Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Studeren in Amerika HELP!!!

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Shermaine
Amerika-ontdekker

Re: Studeren in Amerika HELP!!!

Bericht door Shermaine »

Ja, in 40C fietsen lijkt me inderdaad niet zo'n goed idee :lol: ...
Shermaine
Amerika-ontdekker

Bericht door Shermaine »

Ik heb me aangemeld voor Colorado State University in Fort Collins....

Hoop dat alles geregeld kan worden :mrgreen: ... ben er echt enthousiast over.
Ik kom hier nog op terug, verder zou ik graag meer informatie over Colorado ontvangen en kijken wat de meest slimme manier van reizen is voor een student door Amerika!!
Shermaine
Amerika-ontdekker

Bericht door Shermaine »

Ik heb me aangemeld voor Colorado State University in Fort Collins!
Nu maar hopen dat ik er ook daadwerkelijk heen mag, ben er nu heel enthousiast over :mrgreen: .

Kunnen jullie mij misschien nog wat meer informatie verstrekken over hoe je het beste kan reizen door de US en wat the must see's zijn 8) ... Ook zou ik wat meer over Colorado te weten willen komen!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als je de zoekfunctie van dit forum gebruikt, en zoekt op "Colorado" of op andere plaatsen die je wilt bezoeken, dan kan je heel veel nuttige info vinden.
Ook kan je gewoon eens rondkijken in het reisgedeelte van dit forum. Daar staat trouwens een topic dat specifiek gaat over reizen naar en in Amerika. Verdere concrete vragen over je uitstappen kan je ook in die subfora plaatsen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

:thumbup: Leuk! Ik denk echt dat je er geen spijt van zult krijgen.

Als je het leuk vind kun je mijn blog eens doorspitten: http://www.littlelimburg.nl/blog

Vanaf november 2008 beginnen de blogs in Amerika, met de periode in Fort Collins van november 2008 t/m 1 mei 2009. Daarna her en der ook nog diverse stukjes over Colorado (inclusief her en der wat geschiedenis).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Shermaine
Amerika-ontdekker

Bericht door Shermaine »

Nou ik heb informatie van de school ontvangen over hoe ik mij moet inschrijven en welke documenten ze allemaal nodig hebben. Daarbij zit ook het schrijven van een essay over waarom ik naar Colorado State University zou willen.

Heeft iemand hier misschien ervaringen mee, of hebben jullie suggesties over wat ik daarin moet zetten? Ik weet niet precies waarnaar ze nou kijken en wat zij belangerijk vinden.

Ik zat te denken aan een introductie over mezelf, waarom ik naar Amerika en Colorado zou willen en waarom ik CSU gekozen heb .... Wat denken jullie?

Ik moet volgende week alles toesturen en dan zit ik hopelijk in Augustus in Colorado !!!

Oooh en dan heb ik nog een vraag zouden jullie On of Off campus aanraden? On campus betaal je $4,800 ...
Aan de andere kant ben je dan wel altijd dicht bij de Uni en krijg ik je de kans om meerdere mensen te ontmoeten.

Alvast bedankt allemaal!
Laatst gewijzigd door Shermaine op 14 apr 2011, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Shermaine schreef:Oooh en dan heb ik nog een vraag zouden jullie On of Off campus aanraden? On campus betaal je $4,800 ...
Aan de andere kant ben je dan wel altijd dicht bij de Uni en krijg ik je de kans om meerdere mensen te ontmoeten.
Wat zit er allemaal bij die $4800 inbegrepen?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Shermaine
Amerika-ontdekker

Bericht door Shermaine »

Bij die $4,800 zit een meal plan en dus de kamer die je waarschijnlijk met iemand moet gaan delen.
Ik heb wel op craigslist hele goedkope kamers te huur gezien in Fort Collins. Het word kwa maandelijkse huur niet duurder dan $500, je kamer is dan al gemeubileerd en met tv, internet etc. al inbegrepen. Je deelt het dan ook met een aantal studenten.

Hoeveel denk je dat je dan apart aan eten kwijt bent als je off campus woont? En denk je dat wat de school vraagt te duur is? Het lijkt mij wel :| .
Shermaine
Amerika-ontdekker

Bericht door Shermaine »

Hello everyone,

Daar ben ik weer;)..
Ik heb goed nieuws..

Ik ben toegelaten tot de Colorado State University :mrgreen: ...
Ben echt superblij, ik begin in Augustus en blijf dan tot midden Januari in Amerika.
Ben van plan volledig gebruik te maken van de grace period!!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Van zo'n goed nieuws word je inderdaad wel vrolijk.
Hou ons op de hoogte van hoe je het ginder vindt he! Misschien kan je een blog gaan bijhouden, dan kan iedereen (familie, vrienden en wij) alles volgen en hoef je alles niet 100 keer te vertellen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Shermaine
Amerika-ontdekker

Bericht door Shermaine »

Ja, dat zal ik zeker doen.

Ik ben nog wel even in NL dus ik blijf hier gewoon posten ook als ik daar ben. Ik denk namelijk dat ik jullie hulp nog goed kan gebruiken met het regelen van alles;).
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Gefeliciteerd! Dat is goed nieuws! Nu je visa gaan regelen en spullen pakken. Je weet het, de voorbereidingen zijn altijd al leuk.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Shermaine
Amerika-ontdekker

Bericht door Shermaine »

Hahaha ja, I know dat word weer wat. Ik ben echt een stresskip en chaotisch :mrgreen: .

Ik vroeg me trouwens af of de bankafschriften van je ouders ook voldoen tijdens het visum interview?
wendydependy
Amerika-ontdekker

Bericht door wendydependy »

Colorado State University gaat nu formulieren naar jou opsturen die je moet invullen voor het verkrijgen van een I-20 of DS-2019. Daarmee moet je dan naar het consulaat.

Waarschijnlijk is een van die formulieren iets als "Proof of financial support" waarop je moet aangeven hoe je het allemaal gaat financieren. Ik denk dat je daarop kunt aangeven dat je ouders gaan helpen met de financiering. Die moeten dat ondertekenen en van hun bank een verklaring vragen. Waarschijnlijk zijn bankafschriften niet voldoende (mijn universiteit in Texas vraagt iig expliciet een bankverklaring).

Voor het interview dan kopietje van dat ingevulde formulier en de bankverklaring meenemen :)
Sabrina1985
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sabrina1985 »

Wat leuk gefeliciteerd!!!!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Shermaine schreef:Ik ben toegelaten tot de Colorado State University :mrgreen: ...
Ik lees het nu pas, gefeliciteerd! :thumbup:

Onze website | Mijn blog
Shermaine
Amerika-ontdekker

Bericht door Shermaine »

Bedankt allemaal!
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Dorijn85 schreef:Ik heb een jaar in Louisville, KY gewoond. Vrij grote stad (niet voor Amerika) met meer dan een miljoen inwoners. Er is zelfs een Hard Rock Cafe. Downtown Louisville is erg leuk met een uitgaansstraat en een mooi park aan het water. Er zijn meerdere theaters, bioscopen en heel veel restaurants. Er zijn daar echter geen appartementen of heel weinig. Er zitten voornamelijk bedrijven.
De rest van Louisville is voornamelijk woonwijk. Het is erg uitgestrekt en zonder auto kom je eigenlijk niet ver. Of je moet de bus nemen, maar dan ben je erg lang onderweg.
University of Louisville is volgens mij een redelijk goede universiteit. Ze hebben een heel goed basketbal team met heel veel fans.
Je kunt makkelijk uitstapjes maken naar Chicago, Nashville en Atlanta.

Een miljoen inwoners lijkt me wat aan de hoge kant. Ik weet niet precies wanneer Shermaine gaat maar in mei is de Kentucky Derby. De paardenrace van Amerika. Verder ben ik het helemaal met je eens echter, de Kentucky Wilcats, University of Kentucky zijn dit jaar toch een haartje beter!
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ligt er aan hoe je het bekijkt. Gegevens Wikipedia:
Population (2010)
- Consolidated city-county 741,096
- Density 1,866.3/sq mi (720.6/km2)
- Metro 1,307,647
Elke
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

kastelke schreef:Ligt er aan hoe je het bekijkt. Gegevens Wikipedia:
Population (2010)
- Consolidated city-county 741,096
- Density 1,866.3/sq mi (720.6/km2)
- Metro 1,307,647
Klopt helemaal.

Eind maart was ik nog in Louisville om een vriendin te bezoeken. Haar vriend is daar geboren en getogen en hij kwam met slechts 500.000 op de proppen. Wellicht is hij niet helemaal up-to-date. lol.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer