Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Visuminterview

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Visuminterview

Bericht door yvet »

Ik heb vandaag mijn afspraak gemaakt voor mijn visumintervieuw.
Omdat dit pas binnen de 3 maanden van vertrek mag plaatsvinden is het voor mij maandag 22 mei geworden.

Ik heb netjes te hoen gekregen wat ik allemaal moet meenemen.
De officiële papieren zijn inorde en geregeld.

Er is mij ook verteld dat ik bewijs moet meenemen van financhiële middelen. Dit wist ik al maar ik ben vergeten te vragen hoe zij dat zien.
** Dus eigenlijk wat willen ze zien?? Ik heb de verklaring van de bank wat getekend moest worden voor inschrijving van de study (maar dat is geen bankgarantie, staat er duidelijk bij). Ze willen bewijs dat ik de study plus bijkomende kosten kan betalen, is het dan handig om bewijs van alles wat ik tot nu toe al betaald heb mee te nemen??
Vandaar de vraag wat nu nog meer mee te nemen??

Hetzelfde geldt voor de vraag over bewijs weer terug te gaan nar Nederland, wat voor bewijs kan ik hiervoor meenemen??
Ikzelf dacht aan; Trouwboekje
Invalidekaart van mijn vader.
Verklaring van mijn werk, dat ze me terugverwachten half september.
Ook hiervoor de vraag dus, hebben jullie nog aanvullingen??

Alvast superbedankt.
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Yvet,

Bewijs van financiele middelen kunnen bestaan uit het bewijs van betaling van je initial course deposits. Samen met een recente kopie van je bank afschrift met een saldo dat hoger is dan het total dat is vermeld staat op je I-20 in kolom 7 en 8.
Het kan ook helpen om een kopie van het banksaldo van een van je ouders mee te nemen. De beoeling is dat jij over voldoende middelen beschikt gedurende je cursustermijn en niet in de problemen komt als je geen bijbaantje ( (F1 visum toch?) kunt vinden.

Je trouwboekje, brief van je werkgever en invalide kaart van je vader lijken mij voldoende bewijs dat je weer terug naar Nederland zal gaan.

Verder zijn er de pasfoto's van speciaal formaat en het receipt van I-901 ( ICE) en een duidelijk antwoord op de vraag waarom je naar die universiteit wilt..

Ook al duurt het nog even voordat je het hele interview protocol mag gaan doorlopen alvast succes.
Was that for us?
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

Bedankt voor de info, toch even een paar opmerkingen nog.

Het gaat idd om een F1 visum, omdat het maar om een ursus van 6 weken gaat was ik geheel niet van plan een bijbaantje te nemen, maar daar heb ik uiteraard met sparen ook rekening mee gehouden.

Ik heb de course al betaald dus dat bewijs kan ik gewoon meenemen.

Op mijn I20 form staat bij 7 en 8 een véél hoger bedrag dan ik moest invullen voor de cursus zelf (het inschrijformulier).
Op het inschrijfformulier staat dat ik $4710 moet hebben en op het I20 een bedrag van bijna $9000. Dit omdat het I20 formulier vanuit gaat de prijzen voor een heel jaar en niet voor mijn 6 weken.
$4710 kan ik wel aantonen dat ik dat heb, maar die $9000 niet.......
Het bankafschrift van mijn ouders meenemen helpt weinig want die is lager dan die van mij.....
Zal dit gebeuren een probleem gaan vormen?? Of moet ik dan maar van die $4710 uitgaan.

De pasfoto's heb ik al.
En de reden van de universiteit kan ik ook zo opratelen.

