Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Studeren & vakantie

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Bertine
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Studeren & vakantie

Bericht door Bertine »

Hoi, ik heb even een vraag, want ik kom er niet uit.
Ik ga van 4 januari tot 10 mei studeren in Amerika. Ik moet hiervoor een J1 visum aanvragen.
In eerste instantie was ik van plan om daarna met m'n zus te gaan reizen, dus gelijk nadat ik daar klaar ben. Nu is het zo dat ik al precies weet waar ik heen ga en wanneer, maar het bij haar zo maar zou kunnen dat ze het pas over een maand weet. Dan zou ik mijn ticket dus eigenlijk nog niet kunnen boeken, want dan zitten we niet meer op dezelfde vlucht terug.
Als zij wordt aangenomen op de universiteit van haar keuze, is ze sowieso 8 dagen later klaar dan ik. Ik moet gelijk mijn appartement dan uit, dus zou ik een week in een hotel moeten zitten ofzo (en ik ga naar Tennessee en zij waarschijnlijk naar New Hampshire), dus ik kan ook moeilijk eerst naar haar vliegen en dan naar San Francisco.

Om een lang verhaal kort te maken, het leek ons handiger dat ik gewoon terugvlieg naar Nederland op 11 mei en dat we dan samen 1,5 maand later op vakantie gaan naar San Francisco/Los Angeles/Las Vegas. Dit zou ook een stuk handiger uitkomen qua school, want dan kan ik thuis nog een maand aan mijn bachelorwerkstuk werken. Ik realiseer me wel dat het een stuk duurder is dan, maar sowieso moet ik dan dus ook 3 weken (1 week alleen + 2 weken op vakantie) aan hotelkosten betalen en ik vlieg met 2 koffers ivm studeren.
Zou dit mogen? Dus dat ik eerst een J1 visum heb en dan 1,5 maand later ofzo terug kom voor een vakantie? Ik zag nergens dat het niet mocht, maar ik wil het toch graag even zeker weten!
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: Studeren & vakantie

Bericht door FlipjeBTiel »

Ja dat mag (je reist terug op VWP). In je andere telling, let erop dat je op J-1 in totaal een maand langer mag blijven dan je studie, en dat die datum (of D/S) ook goed in je paspoort gestempeld wordt.

Gr., Flipje
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer