Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is dit genoeg?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Bertine
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Is dit genoeg?

Bericht door Bertine »

Hey allemaal,

Ik ga morgen naar het consulaat voor een J1 visum en heb al mijn papieren wel op orde heb ik het idee.
Ik heb een lijstje gevolgd die mijn uitwisselingsprogramma had gegeven en daar heb ik alles van. Op de site van het consulaat staat ook dat ik wat dingen van de uni waar ik nu op zit mee moet nemen (eigenlijk hoelang het nog duurt voordat je klaar bent), maar ik heb een officiele cijferlijst t/m nu, mijn schoolpasje, de officiele acceptatiebrief voor Amerika van mijn uni en nog een referentiebrief die een leraar ooit voor mij heeft geschreven. Zou dit voldoende zijn?
Ook stond er dat je moest kunnen aantonen dat je een reden hebt om terug te gaan naar Nederland. Ik ben natuurlijk een uitwisselingsstudent en dit staat overal ook duidelijk aangegeven. Ook heb ik een formulier waar op staat dat mijn 'last day of benefits' op 11 mei is, dus dat ik dan terug ga.

Zou dit goed zijn? ik heb echt een hele papierwinkel in mijn tas zitten, maar ben nog steeds bang dat het niet genoeg is.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Is dit genoeg?

Bericht door kastelke »

Als je zorgt dat je bij hebt wat ze hebben gezegd dat je bij moet hebben, dan zal het wel genoeg zijn. Probeer er rustig bij te blijven, en laat eventueel je gsm thuis want die mag je niet mee binnen nemen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer