Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
1 vak volgen op summer school, wel of geen visum nodig?
-
- Amerikafan
Re: 1 vak volgen op summer school, wel of geen visum nodig?
Thanks voor je snelle bericht hier en je PM. Kon helaas niet eerder reageren. Ik heb de knoop doorgehakt en heb me net ingeschreven voor twee MBA cursussen. Ik wil ook zeker geen risico nemen met betrekking tot het visum, dus vandaar de twee vakken. Het is inderdaad erg prijzig maar ik kan een beurs krijgen van de Radboud Universiteit Nijmegen, dat scheelt alweer aanzienlijk in de kosten. Het enige wat me nu nog te doen staat is de TOEFL afronden met een score van 100+, ik had er twee jaar geleden een gemaakt en had toen een score van 99. Dat moet dus wel lukken deze keer.
Daarnaast heb ik ook gekozen voor on campus housing omdat ik de volle 100% wil meemaken van het studentenleven. Ik heb zelf al eerder in de VS gestudeerd, namelijk een half jaar aan Nortern Arizona University en ervaarde dat on campus toch wel aanzienlijke voordelen heeft.
Goed om te horen over die regel dat je niet eerder mag gaan reizen, dank je! Mag je na de periode nog wel 30 dagen rondreizen door de VS? Daarnaast had ik nog een vraag over mijn paspoort, deze loopt af in April 2013 en mijn summerschool loopt van 23 juni tot 10 augustus. Als ik dit topic lees: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... rt#p569179 dan zit dat volgens mij wel goed. Ik wilde het toch graag even vragen, anders moet ik namelijk snel een nieuw paspoort aanvragen!
Wouter
Daarnaast heb ik ook gekozen voor on campus housing omdat ik de volle 100% wil meemaken van het studentenleven. Ik heb zelf al eerder in de VS gestudeerd, namelijk een half jaar aan Nortern Arizona University en ervaarde dat on campus toch wel aanzienlijke voordelen heeft.
Goed om te horen over die regel dat je niet eerder mag gaan reizen, dank je! Mag je na de periode nog wel 30 dagen rondreizen door de VS? Daarnaast had ik nog een vraag over mijn paspoort, deze loopt af in April 2013 en mijn summerschool loopt van 23 juni tot 10 augustus. Als ik dit topic lees: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... rt#p569179 dan zit dat volgens mij wel goed. Ik wilde het toch graag even vragen, anders moet ik namelijk snel een nieuw paspoort aanvragen!
Wouter
Januari 2011 - juni 2011 ( Northern Arizona University, Flagstaff)
Juni 2012 - augustus 2012 (Harvard Summer School)
Zover ik weet wel, maar stuur even een e-mail naar het visum bureau. Even Googlen. Dan heb je het schriftelijk. Sinds wanneer geeft Radboud Summer Course beurzen weg? Jeetje, ben ik net te laatGoed om te horen over die regel dat je niet eerder mag gaan reizen, dank je! Mag je na de periode nog wel 30 dagen rondreizen door de VS?

On-campus housing is leuk, maar wel verschrikkelijk prijzig. Het eten was na 1 week niet meer fijn om mee te maken. Zo erg dat de meesten gewoon daar niet meer gingen eten. Na de 2e week kwam ik weinig klasgenoten tegen... De kids (11-18) vonden het prima, maar het begint eentonig te worden. De inviduele halls hebben tijdens het reguliere jaar perfecte maaltijden. Die zijn helaas niet open over de zomer

-
- Amerikafan
Ik zal inderdaad even een email sturen, zodat ik het zwart op wit heb. Radboud is daar dit jaar mee begonnen
ze hebben een nieuw honours programma opgezet waar ik natuurlijk graag gebruik van wil maken
. Ik zal nog wel eens wat gaan zoeken wat betreft de housing. Ik ben er nu ingeschreven, kan me altijd weer uitschrijven natuurlijk
. Ik ken toevallig twee studenten die aan Harvard gestudeerd hebben, zal daar ook nog eens wat info van vragen. Welke vakken had je zelf gevolgd, en hoe beviel de hoeveelheid?

Laatst gewijzigd door markro op 05 apr 2012, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Hoeveelheid ligt eraan hoe je als persoon academische werkdruk ervaart. Mijn flatmate (buurman) was na 5 weken nog geen weekend in Boston geweest. Sommige professors willen studenten echt de 'H-druk' laten zien en maken je helemaal gek met assignments. Een nacht doorhalen was ook niet ongewoon. Anderen vinden zomers meer geschikt voor een rustig tempo. Let wel even op de refund-deadlines als je besluit af te zien van on-campus housing
.

-
- Amerikafan
Het is dus even afwachten wat de docenten van je verwachten. Hopelijk hou ik ook nog wat tijd over om leuke dingen te doen
. Ik had het misschien niet helemaal duidelijk neergezet in de PM. Mijn eerder verblijf in de VS was op een J1 visum (exchange). Je zei eerder dat ik even moest mailen naar het visum bureau. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk wat je hier mee bedoeld, bedoel je het Amerikaanse Consultaat in Amsterdam of de Amerikaanse Ambassade in Den Haag? Ik heb zelf al wat gezocht op de verschillende sites, maar zonder succes.

Wouter, hier staat een e-mailadres: http://travel.state.gov/visa/about/how/how_1463.html. Welke courses ga je nemen? Er is een 'shopping ' periode van enkele dagen. Veel studenten wisselen als ze zien dat het een zware course is.
-
- Amerikafan
Thanks! Zal eens een mail gaan sturen, ik heb nu twee cursussen geselecteerd namelijk: Business Analysis and Valuation en Corporate Governance. De eerste zal redelijk zwaar worden, als ik kijk naar de syllabus. Het tweede vak moet beter te doen zijn! Goed om te horen dat je ook nog mag wisselen tijdens de "shopping period". Volgende week zaterdag heb ik mijn Toefl test, als die haal kan alles doorgaan
Dat wordt voor mij de tweede keer in de VS studeren, heb er erg veel zin in!

Doe nog even één betaalde oefentest bij ETS -- erg goede voorbereiding. Op die manier heb ik ook bijna de hoogst mogelijk haalbare score gehaald (hoger dan de meeste natives -lol-). Veel succes!
-
- Amerikafan
Dat is inderdaad een goed idee! Dat zal ik komende week eens doen! Je bedoelt deze toch: TOEFL iBT Complete Practice Test Volume 21 (Scored) a $44,95 Het enige wat me nu nog in de weg staat om naar Harvard te gaan is de TOEFL test. Ik heb daarom besloten om ook 2 data vast te leggen voor de test. Het kost toch al bakken met geld dan kan die 180€ er ook nog wel bij
.

Berkeley Summer is stukken goedkoper
. Yes, die TOEFL oefentest bedoel ik!

-
- Amerikafan
Net de toefl test gemaakt, ging wel redelijk goed denk ik. Net even een email gestuurd of ik mijn scores eerder kan ontvangen
ben benieuwd!

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt toch de juiste code doorgegeven van het instituut waar ze het naartoe moeten sturen he?
Het voordeel nu is dat het electronisch gaat. Dus jij gaat bericht krijgen van je uitslag via mail, en dat instituut ook. Even later krijg je per post ook nog het origineel toegestuurd (waar je foto op staat die ze op de testdag genomen hebben).
Het voordeel nu is dat het electronisch gaat. Dus jij gaat bericht krijgen van je uitslag via mail, en dat instituut ook. Even later krijg je per post ook nog het origineel toegestuurd (waar je foto op staat die ze op de testdag genomen hebben).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerikafan
Ja dat heb ik gedaan! Gelukkig ben ik bekend met de Toefl test
heb hem al eerder moet afnemen. Ik ga maandag even bellen naar Toefl, want de email beantwoorden duurt 3 -4 werkdagen.

-
- Amerikafan
Vandaag mijn Toefl score terug, ik had 107 van de 120
. Net alle nodige documentatie naar Harvard gestuurd. Nu dus wachten op het I-20 formulier! t!m jij gaf eerder in het topic aan dat het Adams house erg goed is, maar tijdens mijn housing aanvraag kon ik geen voorkeuren doorgeven. Kon jij dat eerder nog wel doen of had je gewoon gebeld/gemaild?

Klasse! Dan zit je boven het gemiddelde van 100 in NL.
Fijn gevoel geeft dat, als zo'n test klaar is. Adams House is inderdaad de mooiste. Ligt ook vrij dichtbij de Dining Hall (eigenlijk even de straat oversteken, dan zit je in de Yard, en dan nog 2-3 minuten lopen. Dit jaar zijn trouwens alle accomodaties prima. Destijds hadden ze nog de Quad erbij zitten, dat is zo'n 15-20 minuten lopen vanaf Harvard Yard. S'nachts niet echt fijn. Ging wel een bus tussen. Er zal weer 1 hal zijn voor 21+ studenten (vaak Kirkland). Het wasplan van Harvard Student Agencies is trouwens aan te raden: scheelt weer tijd. http://summer.hsa.net/ Oh, en neem een pak mee. Soms organiseren ze gala's.

All other students
All other students are assigned to the following:
Adams House
Eliot House
Kirkland House
Lowell House
Quincy House
-
- Amerikafan
Vandaag te horen gekregen dat ik mijn beurs toegewezen heb gekregen
Mijn visum is ook al binnen, echter hebben ze een fout gemaakt
, mijn expiration date is niet goed vermeld. Ik had even contact opgenomen met Harvard en ze stuurden mij door naar de ambassade. Ik verwacht alleen dat hij het Consulaat bedoeld. Hoe kan ik hier het beste contact mee opnemen, heb niet zo zin om de €15 te betalen om iemand aan de lijn te krijgen. Op de site staat ook dat ik een email kan sturen met mijn contact details. Bellen ze mij dan terug? Ik vind het namelijk een beetje vaag op de site staan.
Dit was de mail:
Dear Wouter
Thank you for your email. You should contact the embassy and inform them that the expiration date on the F-1 visa is incorrect, as the program's end date from the I-20 certificate is August 10th. They will be able to advise you.
If you have any other questions, please let us know.
Regards,

Dit was de mail:
Dear Wouter
Thank you for your email. You should contact the embassy and inform them that the expiration date on the F-1 visa is incorrect, as the program's end date from the I-20 certificate is August 10th. They will be able to advise you.
If you have any other questions, please let us know.
Regards,
Ik heb afgelopen week het consulaat gebeld om een visum aanvraag afspraak te maken. Er waren wachtenden voor mij, dus toen kreeg ik via een bandje te horen dat je géén afspraak hoeft te maken bij het consulaat wanneer er een fout op je visum staat. Je mag dan elk moment langskomen.
-
- Amerikafan
Vandaag "even" langs Amsterdam gegaan, ik had inderdaad geen afspraak nodig. Ik kon zo naar binnen, ik had echter wel geluk dat ik nog naar binnen mocht, ik was eigenlijk te laat.
-
- Amerikafan
Hier weer een update: vandaag mijn kamer toegewezen gekregen, zit in het Lowell House 

Kan je je ervaring delen van de summer school Wouter?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 3245 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB
-
- 5 Reacties