Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Studeren in Florida, hoelang mag ik blijven?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Vliegende Hollander
Amerika-newbie

Studeren in Florida, hoelang mag ik blijven?

Bericht door Vliegende Hollander »

Beste forumleden,

Ik heb mij zojuist nieuw geregistreerd en zit met de volgende vraag;

Ik overweeg te gaan studeren in Florida, dit hangt echter af van hoelang ik daar kan verblijven. De opleiding duurt namelijk minimaal 3 tot 6 maanden. Wat zijn de mogelijkheden?

Alvast bedankt, elke vorm van wijsheid is welkom!

gr michael. :thumbup:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Studeren in Florida, hoelang mag ik blijven?

Bericht door kastelke »

Is dit een studie aan een erkende instelling, dus eentje die jou een visum mag geven?
Hoeveel credits volg je (hoeveel uren per week krijg je les)?

Heb je vooraf het geld dat nodig is om die studie + je verblijf te betalen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Vliegende Hollander
Amerika-newbie

Hallo Kastelke,

Zie onderstaande beantwoording:
kastelke schreef:Is dit een studie aan een erkende instelling, dus eentje die jou een visum mag geven?
Geen idee, maar ik zag op hun website http://www.flyoft.com dat zij zich ook richten op internationale studenten.
Hoeveel credits volg je (hoeveel uren per week krijg je les)?
Op basis van het opleidingsprogramma schat ik zo in dat het om ca. 27 uur per week zal gaan.
Heb je vooraf het geld dat nodig is om die studie + je verblijf te betalen?
Uiteraard.
----

Ik heb inmiddels wat research gepleegd en zag dat ik als Nederlander maximaal 90 dagen in de US mag verblijven. Een studievisum zou mij meer ruimte bieden. Echter zag ik dat er diverse werkvisa bestaan. Welke zou op mij van toepassing zijn, het gaat om de opleiding Commercial Pilot License. (helicopter)

alvast bedankt.

gr michael.
Laatst gewijzigd door Vliegende Hollander op 15 sep 2011, 01:27, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik denk dat je best bij dat opleidingsinstituut zelf vraagt voor welk visum zijn kunnen zorgen. Ik keek bij 'International' in de hoop dat ik daar wat wijzer zou worden, maar ze richten zich blijkbaar naar Azie, Italie, Noorwegen, India en Latijns-Amerika...
Bij de Noren spreken ze over een M1 visa. Dat is een speciale vorm van studentenvisum. Dus mogelijk zal het dat worden. Maar ik moet zeggen dat ik niet denk dat er iemand op dit forum is die daar reeds ervaring mee heeft.
Dus: contacteer het opleidingsinstituut, en stel de vragen!

Vond dit nog wel een nuttige opmerking ivm de kostprijs: ;-)
*Price is based on the minimum requirements to complete the required training. It is not guaranteed you will complete your training in the minimum hours or time frame stated. We recommend you plan and budget to allow for this.

M1 duurtijd: maximaal 1 jaar. Nadien te verlengen voor 'practical training' (onder voorwaarden!) voor 1 maand per elke 4 maanden die je studie duurde, met een maximum van 6 maanden.
Je mag 30 dagen voor de start van je studie het land binnen komen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Vliegende Hollander
Amerika-newbie

ok Kastelke, dank voor uw feedback.. :thumbup:

Ik ga contacteren, to be continued....
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

In het forum blok "emigratie naar Amerika" is een onderwerp 'opleiding piloot' waar enkele deelnemers info geven over vliegscholen in de US. Er schijnt nogal wat kaf onder het koren te zijn waar het om deze opleidingen gaat.
Een werkvergunning voor de US is lastig te krijgen - lees de bijdrages over tijdelijke werkvergunningen (H1B) etc. er maar eens op na.
Vliegende Hollander
Amerika-newbie

oortjes schreef:In het forum blok "emigratie naar Amerika" is een onderwerp 'opleiding piloot' waar enkele deelnemers info geven over vliegscholen in de US. Er schijnt nogal wat kaf onder het koren te zijn waar het om deze opleidingen gaat.
Een werkvergunning voor de US is lastig te krijgen - lees de bijdrages over tijdelijke werkvergunningen (H1B) etc. er maar eens op na.
Oortjes, mijn dank voor de interessante verwijzing. Ik heb het stuk doorgelezen. Onderzoek is belangrijk!

Ik heb overigens niet de ambitie om in de us te gaan werken, uitgangspunt is brazilie, daar woon ik. 8)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hoe ben je daar terecht gekomen? (als ik vragen mag)
Elke
Vliegende Hollander
Amerika-newbie

kastelke schreef:Hoe ben je daar terecht gekomen? (als ik vragen mag)
Ik heb mijn huidige vrouw daar leren kennen en woon inmiddels alweer een paar jaar hier :wink: (de liefde dus!)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Liefde verlegt grenzen he! Letterlijk vaak, dat zie je op dit forum ook wel.
Heb vroeger nog een blog gevolgd van iemand die in Brazilie woonde, nadien verhuisden ze naar Dubai en nu wonen ze sinds deze zomer in Bangkok. Expats, dus niet telkens een andere liefde. ;-)
Elke
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Je moet een M-1 visum aanvragen. Dat is een studentenvisum, maar dan voor vocational school (meer beroepsgericht ipv academisch). Voor academisch gerichte opleidingen heb je een F-1 visum nodig. Wat ik er zo van weet is dat je wel een zelfde proces doorloopt als met de aanvraag van een F-1 visum. Dus je moet je op de opleiding aanmelden. Zij geven dan een I-20 formulier af en hiermee zet je je visum aanvraag in gang.
In principe mag je op dat visum zo lang blijven als dat je studeert. Zolang als jij aan kunt tonen dat je de lessen volgt en deze met steeds goede resultaten afsluit, kun je blijven. De opleiding houdt hier ook een oogje in het zeil. Zij melden je af bij SEVIS als je niet voldoet aan de visum eisen, want dat zijn ze verplicht. Maar goed, daar ga je helemaal niet vanuit, dus dan kun je net zolang blijven als je nodig hebt voor je studie. Meestal geeft de opleiding op het I-20 formulier aan voor hoeveel tijd het visum geldig moet zijn.

Een website die je misschien beter op weg kan helpen vind je hier: http://www.ice.gov/sevis/students/

Succes!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer