Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstayed B2 Visa nu aanvragen ESTA?
-
- Amerika-expert
Re: Overstayed B2 Visa nu aanvragen ESTA?
Je blijft een beetje verwarrend. Amerika heeft geen ambassade in Washington, dus hoe kun je daarnaar schrijven om je situatie uit te leggen (en de Nederlandse ambssade in Washington kan je helemaal niet helpen, die hebben geen enkele invloed op de immigratiepolitiek van de VS)? Amerika heeft wel een ambassade in Den Haag, dus waarom naar Londen schrijven?
Als je een vraag stelt hier, krijg je antwoord. Als je het niet eens bent met de antwoorden, zoek je het zelf maar uit. Het is een heel oude gewoonte om de boodschapper die slecht nieuws brengt aan te vallen, maar dat helpt je geen steek verder.
Als je een vraag stelt hier, krijg je antwoord. Als je het niet eens bent met de antwoorden, zoek je het zelf maar uit. Het is een heel oude gewoonte om de boodschapper die slecht nieuws brengt aan te vallen, maar dat helpt je geen steek verder.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gewoon op safe spelen en dat visum aanvragen. 

- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Kastelke's "probleem" is dat ze geheel vrijwillig mensen uit legt wat de regels zijn in de VS. (Iets wat heel wat tijd en energie kost). Het is erg jammer dat je daar zo ondankbaar over bent.TessaJane schreef:Ik weet niet wat kastelke's probleem is. Probeer je alle Nederlanders uit de VS te laten blijven? Enne ik ben de eerste keer met
een B2 visum gegaan en NIET in overstay gegaan, de tweede keer wel en de 3e keer heb ik het B2 visum gekregen maar is ongeldig door de
vernieuwing van mn paspoort.
Je hebt de Amerikaanse wet overtreden; dat lijkt me toch jouw probleem, niet dat van iemand anders...
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Tessa, gewoon gaan en zien waar het schip strand. Alleen dan niet komen klagen dat je niet (meerdere malen) gewaarschuwd bent voor de mogelijke gevolgen.
Kastelke heeft er verder geen enkel belang bij of je nu wel of niet de US binnenkomt. Ik denk dat het haar inmiddels ook niet meer boeit
Kastelke heeft er verder geen enkel belang bij of je nu wel of niet de US binnenkomt. Ik denk dat het haar inmiddels ook niet meer boeit

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn probleem is dat ik het zonde vind dat mensen enkele honderden euro's uit willen geven aan een reis (los van de hoop en het plezier dat ze hebben in vakantie te willen gaan houden of wat dan ook), maar zich verder niet aan de regels houden waardoor ze de kans lopen om niet verder te komen dan het kantoortje van immigratie op de luchthaven.TessaJane schreef:Ik weet niet wat kastelke's probleem is.
Mijn probleem is ook dat ik het heel erg vind als mensen zich eerst danig in de problemen werken, en dan hier komen om hulp te vragen terwijl wij dat op dan ook niet of zeer moeilijk meer kunnen bieden doordat men zich ondertussen dus danig in de nesten gewerkt heeft.
En niet alleen ik, maar naast mij ook heel wat forumleden steken daar veel tijd in. Kijk maar eens naar de reacties die je hier in het topic gehad hebt, allemaal van mensen die niet bepaald eendagsvliegen op dit forum zijn. Allemaal van mensen die jou van haar noch pluimen kennen maar die wel hun best doen om anderen de mogelijkheid te geven zo vaak van Amerika te kunnen genieten als mogelijk is.
Tja, eigenlijk hebben wij een probleem, namelijk: bij mensen zoals jij vraag ik me dan wel af waarom ik zo goed zot ben om er verder mijn tijd in te steken. Maar gelukkig krijgen we hier ook vaak hele leuke reacties, merk je dat mensen blij zijn met het advies en de linken die ze krijgen van ons. En daar blijf ik het voor doen, net zoals die vele andere forumleden die al jaren hun best doen om mensen op een correcte manier verder te helpen. Mensen die hier door ons ooit geholpen zijn, en die dan op het forum aktief blijven om anderen weer te helpen.
Enjoy your trip!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ik vroeg het zoals ik al eerder zei meerdere keren omdat er verschillend
werd geantwoord en er vanalles staat op het internet...
En vermoedens moeten eerst op de persoon af gevraagd worden ipv
Een eigen conclusie te trekken... Ik heb gewoon veel vriendschappen gesloten
Daar en ik wil mijn vrienden dus gewoon bezoeken... K ben ook niet express langer gebleven
Anyway allen bedankt voor de helpende reacties die erbij zaten
En k vertel wel hoe het is geweest in Miami
En vermoedens moeten eerst op de persoon af gevraagd worden ipv
Daar en ik wil mijn vrienden dus gewoon bezoeken... K ben ook niet express langer gebleven
Anyway allen bedankt voor de helpende reacties die erbij zaten
En k vertel wel hoe het is geweest in Miami

I'm not Lucky I'm Blessed, Yes!
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Daar houden we je aan. Fijne reis.
Trouwens, ga je nu een visum aanvragen of wil je onder V.W.P. reizen?
Trouwens, ga je nu een visum aanvragen of wil je onder V.W.P. reizen?
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-expert
"er vanalles staat op het internet".
En dat vind je opmerkelijk? Het internet is een prachtige uitvinding, met veel informatie van officiele instanties en mensen die weten waar ze het over hebben. Maar om nou alles te geloven wat er op het internet staat? Dat gaat me wat te ver.
En dat vind je opmerkelijk? Het internet is een prachtige uitvinding, met veel informatie van officiele instanties en mensen die weten waar ze het over hebben. Maar om nou alles te geloven wat er op het internet staat? Dat gaat me wat te ver.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Tip voor de volgende keer: geloof niet alles wat op internet staat, maar hou je aan de regels die de VS opstellen.TessaJane schreef:Ik vroeg het zoals ik al eerder zei meerdere keren omdat er verschillend
Er zijn geen conclusies getrokken. Maar de immigrations op de luchthaven trekken wel conclusies, en die zijn bindend. Dat jij echt niet expres langer bent gebleven hebben zij geen boodschap aan. Al heb je een hart van goud, en echt geen foute bedoelingen en keer je toch gewoon weer terug naar Nederland, voor immigrations maakt dit niets uit. Zij dienen risico's uit te sluiten. En sturen liever iemand te veel terug, dan iemand binnenlaten.TessaJane schreef:En vermoedens moeten eerst op de persoon af gevraagd worden ipv
Veel plezier in Florida, en laat ons weten hoe het geweest is.
Heb een paar maanden geleden 2 Nederlanders op weg geholpen. Ze gaan 7 maanden rondtrekken met een camper die ze via ons gekocht hebben. Ze kregen in Amerika maar een Visum voor 6 maanden en vonden een passende oplossing door na 5 maanden Canada in te gaan en dan een maand later weer de grens over naar Amerika en dan de camper bij ons afleveren. Wat is de kans dat we ze weer terug zien 

Laatst gewijzigd door Texas Boy op 29 mei 2011, 05:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Besluit: jij hebt dus een camper verkocht die je niet terug moet kopen. 

Elke
Ik weet dat immigrations geen boodschap heeft aan waarom ik te laat ben teruggegaan
Maar k maak hier op het forum gewoon duidelijk waarom ik er niet van gediend ben dat mensen
Gaan zeggen wat ik al eerder vermeldde... En natuurlijk geloof ik niet alles wat op inet staat daarom
Stel ik toch ook een vraag om wel het juiste antw te krijgen...
Anyway, ik ga gwn een visum aanvragen en zal geen risico nemen met het vwp te reizen...
I'll keep ya'll updates!
Maar k maak hier op het forum gewoon duidelijk waarom ik er niet van gediend ben dat mensen
Gaan zeggen wat ik al eerder vermeldde... En natuurlijk geloof ik niet alles wat op inet staat daarom
Anyway, ik ga gwn een visum aanvragen en zal geen risico nemen met het vwp te reizen...
I'll keep ya'll updates!
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
En als je dat de volgende keer iets beleefder doet allemaal, en iets dankbaarder reageert op de mensen die de tijd nemen om antwoord te geven op jouw herhaaldelijke vragen dan zonder meteen iets te gaan roepen als "ik weet niet wat ...'s probleem is", of mensen (een moderator, nota bene) vertelt om dan maar niet meer te reageren, dan is iedereen tevreden. Komt net allemaal even wat vriendelijker over - en dan krijg je ook een ander soort antwoord. Je roept het zelf op je af.TessaJane schreef:Maar k maak hier op het forum gewoon duidelijk waarom ik er niet van gediend ben dat mensen
Maar goed, je hebt antwoord en je hebt de verstandige keuze gemaakt.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Pardon? Hoezo nota bene? Wat maakt het uit dat Elke moderator is of niet? Moet een mod anders behandeld worden ofzo?Dento schreef:zonder meteen iets te gaan roepen als "ik weet niet wat ...'s probleem is", of mensen (een moderator, nota bene) vertelt om dan maar niet meer te reageren, dan is iedereen tevreden.

@ TO: succes met je plannen!

Roland
Dank je Roland! Beleeft ben ik gebleven totdat men zelf antw ging geven waar niemand van gediend zou zijn...
Anyway... de mensen die wel prettig konden antw hebben me duidelijk gemaakt wat ik het beste kan doen
en daarvoor ben ik dankbaar (en zoals je kan lezen in eerdere berichten heb ik mensen die me een antw gaven waar
ik wat mee kan al bedankt...)
x
Anyway... de mensen die wel prettig konden antw hebben me duidelijk gemaakt wat ik het beste kan doen
en daarvoor ben ik dankbaar (en zoals je kan lezen in eerdere berichten heb ik mensen die me een antw gaven waar
ik wat mee kan al bedankt...)
x
@ TessaJane en Roland, volgens mij begrijpen jullie kastelke verkeerd. Zoals ik het lees schetste zij een situatie zoals een immigratie ambtenaar het zou kunnen zien. Dit is niet per se hoe zij er tegenaan kijkt, maar deze geschetste situatie is een situatie waar je rekening mee moet houden als je Amerika in wil. Het kan goed gaan, maar je kunt ook zo'n immigratie ambtenaar tegenkomen. Of begrijp ik het nu verkeerd?
Ik wil je in ieder geval een fijne reis toewensen! Ik kan me bijna niet voorstellen dat er problemen op zouden kunnen treden als je gewoon een toeristenvisum aanvraagt? Komt vast goed. Succes
.
Ik wil je in ieder geval een fijne reis toewensen! Ik kan me bijna niet voorstellen dat er problemen op zouden kunnen treden als je gewoon een toeristenvisum aanvraagt? Komt vast goed. Succes

Jolanda
Januari 2012 naar Uni in Illinois!
Januari 2012 naar Uni in Illinois!
@TessaJane, je werd hier door niet veroordeeld en niemand nam iets aan. Dat jij dit er wel in las is niet iets wat de mensen die jou antwoord gaven zich aan hoeven te trekken.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
@TessaJane: ik heb zelf meer het idee dat je niet het antwoord kreeg waar je op zat te wachten namelijk dat het niet zo'n vaart zou lopen.
Maar veel plezier in The Sunshine State!

Maar veel plezier in The Sunshine State!

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ik hoef niets, of bedoel je dat niet. Ik hem hun ook niet de camper geadviseerd, alleen op gewezen dat deze te koop stond in de buurt en normaal gesproken word deze over een maand of 4 hier afgeleverd met het verzoek hem te verkopen. Was benieuwd of de mensen Uberhaupt weer de grens overkomen met zo'n truuk?kastelke schreef:Besluit: jij hebt dus een camper verkocht die je niet terug moet kopen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zal allemaal sterk van de immigratieambtenaar afhangen. Vroeger kon je dat wel met alle gemak, even de grens met Canada of Mexico over kan wippen om dan terug binnen te komen en weer voor 90 dagen in het land te blijven. Maar de afgelopen jaren wordt er expliciet vermeld dat je 90 dagen gewoon door blijven lopen als je die grenzen oversteekt.
Het zal er in dit geval sterk van af hangen hoe lang ze in Canada gaan blijven. Als ze een maand blijven, dan wordt het al aannemelijker dat ze echt als toerist in Canada zijn en dus niet even 2 of 3 dagen de grens over wippen om dan weer terug binnen te komen. Met wat pech hebben ze een ambtenaar die vindt dat dit een 'truck' is, en die dan het recht heeft om hen te weigeren aangezien zij op het Visa Waiver Program terug de US willen inkomen. Met wat chance heb je er eentje die begrijpt dat die mensen echt een hele lange vakantie aan 't houden zijn, en laat hij hen terug binnen. Zeker als ze dan bv. via een vliegtuigticket kunnen aantonen dat ze binnen redelijke tijd terug vertrekken...
Maar... ik ben niet zeker of het probleem al gaat kunnen ontstaan bij binnekomst, wanneer zij toekomen op een visum voor 6 maanden (ze hebben een langer visum aangevraagd en dat is hun al geweigerd blijkbaar), en de immigratieambtenaar ziet dat zij een terugreis hebben die veel later is dan die 6 maanden die ze hebben gekregen...
Sommige mensen zoeken graag dat soort thrills op, lijkt me.
Het zal er in dit geval sterk van af hangen hoe lang ze in Canada gaan blijven. Als ze een maand blijven, dan wordt het al aannemelijker dat ze echt als toerist in Canada zijn en dus niet even 2 of 3 dagen de grens over wippen om dan weer terug binnen te komen. Met wat pech hebben ze een ambtenaar die vindt dat dit een 'truck' is, en die dan het recht heeft om hen te weigeren aangezien zij op het Visa Waiver Program terug de US willen inkomen. Met wat chance heb je er eentje die begrijpt dat die mensen echt een hele lange vakantie aan 't houden zijn, en laat hij hen terug binnen. Zeker als ze dan bv. via een vliegtuigticket kunnen aantonen dat ze binnen redelijke tijd terug vertrekken...
Maar... ik ben niet zeker of het probleem al gaat kunnen ontstaan bij binnekomst, wanneer zij toekomen op een visum voor 6 maanden (ze hebben een langer visum aangevraagd en dat is hun al geweigerd blijkbaar), en de immigratieambtenaar ziet dat zij een terugreis hebben die veel later is dan die 6 maanden die ze hebben gekregen...
Sommige mensen zoeken graag dat soort thrills op, lijkt me.

Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1661 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-