Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe lang mag je in de VS verblijven?
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Hoe lang mag je in de VS verblijven?
Maar hoe verhoudt zich dat dan met het wereldinkomen en de "presence" regels die Amerika hanteert? Als je in Nederland inkomen hebt, maar volgens een van de "presence" regels meer dan 183 dagen in de VS bent geweest, ben je dan officieel genomen ook niet belastingplichtig in de VS? Althans, je zult in de VS belastingformulieren in moeten vullen, aangevend dat je in Nederland je belasting zult betalen (op basis van datzelfde principe van wereldinkomen)?
M.a.w. om die rompslomp te voorkomen kun je beter zorgen niet meer dan 183 dagen in de VS te zijn?
Tenminste, zo is het mij altijd uitgelegd...
M.a.w. om die rompslomp te voorkomen kun je beter zorgen niet meer dan 183 dagen in de VS te zijn?
Tenminste, zo is het mij altijd uitgelegd...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-expert
Wereldinkomen is van belang als je VS staatsburger of GC houder bent. Als je iets doet (werk, handel) waardoor je belastingplichtig bent, dan moet je wel de buitenlandse bronnen van inkomen opgeven, maar het is geen wereldinkomen waarover je belast wordt: je kunt je b.v. beroepen op nauwere banden met een ander fiscaal regime en tax treaties. Maar opnieuw geldt daar weer dat je eerst belastingplichtig moet zijn, dan pas naar de tijd die je in de VS doorbrengt moet kijken, en dat alleen om het formulier te bepalen, niet om de wel/niet-belastingplichtig vraag te beantwoorden. Als je alleen in NL inkomen hebt (en opnieuw, dat dan ongerelateerd aan de VS), je niet valt onder een van de vorig genoemde categorie-en, en je hebt geen zaken gedaan noch gewerkt in de VS (dit alles is typisch voor mensen op VWP), dan is dat voor de IRS allemaal irrelevant.
Maar ga het eens andersom proberen.
Probeer eens een tax return te filen zonder dat de IRS weet wie je bent, en zonder US-gerelateerd inkomen. Dat eerste is nog wel te doen, maar dat tweede daar zijn de formulieren niet op gemaakt (en State returns al helemaal niet).
Gr., Flipje
Maar ga het eens andersom proberen.

Gr., Flipje
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja, daar zit wel wat in, natuurlijk, als je het zo bekijkt. Weer wat wijzer geworden!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Aan de stempel in je paspoort gaan ze zien wanneer je de laatste keer binnen bent gekomen.Dutchie83 schreef:Denken jullie dat ze echt op de dag af bij houden hoe lang je geweest bent en hoe lang je nog mag blijven?
Ik vlieg aan t einde van de maand weer terug, ik vraag me af hoe groot de kans is dat ze zeggen dat ik maar 1 maand mag blijven of minder![]()
Ze vragen je namelijk altijd waarom je daar bent (business/pleasure) en hoe lang je wilt blijven. De vorige keer zei ik dat ik 6 maanden wilde blijven, maar dat heb ik dus niet gedaan.
Graag jullie thoughts!
Als dan de periode van 90 dagen nog niet verlopen is gaat er wel een lampje branden.

Staan er in hetzelfde paspoort verschillende stempels binnen de geldigheid ervan mag je ervan uitgaan dat ze ook vragen gaan stellen.
Alles hangt er m.i. vanaf wat je éérste antwoord (lees houding)op de vraag gaat zijn.
Ga je wat stotteren en weet je het zelf niet goed wat je gaat, mag of kan antwoorden zal je problemen krijgen.
Je mag niet vergeten dat de immigration officers hierop getraind worden hé...

Niet alleen kunnen ze het zien aan de stempels, het staat ook gewoon op hun computerscherm als ze je paspoort swipen 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerika-expert
Staat weer tegenover dat de gemiddelde I/O de volgorde van de maanden in het jaar niet kent.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
Effe een algemeen vraagje, beetje als reactie van Clint.
Staan er gegevens van je als ze je paspoort swipen dan?
Ik bedoel, de antwoorden op de vragen die ze je de vorige keer stelden.
Ik was namelijk zo dom geweest (eigenlijk instant ''natuurlijke'' reactie) te zeggen dat ik naar mn vriendin ging.
Nu ga ik eind deze maand weer (vorige keer was in juni dit jaar) en ik ben bang als ik eerlijk ben ze moeilijk ga doen,
maar als ik iets anders zeg, gewoon naar vrienden ofzo, ze mn oude gegevens erbij halen en vragen of ik niet toevallig naar mn vriendin ga....
Staan er gegevens van je als ze je paspoort swipen dan?
Ik bedoel, de antwoorden op de vragen die ze je de vorige keer stelden.
Ik was namelijk zo dom geweest (eigenlijk instant ''natuurlijke'' reactie) te zeggen dat ik naar mn vriendin ging.
Nu ga ik eind deze maand weer (vorige keer was in juni dit jaar) en ik ben bang als ik eerlijk ben ze moeilijk ga doen,
maar als ik iets anders zeg, gewoon naar vrienden ofzo, ze mn oude gegevens erbij halen en vragen of ik niet toevallig naar mn vriendin ga....
Hoewel de immigrations officers een mogelijkheid hebben om opmerkingen te maken, doen ze dat naar mijn ervaring meestal niet. Je hele levensverhaal zal dus niet naar voren komen, maar wel de gegevens van wanneer je bent geweest e.d.
Heb jij bewijs dat je weer terug moet naar Nederland? Ik heb namelijk jaar in jaar uit naar de VS gereisd in de zomer (2 maanden) en vervolgens weer in de winter (kerst, 3 weken). Altijd gezegd dat ik mijn vriendin kwam opzoeken en nog nooit een probleem gehad.
Heb jij bewijs dat je weer terug moet naar Nederland? Ik heb namelijk jaar in jaar uit naar de VS gereisd in de zomer (2 maanden) en vervolgens weer in de winter (kerst, 3 weken). Altijd gezegd dat ik mijn vriendin kwam opzoeken en nog nooit een probleem gehad.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Nee, ik heb niet ''direct'' bewijs dat ik terug moet. Omdat ik maar op vakantie ga leek t me niet nodig n werkgevers verklaring ofzo mee te nemen.
Kan ik dat beter wel doen? Of vinden ze t dan voorbedacht, en dus meteen verdacht?
Ik ga op oudejaarsdag , dus misschien zijn ze dan wat meer ''relaxed'', voor zover dat kan met die gasten natuurlijk
Het kwam eigenlijk toevallig zo uit dat ik weer zo snel zou gaan, niet echt over nagedacht dat t misschien te snel achter mekaar was.
Ik heb eens n topic gelezen hier over n meisje die werd geweigerd daarom, maar kan t niet meer vinden
Kan ik dat beter wel doen? Of vinden ze t dan voorbedacht, en dus meteen verdacht?
Ik ga op oudejaarsdag , dus misschien zijn ze dan wat meer ''relaxed'', voor zover dat kan met die gasten natuurlijk

Het kwam eigenlijk toevallig zo uit dat ik weer zo snel zou gaan, niet echt over nagedacht dat t misschien te snel achter mekaar was.
Ik heb eens n topic gelezen hier over n meisje die werd geweigerd daarom, maar kan t niet meer vinden

Als ik jou was zou ik gewoon even aan mijn baas vragen of hij een Engelstalig briefje kan tikken met daarin wat je functie is en wanneer je terugverwacht wordt.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Ik heb ook 1 vraagje...
Een visum B1/B2 is 10 jaar geldig.
Wil dit zeggen dat ik gedurende 10 jaar in de V.S. mag blijven of wil dit zeggen dat ik in de 10 jarige periode 180 dagen per jaar mag verblijven?
Ik weet het, een wereld van verschil maar zou het toch graag willen weten.
Wie weet hier het antwoord op?
Een visum B1/B2 is 10 jaar geldig.
Wil dit zeggen dat ik gedurende 10 jaar in de V.S. mag blijven of wil dit zeggen dat ik in de 10 jarige periode 180 dagen per jaar mag verblijven?
Ik weet het, een wereld van verschil maar zou het toch graag willen weten.
Wie weet hier het antwoord op?

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik dacht dat het wou zeggen dat jij binnen die 10 jaar telkens een *poging* mag doen om in de States te verblijven (voor een bepaalde maximale duur). Maar dat het elke keer aan de immigratiebeambte is om te beslissen of hij je binnen laat.
Dus stel dat jij elk jaar een half jaar daar wilt zijn, dan zal je daar bij de ene misschien jaren mee weg komen, terwijl de andere kan oordelen dat je dan geen toerist meer bent.
Wat wel is, nu je een visum hebt, is dat jij beroep kan aantekenen tegen die beslissing. Dus als ze vinden dat het welletjes geweest is, en jij vindt dat je kan aantonen dat jij echt wel telkens louter op toeristische basis ginder bent en je kan dat bewijzen, dan kan je in beroep gaan. (geen idee of men dat ook wint
)
Dus stel dat jij elk jaar een half jaar daar wilt zijn, dan zal je daar bij de ene misschien jaren mee weg komen, terwijl de andere kan oordelen dat je dan geen toerist meer bent.
Wat wel is, nu je een visum hebt, is dat jij beroep kan aantekenen tegen die beslissing. Dus als ze vinden dat het welletjes geweest is, en jij vindt dat je kan aantonen dat jij echt wel telkens louter op toeristische basis ginder bent en je kan dat bewijzen, dan kan je in beroep gaan. (geen idee of men dat ook wint

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je de regels doorspit op travel.state.gov, dan is het zo dat je bij elke entry afhankelijk bent van de bui van de immigration officer. Zij kunnen jou maximaal voor 6 maanden binnenlaten, maar het kan ook zijn dat ze je slechts toestemming geven voor 3 maanden en dat je bij een USCIS kantoor moet melden om dat verlengd te krijgen tot 6 maanden. In ieder geval kom je er niet meer dan 6 maanden per entry in. Hoe dat zit als je 6 maanden blijft vervolgens een maand naar Nederland gaat en dan weer probeert voor 6 maanden binnen te komen is niet duidelijk uit de regels te halen. Ik vermoed dat er wel ergens een rode vlag opgaat; is het niet bij USCIS dan wel bij INS vanwege de belastingplicht als je langer dan 6 maanden per jaar in de US verblijft.
-
- Amerika-newbie
hallo , ik begrijp dat je 6 maanden in de usa mag verblijven ,maar hoe lang moet je de usa uit om weer terug te gaan ?
-
- Amerika-newbie
hallo , ik begrijp dat je 6 maanden in de usa mag verblijven
maar hoe lang moet je de usa uit om weer terug te gaan
@madebyjill, jouw vraag valt momenteel niet te beantwoorden. Op wat voor visum ben je in de VS? Geef meer info, hoe meer hoe beter, dat maakt het makkelijker om de vraag te beantwoorden.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En als je zonder visum in de VS zit, dan moet je binnen de 90 dagen het land weer uit.
Elke
Klopt, we hebben een camper gekocht voor mensen die 7 maanden gaan rondtrekken, ze hadden in Nederland een Visum voor een jaar geregeld, aangekomen in Dallas kregen ze maar een Visum voor 6 maandenLoek schreef:Als je de regels doorspit op travel.state.gov, dan is het zo dat je bij elke entry afhankelijk bent van de bui van de immigration officer. Zij kunnen jou maximaal voor 6 maanden binnenlaten, maar het kan ook zijn dat ze je slechts toestemming geven voor 3 maanden en dat je bij een USCIS kantoor moet melden om dat verlengd te krijgen tot 6 maanden.

In het voorbeeld van Dutchie: vijf maanden in de US en dan na nog geen zes weken in Ned. terug naar de US, een I/O gaat zich dan wel afvragen waar je het allemaal van betaalt. De kans is groot dat je verdacht gaat worden van werken in de US en dat betekent dat je niet toegelaten zult worden.
Ik weet niet wat de situatie is en wat je kunt bewijzen. Een gezin in Ned. ? een eigen huis ? een opleiding die je volgt ? een baan ? plus zoveel geld op de bank dat je het allemaal met gemak kunt betalen ?
Voor vraagstellers "wanneer kun je terug ?" daar is geen eenduidig antwoord op mogelijk. Het hangt er maar net van af van wat de I/O denkt waar te nemen. Twee keer naar de US in een jaar op VWP met voldoende tussenruimte, retour tickets etc. dat gaat meestal wel goed, maar een derde bezoek in een jaar levert toch vragen op en kan een afwijzing veroorzaken. Twee keer per jaar en dat een aantal jaar achter elkaar en een bepaalde regelmaat, idem.
Overigens ik begreep uit de IRS substantial presence test dat, als je inkomen genereert uit US bron, je met 31 dagen verblijf in een jaar al belastingplichtig zou kunnen zijn in de US. Weet iemand hier iets meer over ?
Ik weet niet wat de situatie is en wat je kunt bewijzen. Een gezin in Ned. ? een eigen huis ? een opleiding die je volgt ? een baan ? plus zoveel geld op de bank dat je het allemaal met gemak kunt betalen ?
Voor vraagstellers "wanneer kun je terug ?" daar is geen eenduidig antwoord op mogelijk. Het hangt er maar net van af van wat de I/O denkt waar te nemen. Twee keer naar de US in een jaar op VWP met voldoende tussenruimte, retour tickets etc. dat gaat meestal wel goed, maar een derde bezoek in een jaar levert toch vragen op en kan een afwijzing veroorzaken. Twee keer per jaar en dat een aantal jaar achter elkaar en een bepaalde regelmaat, idem.
Overigens ik begreep uit de IRS substantial presence test dat, als je inkomen genereert uit US bron, je met 31 dagen verblijf in een jaar al belastingplichtig zou kunnen zijn in de US. Weet iemand hier iets meer over ?
-
- Amerika-expert
Met het punt "uit US bron" is al duidelijk dat belastingopgave gedaan moet worden (het aantal dagen doen er niet toe; er is wel een minimum bedrag). Echter, of je daadwerkelijk moet betalen (anders dan Staatsbelasting) hangt af van het soort visa, de manier waarop dat inkomen verkregen is, of je al belasting betaald hebt aan een andere overheid waarvoor je grotere binding kunt claimen, etc., etc.oortjes schreef:Overigens ik begreep uit de IRS substantial presence test dat, als je inkomen genereert uit US bron, je met 31 dagen verblijf in een jaar al belastingplichtig zou kunnen zijn in de US. Weet iemand hier iets meer over ?
Gr., Flipje
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht