Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Re-entry vanuit Canada op F-1 visum

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Dennis88
Amerika-ontdekker

Re-entry vanuit Canada op F-1 visum

Bericht door Dennis88 »

Korte vraag hierover aangezien ik over een paar dagen van plan ben om een dag naar de Canadese kant van de Niagara Falls te gaan. Wordt er bij re-entry om meer informatie gevraagd dan F-1 en I-20? Bijvoorbeeld financiele informatie en dergelijke?

Hoe gaat dit eigenlijk bij terug komst vanuit Nederland? Laatste keer (bij aankomen hier op F-1 visum) werd naar niks gevraagd maar heb geen flauw idee of het de volgende keer wel het geval zal zijn.

Dennis
suusja
Amerikakenner

Re: Re-entry vanuit Canada op F-1 visum

Bericht door suusja »

Steek je met de auto de grens over? Dan hoef je volgens mij niets extra's te doen. Ik ben vorig jaar van Seattle naar Vancouver gegaan (Esta) en enkele weken later weer terug en dan was geen probleem. Wellicht dat anderen weten hoe dit precies zit met een F-1 visum?

Groetjes Susanne
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik heb ruim 3 jaar in de US gewoond op een F-1 visum. Als ik naar Nederland reisde, dan had ik altijd mijn papieren bij me èn een transcript van school. Dat laatste is niet echt nodig, want ik heb het nooit hoeven laten zien, maar beter bij je hebben dan dat je niet kunt aantonen dat je nog steeds studeert. Er is ook zo'n formulier wat je elk jaar door school moet laten tekenen om aan te tonen dat je nog steeds een student bent aan die onderwijsinstelling. Neem dat in elk geval wel mee. Zolang je dus nog steeds voldoet aan je F-1 status eisen, kun je in- en uitreizen wanneer je wilt.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Dennis88
Amerika-ontdekker

Bericht door Dennis88 »

I-20 snap ik, transcripts ook, maar is er ooit op het vliegveld naar financiele informatie gevraagd bij terugkeer? Nieuwe bank statements bijvoorbeeld?

Vanuit Canada was trouwens vorige week geen enkel probleem, paspoort werd aan de Amerikaanse kant niet eens gestempeld.

Dennis
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Had je toen wel alle andere formulieren bij je? Mij is nooit gevraagd naar financiële papieren bij terugkeer en eigenlijk ook niet naar mijn transcript. Wel had ik zelf altijd gewoon een mapje bij me met alle papierwerk en daarin zat ook een copie van mijn affidavit of support wat ik heb gebruikt om mijn financiële status aan te tonen toen ik mijn visum aan ging vragen. Maar ook dat heb ik dus nooit nodig gehad. Ik weet niet hoe je zou moeten reageren als ze je niet binnen zouden laten als je die dingen niet bij je hebt. Op mijn school zeiden ze altijd dat het belangrijkste was dat je ingeschreven stond en daar bewijs van hebt en dat je in good standing was. Scholen hebben de taak om te melden dat je niet meer in good standing bent en als zij dit doen dan krijg jij vanzelf bericht dat je het land moet verlaten. Als jij dus je school maar netjes betaalt en 12 credits neemt, zal school geen melding doen. Financiën is na het verkrijgen van je visum dus eigenlijk bijzaak. Vreemd dat ze ernaar vroegen. Hoe heb je dat toen opgelost?
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Dennis88
Amerika-ontdekker

Bericht door Dennis88 »

Waar zie je staan dat ik bij de vorige keer mijn financiele papieren moest laten zien? Dat was zelfs op het consulaat niet zo! Toen ik aankwam op de luchthaven werd enkel gezegd dat ze mij verwachten. Dat was het. Geen vraag waarom ik op Tampa vloog terwijl ik in Californie studeer, geen andere vragen. Trouwens ook geen mogelijkheid om de I-94 in het paspoort te nieten want meneer de CBP beambte had geen nietapparaat....

In ieder geval bedankt voor je reactie, weet nu in ieder geval wat niet perse mee moet. Maar het kan natuurlijk nooit geen kwaad.

Dennis
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer