogen - een man die het op het einde niet meer zag zitten. Maar het kan best het man-vrouw verschil zijn waarom beiden me weinig aanspreken.
Ik vond het boek van Jack Kerouac erg moeilijk om door te komen. Sterker nog, ik vond het merendeel ronduit slecht geschreven. Maar toch, het boek geeft een mooi tijdsbeeld weer en het gevoel van de vrijheid van "The open road" komt goed door. Het is niet zozeer dat ik het een fantastisch geschreven verhaal vond, maar alle plaatsen die beschreven worden waren wel inspirerend voor mij.

Hunter S. Thompson is een ander verhaal. Ik ben een enorme fan en heb al zijn werk, sommige boeken meerdere malen, gelezen. Ik vind Hunter S. Thompson een fantastische woordensmid. De manier waarop hij zijn zinnen bouwt en sferen beschrijft vind ik geniaal. Ik ben het eens met dat hij een vrij duistere rand heeft (zeker op latere leeftijd) waar ik me niet altijd in kan vinden, maar tegelijkertijd zou ik het niet anders willen. Hij heeft een unieke stem die mij ontzettend aanspreekt.

En tja, hij zag het op het einde inderdaad echt niet meer zitten, dat blijkt wel. Je knalt niet zomaar je eigen hoofd eraf. Zonde en triest, maar hij had zijn redenen.

Dit stuk uit Fear & Loathing vind ik prachtig. Het is waarschijnlijk mijn favoriete passage uit alle boeken die ik tot nu toe gelezen heb.

“Strange memories on this nervous night in Las Vegas. Five years later? Six? It seems like a lifetime, or at least a Main Era—the kind of peak that never comes again. San Francisco in the middle sixties was a very special time and place to be a part of. Maybe it meant something. Maybe not, in the long run . . . but no explanation, no mix of words or music or memories can touch that sense of knowing that you were there and alive in that corner of time and the world. Whatever it meant. . . .

History is hard to know, because of all the hired bullshit, but even without being sure of “history” it seems entirely reasonable to think that every now and then the energy of a whole generation comes to a head in a long fine flash, for reasons that nobody really understands at the time—and which never explain, in retrospect, what actually happened.

My central memory of that time seems to hang on one or five or maybe forty nights—or very early mornings—when I left the Fillmore half-crazy and, instead of going home, aimed the big 650 Lightning across the Bay Bridge at a hundred miles an hour wearing L. L. Bean shorts and a Butte sheepherder's jacket . . . booming through the Treasure Island tunnel at the lights of Oakland and Berkeley and Richmond, not quite sure which turn-off to take when I got to the other end (always stalling at the toll-gate, too twisted to find neutral while I fumbled for change) . . . but being absolutely certain that no matter which way I went I would come to a place where people were just as high and wild as I was: No doubt at all about that. . . .

There was madness in any direction, at any hour. If not across the Bay, then up the Golden Gate or down 101 to Los Altos or La Honda. . . . You could strike sparks anywhere. There was a fantastic universal sense that whatever we were doing was right, that we were winning. . . .

And that, I think, was the handle—that sense of inevitable victory over the forces of Old and Evil. Not in any mean or military sense; we didn’t need that. Our energy would simply prevail. There was no point in fighting—on our side or theirs. We had all the momentum; we were riding the crest of a high and beautiful wave. . . .

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark—that place where the wave finally broke and rolled back.”
Dickstar
Amerika-ontdekker

Bericht door Dickstar »

Ziva schreef:Ik zou de Greencard loterij proberen Dickstar. Je plannen zijn leuk bedacht maar het lijkt me lastig om daarmee een visum te krijgen. Misschien dat een hele goede advocaat iets voor je kan betekenen.
Yep, ik doe ieder jaar mee. Wie weet heb ik volgend jaar meer geluk.
Dan mag je naar de VS om met de opdrachtgever te overleggen, op VWP of met een B1 visum. Niet de opdracht ook ter plekke uitvoeren. Dan heb je toch een werkvisum of GC nodig.
Damn.

Dickstar (leuke naam trouwens, noemen ze je dat...? )
Hahaha yeah, lang verhaal. Grappig verhaal ook. Ongetwijfeld echter een stuk minder cool verhaal dan je misschien denkt. Het heeft me meer dan eens geholpen om een gesprek een stuk interessanter te maken hier, dat wel.
Het is goed om voorbereid te zijn, maar van wat je hebt verteld voorzie ik niet dat dit allemaal zo prof. gaat gebeuren.

Ik ben zelf muzikant en zit in dit wereldje in de USA. Heel veel bandjes gaan 'touren' in de VS, dat betekent dat ze of zelf geld inleggen of via Kickstarter een paar mille binnenhalen en dus idd zo'n camper huren en gaan.
Ja, dat is het idee. Ze zijn nog niet doorgebroken, maar ze zijn wel echt serieus bezig.
Een fotograaf/blogger 'inhuren' voor een hele tour is meer een stap voor een label dan een individuele band. En als een label geinteresseerd is (lees: 0.1% van alle bandjes), dan huren ze meestal een fotograaf in die zij kennen + verplichten de band zelf te bloggen & tweeten of hebben een publicist bedrijf die dat voor hun doet.

Het klinkt een beetje als een droom wat je beschrijft, maar... Dat betekent niet dat je er niet voor moet gaan! Kijk ik zie een verschil tussen betaald werk en liefdadigheid. Het zijn jouw vrienden en als zij daadwerkelijk wat over hebben voor je voor foto's en blogs, dan wordt je toch gewoon groupie? Wat in dit geval dan betekent: jij reist gratis met hun mee, je eet met hun mee, en slaapt in hun camper/tent/hotelkamer. En af en toe krijg je eens 10 dollar om een pakje sigaretten te halen. Zolang niet met bank accounts en tax forms werkt, which I'm sure this band won't do for a while, zit je goed.

Go and have fun! Zoek het avontuur gewoon op! Zou ik zeggen.
Ik heb het vandaag gehad over het hele plan met de foto's en website etc. Ik denk dat we inderdaad de route gaan volgen die je daar beschrijft. Ik kom gewoon binnenkort weer terug om foto's te maken en mee te reizen en te feesten met de bus.

En yep, je ziet het goed. Het is inderdaad eigenlijk een droom, maar ik probeer ontzettend hard om mogelijkheden te vinden om het uit te laten komen. Er is voor mij geen twijfel mogelijk meer dat ik in de Verenigde Staten beter op mijn plek ben. Alles bevalt me gewoon beter hier, zelfs de dingen die klote zijn. Af en toe heb ik thuis het gevoel dat ik gek word omdat ik mijn jonge jaren voel wegtikken op een plek waar ik helemaal niet meer wil zijn.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Meer mensen schrijven dat, dat ze zich in de US zoveel meer thuis voelen. Ik snap dat dus echt niet. Wat trekt jullie zo in de US ?
Wat denk je hier te vinden dat je in Ned. niet kunt hebben - professioneel of persoonlijk ?
Dickstar
Amerika-ontdekker

Bericht door Dickstar »

oortjes schreef:Meer mensen schrijven dat, dat ze zich in de US zoveel meer thuis voelen. Ik snap dat dus echt niet. Wat trekt jullie zo in de US ?
Wat denk je hier te vinden dat je in Ned. niet kunt hebben - professioneel of persoonlijk ?
Hier in west Florida?
  • Het weer, de warmte en het sfeertje dat erbij hoort
  • Prachtige stranden en natuur
  • Overal live-muziek en leuke bands
  • De enorme ruimte en uitgestrektheid
  • De rust die makkelijk te vinden is
  • Het is makkelijk om je af te zonderen als je wilt
  • Groot vrijstaand huis + tuin voor relatief weinig geld
  • Mensen zijn over het algemeen een stuk vriendelijker en veel meer relaxed dan dat ik gewend ben in Rotterdam
  • Jagen & vissen
  • 24/7 alles open, winkels zijn veel meer servicegericht
Daarnaast spreekt de cultuur me erg aan. Er hangt een ander soort energie die moeilijk in woorden uit te leggen is.

En qua werk, tja. Het is economisch overal waardeloos nu... ik denk niet dat er veel verschil is voor mij op dat gebied. Ik ben een starter op zoek naar een leuke positie met doorgoeimogelijkheden.
kibu
Amerika-ontdekker

Bericht door kibu »

oortjes schreef:Meer mensen schrijven dat, dat ze zich in de US zoveel meer thuis voelen. Ik snap dat dus echt niet. Wat trekt jullie zo in de US ?
Het is niet zozeer altijd het specifieke land. Ik heb gewoon een heel goede vriend gemaakt daar, gevalletje soul mate, gemaakt daar, en daarnaast nog een paar goede vrienden. Het zijn ander soort vriendschappen, minder serieus, ik heb het gevoel dat in NL iedereen iets serieuzer is over alles en iedereen.
Dat wil niet zeggen dat NL ook geweldig kan zijn. Het is toch m'n thuisland met m'n familie and everything. Maar ik heb momenteel die vriendschap(pen) nodig in mijn leven.

@Dickstar: lijkt me goed dat je het zo ziet. Ik heb nog een tip voor je: ga niet actief al je banden in/naar Nederland wegknippen. Plan A is VS en je geluk daar vinden, maar Plan B, een leven in NL, is ook een grote kans op, en moet je op voorbereid zijn. Plus, als er iets met je gebeurd wil je al gauw weer naar NL, trust me.
Wees dus ook voorzichtig met aan alles en iedereen in NL te vertellen dat je weg wil en weggaat, mensen om je heen zullen dan geen energie meer in je steken en je zult je behoorlijk alleen en geisoleerd voelen, plus misschien vatten ze het zelfs persoonlijk op. Just a tip!!
Ik heb hetzelfde, ik ga over een paar weken voor 2j om NY, studeren en musiceren, kijken of ik iets kan opbouwen etc. Maar ik heb wel in mijn achterhoofd: "Hier ga ik 100% voor, maar als het niet lukt dan is het dat dan ook, dan ga ik naar NL en zorg ik dat hier vet succesvol en gelukkig wordt."
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer