Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tijdelijk werken in VS hoofdkantoor met NL vestiging
-
ericamerika
- Amerika-ontdekker
Tijdelijk werken in VS hoofdkantoor met NL vestiging
Ik vroeg me af hoe het zit als je voor een Amerikaans bedrijf werkt in NL met het hoofdkantoor in de VS. Mag je dan naar de VS een paar maanden om op het hoofdkantoor te werken zonder een werkvisum?
- Verblijf ongeveer 2 maanden
- In dienst van NL entiteit en wordt ook door deze betaald?
Mag dit zonder enige immigration laws te overtreden?
Alvast bedankt
- Verblijf ongeveer 2 maanden
- In dienst van NL entiteit en wordt ook door deze betaald?
Mag dit zonder enige immigration laws te overtreden?
Alvast bedankt
Re: Tijdelijk werken in VS hoofdkantoor met NL vestiging
Ik kan je niet helpen met het antwoord, maar omdat ik er ook graag antwoord op wil gaat ie zo even up (meer kans dat iemand gaat antwoorden).
Lijkt me dat je werkgever dit moet uitzoeken, met of zonder hulp van een immigration lawyer.
Terug in Texas!
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je werkgever moet nagaan of deze tewerkstelling in aanmerking komt voor een B1 Business visum.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Mijn advies zou inderdaad ook zijn laat een advocaat het uitzoeken.
Doch mijn gevoel zegt dat je een visum nodig hebt om daar te mogen werken, en het Visa Waiver Program dus geen optie is in dit geval.
Doch mijn gevoel zegt dat je een visum nodig hebt om daar te mogen werken, en het Visa Waiver Program dus geen optie is in dit geval.
-
ericamerika
- Amerika-ontdekker
Vandaag even contact gehad met het consulaat. De man die ik aan de telefoon had gaf aan dat afhankelijk van wat voor soort werkzaamheden je gaat verrichten je een B1 visum nodig hebt. Het VWP is in principe alleen voor "kortje tripjes en vakanties." Wat wel en niet mag binnen een B1 visum moet worden bepaald door de USCIS aangezien er een grijs gebied bestaat volgens de man. Hij gaf me het advies om contact met de USCIS op te nemen. Ik ga dit verder intern neerleggen.
Er is een constructie waarbij men een B visum afgeeft 'in lieu of H1B'. Dit is een business bezoekersvisum waarbij kortdurend gewerkt mag worden in een situatie waarin een langere periode van arbeid een H1B zou vereisen. Veel succes !
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
En aangezien daar heel wat papierwerk bij hoort waarbij je je case goed moet opbouwen, zou bijstand van een ervaren immigratie advocaat zeker gewenst zijn.
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 10214 Weergaves
-
Laatste bericht door Ellenellen
-