Dan nog een vraag erbij;
Moeten de verklaring in het engels zijn of kan dat gewoon ook in Nederlands (zoals bv de brief van werkgever)??
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Vreemd dat er zo'n hoog bedrag staat bij de living expenses. Ik zou degene die het I-20 heeft opgesteld daar op wijzen en verzoeken om het bedrag van de livings expenses aan te passen voor een bedrag dat noodzakelijk is voor een verblijf van zes weken. 22 mei is de dag van je interview en geeft UCLA tijd genoeg om je een nieuw I-20 toetesturen ( Je sevis # blijft hetzelfde dus je hoeft je geen zorgen te maken over je I-901) .
Ik denk niet dat UCLA graag een zomerstudente mislopen om iets dat met een paar klikken in de computer gewijzigd kan worden. Een admissions officer kan ook fouten maken. Vraag of onderhandel dan wel over wat de administratie en verzendingskosten gaan zijn zodat je daar geen verrassingen mee hebt.

Zomaar een vraag die misschien helemaal niet op jouw van toepassing is maar wat gebeurd er met je pre paid tuition als je je visum niet krijgt.?
Was that for us?
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Nog een aanvulling op wat ik eerder heb geschreven. Ik weet niet wat de school in jouw I-20 heeft ingevuld en reageer dus op iets waar ik de details niet van ken. Maar navragen bij de Designated School Official kan geen kwaad.

Ik zou trouwens de brief van de werkgever wel in het engels opstellen.
Was that for us?
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

O.k. ik ben er inmiddels uit waarom mijn I20 bedrag zo hoog is.
Ze hebben de kosten gebasseerd op een periode (verblijf) van 3 maanden dus het klopt dat het ook ongeveer het dubbele bedrag is, want mijn verblijf is de helft van die 3 maanden.
** Dus niet zoals ik eerde schreef voor een heel jaar de kosten.....

Daarnaast heb ik inmiddels een oplossing gevonden om het bedrag wat nu op mijn I20 staat aan te kunnen tonen.
Ikzelf heb mijn spaargeld natuurlijk (al zowieso bedoeld voor deze zomercursus), plus dat we spaargeld hebben op onze gezamelijke rekening (wat ik even tijdelijk overboek naar mijn rekening) en ik leen voor een maandje ofzo de rest wat ik nodig heb van mijn schoonmoeder, zodat ik een volledig bankafschrift heb waarop staat dat ik het bedrag volledig op mijn rekening heb staan. Dus bij vorig saldo staat dan bv €10.000 en bij nieuw saldo €9.700.
Want het staat zo slordig van; vorig saldo €750 en nieuw saldo € 10.000 :lol: :lol: zou trouwens wel typisch iets voor mij zijn om daarmee aan te komen bij het consulaat....
Dan moeten er geen problemen meer zijn.

Ik kan ook even informeren om mijn I20 te laten veranderen.
En het idd slim van je om als tip die onderhandeling over verzendkosten te geven, voor je het weet sta je idd voor verassingen en ik zou daar zelf niet snel aan hebben gedacht.

Met pre-paid tuition bedoel je wrs mijn nu al betaalde cursusgeld en tegen de tijd van visuminterview ook al mijn betaalde housing:
Ik kan nu alleen nog maar onder deze cursus uit als ik geen visum krijg.
Dus in mijn geval is dat bij deze cursus of eigenlijk cursusaanbieder zo geregeld, geen visum is gewoon geld terug. Geen probleem, wel uiteraard minus een klein bedrag voor onkosten ed dat komt in dit geval neer op $150 maar dat staat duidelijk aangegeven dat dit bedrag: niet goed geen geld terug is zeg maar...
Daarnaast heb ik geïnformeerd bij mijn doorlopende annulerings en reisverzekering of dit soort "vakanties"wel onder hun polissen vallen en dat is zo, gelukkig. Moest me wel bijverzekeren omdat het totaalbedrag te hoog was, maar mocht ik dus binnen de normale omstandigheden niet kunnen gaan ook dan krijg ik mijn geld terug.

Ik zal mijn werkgever gaan vragen om mijn brief in het engels op te stellen, kan idd nooit kwaad.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer