Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Te vaak naar de VS voor een ESTA

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
mtl
Amerika-expert

Re: Te vaak naar de VS voor een ESTA

Bericht door mtl »

Dat Flux kost wel een hoop centen. 8)
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Zijn er aparte rijen voor Flux? Want ik heb dat nog zitten zoeken maar ik kon alleen de normale route vinden of zijn er geheime deuren waar ik niet vanaf weet? ;)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En dit neemt nog altijd niet weg dat je wel een geldige reden moet hebben om de US zo vaak binnen te (mogen) komen. Dus geen oplossing voor de topicstarter.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik heb wel eens een Privium poortje gezien op Schiphol. Maar nooit iemand voorbij zien lopen. Vaak werken die dingen ook niet waardoor je gewoon door de marechaussee moet. Dat Flux is vooral bedoeld voor rijke zakenlui of voor zakenlui wiens werkgever dit betaald. Ik denk ook dat topicstarter werkelijk niets aan dat Flux heeft.

Wellicht is het een idee dat topicstarter en zijn vriendin met elkaar afspreken om elkaar om en om te bezoeken: de ene keer gaat topicstarter naar zijn vriendin in de VS en de andere keer gaat zijn vriendin naar hem toe in Nederland.
Marjolijne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Marjolijne »

Privium wordt op schiphol erg veel gebruikt, en is lekker snel.
Veel privium leden gaan via de lounge "door de douane".

Flux is eigenlijk het zelfde als privium, met bijna de zelfde prijzen.
Maar is nog bij een beperkt aantal luchthavens in gebruikt.
Bij het aanvragen krijg je eerst wel even een gesprekje waarom je hem aanvraagd enzo.
Volgens mij wordt het alleen maar voor Business gebruikt.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

:offtopic:, maar zondag heb ik een duitse jongen ontmoet die mij vertelde dat'ie hier in US is onder VWP, 2 1/2 maand als vrijwillige leraar duits op een high school heeft gewerkt en op dag 90 in mid-januari terug naar Dld. gaat. Vanuit Boston. Toen ik zei 'vakantievieren' bij een eventuele vraag wat hij hier heeft gedaan, en fingers crossed dat er geen vertraging is (sneeuw ofzo?), had hij die heerlijk europese reaktie dat als de overstay niet zijn schuld is, het toch echt geen probleem voor hem mag zijn. :lol:
misha
Amerika-newbie

Bericht door misha »

Bedankt voor jullie reacties!

@mtl - daar had ik inderdaad ook aan gedacht, al is het voor ons op dit moment veruit het handigst qua werk en school dat zij in de zomer naar nl komt, en dat ik door het jaar heen een keer of drie daar heen ga.

Voorlopig is mijn plan om het de volgende keer (in de lente) gewoon met een ESTA te proberen. Het belangrijkste punt is volgens mij dat ze niet vertrouwen dat je weer terug gaat, maar ik kan denk ik wel voldoende bewijzen verzamelen om dit aan te tonen. Ik heb zowel mijn vriendin als haar ouders gevraagd om een uitnodigingsbrief te schrijven, en ik kan ook een brief van mijn universiteit krijgen dat ik weer terug wordt verwacht. Verder ben ik van plan om zowel mijn huur- als werkcontract te laten vertalen, en wat bankafschriften mee te nemen om te bewijzen dat ik voldoende geld heb. Een visum aanvragen heeft denk ik geen zin - mijn reisjes zijn twee, hooguit drie weken, maar ik zal voor de zekerheid het consulaat eens bellen. De zus van mijn vriendin werkt direct voor een attorney general in de VS, en zij gaat ook navraag doen voor mij.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn hier met gelijksoortige ervaringen, dus waarschuwingen aan de grens. En zijn er concrete verhalen dat mensen ook daadwerkelijk zijn geweigerd, met als enige reden dat ze "te vaak" binnen probeerden te komen, of blijft het bij waarschuwingen?
jo1981
Amerika-newbie

Bericht door jo1981 »

Misha, precies hetzelfde heb ik bij mijn laatste trip naar de VS gehad en ook ik vraag me nu af hoe het bij een volgende bezoek zal gaan!
Ik ben heel benieuwd wat er bij jou straks in maart gebeurt, écht heel benieuwd. De afgelopen twee jaar ging ik een keer of drie per jaar naar de VS, telkens een paar weken, alleen afgelopen zomer ben ik net onder 90 dagen gegaan, van juli-begin oktober. Toen ik er begin december weer stond, kreeg ik dus ook die vragen en werd gezegd dat het 'te veel' was. Ik was blij dat ik door mocht uiteindelijk... moet er toch niet aan denken dat je terug op het vliegtuig gezet wordt! Dan sta je daar met al je goeie intenties. Ik ben niet zo dapper om meteen over drie maanden weer te gaan proberen - ga de nodige papieren om aan te tonen dat ik banden met Nederland heb volgende keer wel meenemen, maar de komende paar keer komt mijn vriend voorlopig hierheen.
Ik denk wel dat ik nu ook een B2 visum ga aanvragen. Het heeft technisch gezien geen meerwaarde voor kortere bezoeken, maar ik hoop dat ze daaraan in ieder geval zien dat ik over de situatie heb nagedacht en zo netjes mogelijk de regels wil volgen. Mijn vriend heeft ergens gelezen dat er bij de VWP niet echt verwacht wordt dat je erg vaak naar de VS komt - het is meer een soort leuke overeenkomst tussen de betreffende landen om bij gelegenheids-bezoekers niet te omslachtig te doen. Het B1 visum is dan voor frequente, zakelijke bezoeken en het B2 niet alleen voor toeristen, maar er stond ook 'familiebezoek' in de omschrijving bijvoorbeeld.
Nou ja het blijft nogal subjectief allemaal - ik wil gewoon even reageren omdat je vroeg naar mensen die dit bekend voorkomt en vragen of je je volgende avontuur bij binnenkomst met het forum wil delen over een tijdje... :wink:

PS - Ben nog op zoek naar het wel en wee van mensen die daadwerkelijk zijn geweigerd aan de grens, ik ben namelijk ook heel benieuwd wat daar als uiteindelijke reden voor is genoemd en wat daarvoor bij customs de doorslag heeft gegeven.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

jo1981 schreef: Mijn vriend heeft ergens gelezen dat er bij de VWP niet echt verwacht wordt dat je erg vaak naar de VS komt - het is meer een soort leuke overeenkomst tussen de betreffende landen om bij gelegenheids-bezoekers niet te omslachtig te doen.
Sorry, maar als ik dit soort dingen lees is mijn eerste gedachte altijd, wie of wat is de bron? Hoe betrouwbaar is de bron van zoiets?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hier dient je visitor visa voor:
http://travel.state.gov/visa/temp/types ... 262.html#3
(dus het bezoeken van familie wordt niet expliciet aangegeven)

Hier kan je trouwens zien per land hoeveel aanvragen van een B2 afgewezen worden:
http://travel.state.gov/visa/a_zindex/a ... 911.html#B
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hockey, zo wordt het meestal omschreven als er in de krant oid aandacht aan visa voor bezoekers/toeristen wordt besteed. Het VWP is alleen voor landen die weinig immigranten dan wel illegale immigranten leveren. Het is een 'courtesy' die toeristen in spe een bezoek aan een consulaat of ambassade uitspaart. Voor de meeste Ned.Belgen zou het te doen zijn, maar voor inwoners van grotere landen (die vaak niet onder de VWP vallen) betekent het twee, drie, zelfs vier dagen van op en neer reizen, maanden tevoren, om het bezoekers visum te veroveren. Dat kost geld en er is dan ook de kosten van het visum/de visa. (Minder werk voor de US is mooi meegenomen natuurlijk).
Laatst gewijzigd door USInsider op 24 jan 2012, 02:39, 1 keer totaal gewijzigd.
jo1981
Amerika-newbie

Bericht door jo1981 »

Het was een vrije interpretatie van de schrijver waarschijnlijk ja - waarvandaan weet ik zo niet, maar in de media doen ze dat wel zo samenvatten. De vraag is idd altijd hoe betrouwbaar info is... er zijn zo veel sites die informatie over het onderwerp geven, maar de enige echte is natuurlijk die van de regering. Persoonlijk vind ik wat op de .gov site staat dusdanig geschreven dat het alleen in heel algemene gevallen de lading dekt. Snap best dat ze niet voor ieder apart gevalletje een procedure hebben, maar goed, in mijn geval ga je dan toch op andere site zoeken of er mensen zijn met soortgelijke ervaringen en wat handig is. Zo kom je uit op sites als dit forum :-) en ook die van bemiddelingsbureaus die hun diensten aanbieden. Ik snap wel dat die "interpretaties" van de wet wellicht niet altijd juist zijn, of navolgbaar...

Bedankt voor de link, Kastelke, heel interessant, die had ik nog niet gevonden. Veel afwijzingen voor een B2, poeh.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Mijn bezwaar tegen de opmerking was (en is) dat het (net als de wet) van alles onder één noemer probeert te gooien. Natuurlijk zal er bezwaar volgen als je om de 2 weken 2 weken naar de VS gaat met een VWP. Of als je 90 dagen blijft. Een weekje weggaat en dan weer 90 dagen blijft en dit 3x per jaar doet. Maar als je 4x per jaar voor 1 à 2 weken naar de VS gaat en het duidelijk is dat je toerist bent zal men veel minder moeilijk doen. Bij mijn laatste voorbeeld kan je inderdaad nog wel van gelegenheidsbezoekers spreken, maar bij de eerste 2 voorbeelden zal men al snel denken aan potentiële immigrant. En dan inderdaad opmerken dat het VWP daar niet voor bedoeld is.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

misha schreef:Nee, dat lijkt me ook niet goed inderdaad. Ik zou ook zeker niet liegen over het feit dat ik mijn vriendin ga opzoeken, maar ik bedoelde meer dat ik specifieker zou kunnen zijn over hoe ik precies mijn tijd in de VS ga invullen, en dat misschien kan aanvullen met wat bewijsstukken. :)
Liegen lijkt me ook niet verstandig. Maar out of the blue vertellen dat het purpose van je visit is om je /vriendin/ op te zoeken is natuurlijk ook niet verstandig. Daardoor gaan bij de immigration officer natuurlijk direct alle alarmbellen af.

Vertel gewoon dat je er voor een korte vakantie bent en ook vrienden gaat bezoeken. Dat is gewoon de waarheid en de extra informatie dat een van die vrienden toevallig ook je significant other is lijkt me helemaal niet nodig om te vertellen. Als je dan ook nog eerlijk antwoord dat je PhD student bent als je gevraagd wordt wat je voor werk doet dan kan ik me niet voorstellen dat ze je weigeren. Ik ken wel meer mensen die met enige regelmaat (een aantal keer per jaar) op en neer reizen naar de US op het VWP en nooit problemen hebben.

Roel.
misha
Amerika-newbie

Bericht door misha »

Gelukkig is het allemaal goed gegaan deze keer - de douanebeambte was erg vriendelijk. Ze vond dat ik wel regelmatig naar de VS kwam, maar toen ik uitlegde dat ik alleen kwam om mijn vriendin te bezoeken tijdens de schoolvakanties, kon ik vrijwel direct doorlopen. Ze zei niets over dat ik een visa nodig zou hebben. :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer